Drukgroep ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Drukgroep ATR

Post by Wiljan »

Hallo allemaal,

Ik ben dringend op zoek naar een goed advies.

Bij het optrekken (normaal) hoor ik telkens een jankend (metaal op metaal schavend) geluid. Nu ben ik naar de Honda dealer geweest en ze denken dat het de drukgroep is. De ene zegt kan geen kwaad, kun je nog mee naar Spanje rijden terwijl de ander zegt zo snel mogelijk vervangen.

Komt dit vaak voor bij een ATR?
Wat kan ik nu het beste erin laten zetten? OEM of welke merk is beter.
Ik ben geen circuit rijder, gebruikt hem dagenlijks voor woon/werk verkeer.
De dealer adviseerde me om niet het vliegwiel te vervangen. Dit omdat ie anders onrustig zou gaan lopen. Als ik het vliegwiel laat vervangen welke is dan de beste voor een ATR?

Ik schrok van het bedrag om de hele boel te vevangen +/- 1000 euro...dus omdat alles toch open moet zou ik graag jullie ervaring/kennis willen vragen wat te doen en het zo gelijk goed aan te pakken.

Alvast bedankt.....
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Mocht het de drukgroep zijn......

Drukgroepen gaan wel vaker stuk bij Honda's. Ook de H22 ontkomt er helaas niet aan. Bij mijn H22 heb ik ook de druk groep stuk gehad.....

Vaak komen de veertjes los te zitten en dat gaat vaak gepaard met bij geluid, of het niet willen koppelen mocht het veertje er tussenuit schieten en ergens tussen komen te zitten.

Vliegwiel kun je gerust laten vervangen door een lichter exemplaar, want behalve dat ie beter/sneller op het gas reageert merk je er verder weinig van.

Een vliegwiel kun je gerust van een merk als F1 racing nemen. Heb ik zelf ook en rij er al 40000 kilometer zonder problemen mee rond. En ik rij niet alleen rustig.

Een koppeling set van F1 moet je echter mijden, want hoor daar niet altijd positieve verhalen over.

Voor een koppeling set kun je voor OEM Honda gaan, of anders Exedy, of ACT. Dan gaan voor een vervanging set of max een stage 1....
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Drukgroep ATR

Post by itr703 »

Wiljan wrote:ze denken dat het de drukgroep is. De ene zegt kan geen kwaad, kun je nog mee naar Spanje rijden terwijl de ander zegt zo snel mogelijk vervangen.


Tja ... wat is in zijn algemeenheid wijs in zo'n geval; Twee dealers en
twee verhalen. Je weet dat je geen nieuwe auto meer rijdt dus wat is
verstandig: doorrijden totdat het kapot gaat (en wat voor extra risico
loop je dan: kan er meer kapot gaan ?) of (preventief) vervangen
en direct een hoop geld verder zijn ....

Mijn ervaring met de DC2 is wel dat niet iedere monteur elk geluidje
goed interpreteert dus bij een grote (dure) reparatie is een 2nd
opinion of desnoods een derde geen luxe.
Ik heb het overigens niet zo op mensen die zeggen dat je vooral
iets "snel" moet doen. Haastige spoed ....(kost vaak een hoop geld).
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

F1 vliegwiel en Exedy Stage1...dat moet geen 1000 zijn incl inbouwen hoor. Je gaat daarvoor niet naar een dealer. Die gebruiken alleen OEM...
Deze combinatie is goed genoeg voor beetje circuit en daily gebruikt. Zelf mijn vrouw vond het beter rijden dan OEM....
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Hoeveel km heb je nu op de klok staan?

Ik had uit voorzorg een nieuwe koppelingset ( exedy stage1 ) gekocht bij km stand 121.000.
En heb me laten vertellen dat het een kwaaltje was van de H22a.
Ik heb dat setje nog steeds in de garage liggen...
Echter heb ik nu 147.000 op de klok staan en de koppeling werkt nog steeds prima!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik had de mijne pas bij 160 en nog wat vervangen.....
Ja, ik was zuinig op de R....hij ging pas kapot toen ik vaker met de launch control ging oefenen :o ops:
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Drukgroep ATR

Post by Wiljan »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Op dit moment heb ik zo'n 162000 op de teller....

Dan ga ik nu het internet even raadplegen en kijken waar ik het beste ACT of Exedy of Fidanza of F1 kan kopen....als jullie tips hebben hoor ik het graag :D

Is een Spoon vliegwiel ook voor een ATR te krijgen? Die van Fidanza weegt maar 3.6 kg :shock:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

ACT FTW voor dragracers....maar de Exedy is goed genoeg hoor.
Een F1 vliegwiel van +/-5kg voldoet hoor. 3.6 is veels te licht....
Spoon is niet veel beter......
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Post by Wiljan »

Via het internet kom ik ook telkens uit of ofwel ACT ofwel Exedy en overal waar je leest wordt het meeste gesproken over een vliegwiel van Fidanza.

kan ik jullie nog een keer lastig vallen met de volgende vragen

Welke merk is beter ACT of Exedy?

Is een Stage 2 van Exedy nog acceptabel voor normaal weggebruik?

Bij Fidanza zit de krans er omheen "gesmolten"terwijl die van Exedy uit een geheel bestaat....maakt dat wat uit?

Zijn bovenstaande merken echt beter dan OEM of moet ik alles weer door OEM vervangen?

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Als je nl op het internet blijft zoeken kom je meer en meer tegenstrijdige berichten tegen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen voordat ik de rit naar de dealer ga maken :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ACT is failliet dus die zou ik niet meer nemen ivm eventuele garantie perikelen.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Voor normaal gebruik zou ik gewoon Exedy kiezen. Goed genoeg en iets goedkoper dan ACT. Ik heb stage 1 van Exedy en het rijdt niet veel anders dan OEM. Pakt wel veel beter op zonder pijn te krijgen in je benen 8)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Vanwaar de intresse voor een stage 2?
Grote toekomstplannen?
Je mag mn Exedy stage 1 voor een mooi prijsje overnemen ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

mr. X wrote:ACT is failliet dus die zou ik niet meer nemen ivm eventuele garantie perikelen.


Dit is nieuw voor mij. Referenties? Of bedoel je ARC?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oh vulva :D

My bad. Ik zal al te twijfelen toen ik het schreef. Lettercombinatie leek te erg op elkaar :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

mr. X wrote:Oh vulva :D

My bad. Ik zal al te twijfelen toen ik het schreef. Lettercombinatie leek te erg op elkaar :lol:


O, ik heb gehoord dat BMW failliet is!
































onee, dat waren 3 andere letter.... ;)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Haha, Moet je mee uitkijken X. zijn rare berichten.

Als het er is van ACT zou ik daar voor gaan. OOK het vliegwiel.
ACT is bij TCC te krijgen.

Is het er niet zou ik voor volledig Exedy gaan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Is TCC niet failliet dan?














:lol: Die heeft ook een 'C' in de naam.
Nou, ik probeerde alleen te helpen :(
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ja maar google dan eerst even.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Zal ik dat de volgende keer zeggen elke keer dat jij een spelfout maakt? :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

mr. X wrote:Is TCC niet failliet dan?



Die zijn aan het verhuizen!
Locked