Als je de auto in zn 1 een laat rijden, NIET de koppeling intrappen. Als hij bijna af slaat vol gas geeft hoor je het dan ook?
Doe het zelfde in zn 2.
Zorg ervoor dat de auto wat gaat schudden zeg maar.
Als je het dan hoort dan ligt het niet aan je koppeling.
Kan echt van alles zijn van je draagarm rubber, rotte homokineet, pedalen ophanging/asje, tot je stuurhuis tot een binnenspiegel die loszit.
Waar komt dat piepje vandaan!
roblom wrote:Heb je de riem van je dynamo al eens gecontroleerd? Als die begint te verslijten dan kan die ook een piep geven op de door jou genoemde momenten.
Grote kans dat je dat dan ook hebt tijdens starten bv s ochtends.
Zit een automatische spanner op, hierop kan je zien als ie nog op de juiste spanning staat.
Snaar kan/moet je niet invetten.
Vervangen kan makkelijk zelf.
dat piepen van je koppeling heb ik ook man :-)
is nix ernstigs
wij hebben het ook op het werk op qasqai's dat zit in je koppelingspedaal zelf ik dacht in de veer nix ernstigs als je het geluid weg wilt hebben moet je wss een nieuw koppelingspedaal hebben
als je binnenkort even op mn werk langskomt
spuiten we hem wel even in dan is het wss ook weg
en dat over je multiriem is ook normaal na verloop van tijd gaat de rek er een beetje uit of het kan de rol zijn het bovenste wieltje naast je inlaatspruitstuk
is nix ernstigs
wij hebben het ook op het werk op qasqai's dat zit in je koppelingspedaal zelf ik dacht in de veer nix ernstigs als je het geluid weg wilt hebben moet je wss een nieuw koppelingspedaal hebben
als je binnenkort even op mn werk langskomt
spuiten we hem wel even in dan is het wss ook weg
en dat over je multiriem is ook normaal na verloop van tijd gaat de rek er een beetje uit of het kan de rol zijn het bovenste wieltje naast je inlaatspruitstuk