Ik haal ook wel 1 op 11 met mn EP3, gemixed rijstijl.
Maximaal 1 op 12,6 minimaal 1 op 8,6.
Wel altijd BP ulitmate of vergelijkbaar.
Scheelt misschien hoeveel km er op je auto staat?
Mn daily polo rijdt minder zuinig trouwens... net 360 km op 41 liter...
(1996, automaat, 1.6 en bijna alleen korte stukjes tussen de 5 en 20 min)
FN2 uit productie!
ik rij met de ep3 naar mn werk dat is een 80 weg met stoplichten dus je staat constant stil en 1x per week zon 100 km naar leiden het is wle mn daily drive :-)
ik tank geen 98 maar gewoon 95 want mn motor is er niet op afgesteld en voor die stukjes met alleenmaar stoplichten haal ik er geen winst uit
k heb hem sinds 3 januari volgegooid toen stond ie op 116xxx en nu staat ie op 120xxx sinds 21 feb dus weer een dikke €800 verder :shock:
ik rij btw op mn 50 liter tank 300-350 km 1x de 400 gehaald maar dat was alleen naar school en een rondje naar de fullcartuning meeting dus alleen snelweg
ik tank geen 98 maar gewoon 95 want mn motor is er niet op afgesteld en voor die stukjes met alleenmaar stoplichten haal ik er geen winst uit
k heb hem sinds 3 januari volgegooid toen stond ie op 116xxx en nu staat ie op 120xxx sinds 21 feb dus weer een dikke €800 verder :shock:
ik rij btw op mn 50 liter tank 300-350 km 1x de 400 gehaald maar dat was alleen naar school en een rondje naar de fullcartuning meeting dus alleen snelweg
Op de autobahn, naar Zwitserland en terug, continu tussen de 160 en 180 gereden en zelfs dan haalde ik een verbruik van 1:12.5 met de EJ9 (D14A3). Dit alles afgeladen vol met minstens 125 kg, nog een tweede persoon in de wagen en continu in zijn 4e versnelling omdat hij in 5 terug valt tot 145-150 tops. Ik vond het behoorlijk knap :lol:. 4e versnelling 180 is namelijk gewoon 6000-6500 rpm.
Nu we weer in Nederland zijn en ik korte stukjes rij kom ik niet meer boven de 1 op 9.
KM stand heeft er niks mee te maken. De staat van de motor wel. Rij namelijk al bijna 100.000 km met hetzelfde verbruik ondanks de motorische aanpassingen die in de tussentijd zijn gekomen :-)
Rustig rijden kan ik niet met een traag hok. Inhalen wordt simpelweg gevaarlijk. Constant hoge snelheid rijden of met een snelle auto rij ik daarom ook altijd gelijk een stuk zuiniger.
Nu we weer in Nederland zijn en ik korte stukjes rij kom ik niet meer boven de 1 op 9.
KM stand heeft er niks mee te maken. De staat van de motor wel. Rij namelijk al bijna 100.000 km met hetzelfde verbruik ondanks de motorische aanpassingen die in de tussentijd zijn gekomen :-)
Rustig rijden kan ik niet met een traag hok. Inhalen wordt simpelweg gevaarlijk. Constant hoge snelheid rijden of met een snelle auto rij ik daarom ook altijd gelijk een stuk zuiniger.
Hier in de buurt en korte stukjes snelweg (+- 50 km) kom ik niet boven de 1 op 10 met die auto. Nooit. Alleen tijdens lange afstanden. Zo naar Groningen (+-200km) of Maastricht rij ik gemiddeld 140-150km/h en dan haal ik 1 op 12. Heb dan ook wel een zware voet :-)
Met een snelle auto haal ik ook op korte stukjes met gemakt 1 op 10+
Langzaam rijden en andere mensen ophouden kan ik gewoon niet.
Met een snelle auto haal ik ook op korte stukjes met gemakt 1 op 10+
Langzaam rijden en andere mensen ophouden kan ik gewoon niet.