Lijst van ontvangen boetes

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Rikky

Post by Rikky »

Mijn boete geschiedenis begint bij me scooter:

50,- voor rijden op de weg (moest op het fiets/bromfietspad) want het had gestormt en hele fiets/bromfietspad lag vol met zooi,
Ik: ik kan daar toch niet rijden is leven gevaarlijk...
Agent: dan moet je de gemeente bellen.
Ik: dus ik mag het ook niet zelf opruimen.
Agent: nee daar kunnen wij jou een boete voor geven
ik: dus ik moet wachten op de gemeente dat ze het opruimen terwijl ik om 8.30 op school moet zijn (was 8.15)
Hij: ja dus dat is nu 50,-

Nog 1 keer met de scooter 108 en uitloop binnenbebouwdekom... Wat ik niet geloof want het was een Peugeot scooter die krengen lopen nooit zo hard volgens mij teminste :roll:
Boete was duur maar met veel geluk: Verhaal.
Ik was al 1,5 uur aan het spelen met 3 motor agenten (ik meende 2:lol :) werd op een gegeven moment klem gereden door 4 auto's en 2 agenten, 1 auto en 1 motor agent kwam nog later aan.
Ik kende de meeste via zoopark dus dat is een mazzel geweest dat ik alleen de boete kreeg voor te hard rijden en ik had 5 dagen de tijd om de brommer origineel op het buro te komen laten zien :lol:
Boete eens opgezocht in mijn geschiedenis en lag toch tegen de 200,- (ik meende dat het goedkoper was :lol: )

1 met de ITR 40,- of 50,- voor paar km te hard...

Verder heel vaak aangehouden of dat ze langs me kwamen rijden (brommer en auto) en mocht eigenlijk altijd wel gaan... Puur om 1 ding... Ze zeggen u reed te hard en mijn antwoord is altijd ja dat klopt... Dat waarderen ze schijnbaar :lol:

Ik klop nu even af :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Meh.. zojuist.

Ik reed op de A2 vanaf 's-Hertogenbosch naar Driebergen. Het was rond middernacht toen ik Shell pomp 'De Lucht' voorbij reed met +- 150 harde km/h in de EJ9. Zag heel duidelijk een Mercedes C klasse hard wegrijden richting invoegstrook. Nou.. dat kan maar ik had hem gelijk in de smiezen.

Hij naderde echter zo snel en had een bepaalde manier van rijden waardoor ik niet dacht dat het een politie was. Ik bleef continu 160 harde km/h rijden maar toen hij me met 170+ voorbij kwam zetten schakelde ik terug (anders is dat hok niet vooruit te branden :lol: ) dus volgde hem best lang met 170-180 :lol: Toen hij me echter inhaalde bleef hij redelijk lang (enkele seconde) duidelijk naast me rijden maar ik kijk iemand eigenlijk nooit aan dus ook bij hun niet.
Omdat hij voor me reed gooide ik het politie verhaal overboord. Ik kon namelijk een afslag (Waardenburg) nemen en dat risico nemen ze meestal niet.
Later nam hij afslag Nieuwegein maar door zijn rijstijl wilde ik even een keer doortrekken dus ging richting 190 km/h. Toen ik echter zag dat hij niet daadwerkelijk de afslag nam maar weer rechtdoor ging, secundair, had ik het door.

Beetje naadje, ging te vroeg op het gas. Misschien dat hij me anders had laten lopen.
En jawel hoor, hij kwam er gelijk voor en bordje ging aan.

Even met de mannen gepraat. Probeerde heel aardig te zijn en ja.. ik zag ook fout dus veel meer kan je daar niet aan doen.

Lang verhaal (iets) kort(er). Hij had 3 metingen gedaan en zou me matsen door mijn mooie rijstijl (continu rechts houden en altijd knipperlicht gebruiken).
Eerste meting was 3.5 km en genomen vanaf het benzine station tot vlak voor de brug bij Waardenburg: 151 km/h. Dat viel me nog mee, zeker toen hij zei dat hij de een na hoogste meting zou nemen (toen wist ik nog niet dat het er 3 waren :lol: ) en was ik redelijk blij.
Een na hoogste meting was 163 km/h voor correctie
en de laatste meting (toen zij secundair reden en ik veel te laat door hadden dat ze niet daadwerkelijk de afslag namen) was PRECIES 170 km/h gecorrigeerd.

Man o man o man wat kon ik die kerel wel zoenen dat hij me matste anders kon ik lopen.

Alsnog helaas € 282,-
Zuur is het zeker maar toch ben ik blij.

Eigenlijk alsnog een waardeloze boete want het was middernacht, geen hond op de weg dus hij had hem best kwijt mogen schelden gezien het niet onverantwoord was maargoed..

Hij zei ook letterlijk de woorden: "Je rijdt hard, maar niet té hard"
Het verkeer liet het ook gewoon toe, dat was hij met me eens. Heb de mannen 30 minuten aan de praat gehouden en toen afscheid genomen.

Zij peerde er redelijk snel en best hard uit en ik hield me even netjes aan de snelheid. In de verre verte zag ik ze echter wéér de benzine pomp nemen en stoppen bij de werkelijke pomp. Toen ik voorbij was reden ze weer gelijk weg.
Ik ben hier allemaal zeer scherp op en zei hem ook eerlijk dat ik ze had gezien maar als je dit niet bent en weer als een idioot door blaast ben je wel heel nat als je voor een tweede keer gepakt wordt.

Zomaar een wijze les voor degene die op een soort gelijke wijze worden aangehouden :wink:
Sincx

Post by Sincx »

Kom je goed weg Maarten ! :lol:

Kan wel wat verhalen vertellen maar hou het boekje maar gesloten.
Over het algemeen wel redelijk wat geluk en behalve hard rijden ook netjes rijden en die mannen normaal te woord staan scheelt een berg :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Er zit ook een heel groot verschil tussen hard rijden en hard rijden, Ries. Zeker als je ze dan netjes te woord staat voorkom je vaak erger. Regels zijn er om bepaalde mensen die hardleers zijn te kunnen bestraffen want rijden ze niet rond om mensen een oor aan te naaien.
SteefO

Post by SteefO »

Ik heb zaterdag weer mazzel gehad, haalde op het industrieterrein in Alkmaar een nieuwe Polo in en bedacht me eigenlijk dat ik laatst de heren in zo'n auto heb zien rijden!

En jawel, het bordje ging al weer aan!

Gelukkig ging ik na de inhaalactie gelijk van het gas af en zat vrij snel al op 50km. Dat waren de heren ook met mij eens en na de controle van papieren mocht ik weer verder... *Gelukkig*
Rikky

Post by Rikky »

Maarten had je niet al punten? 30 tehard is een punt erbij ? :o ops:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked