dashboard verlichting

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
lange bas

dashboard verlichting

Post by lange bas »

Weet iemand hoe je je dashboard verlichting moet vervangen.
Mijn middelste lichtje is kapot en nu zie ik de helft niet meer?
mr. X

Post by mr. X »

Je hebt het over de Integra neem ik aan?

Pasgeleden heb ik het moeten doen bij de EJ9 omdat de helft het niet meer deed. Als dit hetzelfde werkt bij de DC2 is het niet leuk om te doen want je moet er serieus veel uit slopen.
Je moet beginnen bij het plastic rondom je handrem. Onder je type plaatje zitten twee schroeven. Voorzichtig, dat plaatje is van redelijk zacht plastic waardoor je vieze beschadigingen achter kunt laten. Die verwijder je en dan kun je langzaam maar zeker je weg steeds verder naar voren werken. Het gedeelte rondom de handrem zit, als ik me niet vergis met 4 schroeven vast aan de zijkant en die gewoon te zien zijn. Twee zit er ter hoogte van het zitgedeelte van je stoel verstopt en kun je lastig bij.
Als je dat eraf hebt moet je eigenlijk onderste boven in de auto gaan liggen want de volgende schroefjes zitten verstopt aan de bovenkant.
Nu weet ik niet zeker of het bij de DC2 ook zo is, maar bij mij zat er ook een achter de radio in het midden en één achter de alarmlichts chakelaar en achter de achterruit verwarming. Het is een best karwij dus als je er niet veel ervaring mee hebt zou ik het liever laten doen.

Je moet namelijk ook als je dat allemaal al hebt gedaan ook de kachel unit ontkoppelen en het onderdeel uit elkaar halen om de lampjes bij te kunnen. Als je niet bang bent om het te proberen zou ik gewoon doen.

Als je zondag in de buurt van 's-Hertogenbosch bent wil ik er best even naar kijken, dan ben ik de hele dag in de schuur aan het werk en kan dit wel even tussendoor. De 12 Volt lampjes heb ik nog wel liggen voor je.

De steeklampjes die erin zitten zijn 14 Volt. Dat is iets raars want die letterlijk NERGENS te halen zijn behalve bij de dealer. Niet eigenwijs zijn, dat ben ik namelijk zelf en ik heb alle winkels gehad die ik me kon bedenken waaronder zelfs alle andere dealers (Peugeot, Toyota, BMW, Citroen, Fiat, Audi, Volkswagen, Volvo). Uiteindelijk heb ik genoegen genomen met een 12 Volt lampje want (let op) die originele 14 Volt krengen zijn € 8,- per stuk bij de dealer! Ten opzichte van € 0.75 voor de 12Volt dingen bij een automaterialen zaak.
Het enige nadeel hiervan is dat je verlichting in je middenconsole feller is dan je tellerplaten.
lange bas

Post by lange bas »

Jaja...ik heb een integra.

Maar ik had het wel verwacht dat het een hoop werk is maar zoveel..........pfffffffffffff.

Thanks voor het aanbod maar in woon in de regio Spijkenisse (onder Rotterdam) dus ben niet echt in de buurt van jouw .

Ik ga volgend weekend wel ff proberen en je hoor het wel .
mr. X

Post by mr. X »

Als je het volgend weekend pas gaat proberen wil ik zondag wel even kijk bij mijn eigen Integra of ik je een beetje in de goede richting kan helpen. Eerder heb ik niet echt tijd. Het begin is vaak het moeilijkste, daarna verschijnen de schroefjes die los moeten vanzelf :wink:

Succes in ieder geval!
:thumbs:
Locked