Waarvoor is het "puntje" bij de portierramen...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
Sebas
Posts: 210
Joined: Sat Sep 25, 2010 8:12 pm

Waarvoor is het "puntje" bij de portierramen...

Post by Sebas »

Vraag het me al een hele tijd af en er zijn diverse gedachtes over, maar wellicht weet iemand hier waarvoor het echt is? Volgens mij heeft bijna elke Honda het wel, mar ook andere merken hebben het.

Ik bedoel dit "ding":

Image


(foto willekeurig van google afgeplukt)
Sharky
Posts: 132
Joined: Sun Jul 20, 2008 11:21 pm

Post by Sharky »

mij is ooit vertelt dat het een soort raam vanger is. Zodat als je je raam dicht doet onder het rijden hij er niet naast kan schieten.....

Ik weet niet of het waar is maar kon (en nu nog niet) geen betere reden zelf bedenken.
User avatar
Sebas
Posts: 210
Joined: Sat Sep 25, 2010 8:12 pm

Post by Sebas »

Lijkt mij ook de meest logische verklaring, maar er zijn ook zoveel merken die het niet hebben, dus moet dan haast overbodig zijn denk ik...?!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik weet bijna zeker dat het ervoor is om de raam op te vangen. Als je op hoge snelheid rijdt en de raam dicht wil doen kan deze naar buiten gezogen worden (of wordt naar buiten geduwd), dan zorgt dit dingetje ervoor dat hij niet aan de buitenkant van de raamlijst valt.

Ik denk ook dat Honda misschien dunner plaatwerk gebruikt aan de binnenkant van de deuren (waar het raam mechanisme aan vast zit) en een dunnere raam zelf waardoor ze misschien eerder last zullen hebben van wind op hoge snelheden.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dat nokje breekt de wint waardoor het niet gaat fluiten als je 60km/u of 80km/u of 120km/u of 230km/u rijd...

Haal hem er maar af...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Rikky wrote:Dat nokje breekt de wint waardoor het niet gaat fluiten als je 60km/u of 80km/u of 120km/u of 230km/u rijd...

Haal hem er maar af...


Fout Ricky......

Dat nokje doet precies wat Martijn hierboven zegt!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik ben geen dikke vrouw dus het is Rikky :razz:

Hmm, altijd gemeend dat het daarvoor was... omdat ik heb bij me Seat miste aan de bijrijders kant en daar floot de wint als een gek als ik 90km/u reed en aan de bestuurders kant niet...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Sebas
Posts: 210
Joined: Sat Sep 25, 2010 8:12 pm

Post by Sebas »

:-)

Hij zou dus zelfs 2 functies kunnen hebben.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Nokje houd ook het raamrubber vast geloof ik, miss dat je Seat daarom floot...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Vraag aan de dealer wat de naam van dat onderdeeltje is, misschien worden we dan wijzer wat de functie is.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Volgens mij heet het officieel ook een raam vanger en Jan... mijn naam is toch echt al 23 jaar Maarten :lol:
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Sorry Maarten en Rikky.....was er niet helemaal bij met mijn gedachten denk ik :roll:

Nieuwe baan, verhuizing en alles wat er bij komt kijken.......
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik begrijp het! Hopelijk zijn alleen een paar foutjes hier gevallen :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked