Ruitenwissers: Tips?
Ruitenwissers: Tips?
Ik heb nieuwe ruitenwissers nodig. Ik ben niet heel erg tevreden over de standaardbladen die je krijgt bij de dealer...
Ik heb goede ervaringen met de Bosch Twin/Aerotwin. Alleen worden deze niet gemaakt voor de civic(BJ 2003)
Ik zie enkel bladen voor oudere civics (tot 2001)
Zoek ik verkeerd? En hebben jullie wellicht tips?
Ik heb goede ervaringen met de Bosch Twin/Aerotwin. Alleen worden deze niet gemaakt voor de civic(BJ 2003)
-
-
Ik vond de standaard wissers eigenlijk super goed. Heb nu op de EJ9 van die vieze flubber bladen (weet ik veel hoe ze heten) maar dat wist voor geen meter! De originele wisserbladen met 'brug' duwen harder op je raam en raken het hele vlak. Bij die zachte dingen, vooral op hoge snelheden, wissen ze op de hoeken niet goed meer.
Ik vond juist de OEM wissers op een EP3 slecht. Heb nu een setje Bosch Twin/Aerotwin er op zitten en die vind ik erg goed.
Er zijn geen setjes voor een EP, dus je moet twee losse bladen kopen. Let wel, de kleine wisser moet 38 cm zijn, maar die maat is er niet. Dus dan moet je 40 cm hebben, en die zit lekker krap.
Je kan geloof ik wel een set voor een Renault Megane (of iets dergelijks) kopen, dat schijnt dezelfde maat te zijn. Moet je alleen op de aansluiting letten.
Weet niet meer hoeveel het was, maar het was wel prijzig.
Er zijn geen setjes voor een EP, dus je moet twee losse bladen kopen. Let wel, de kleine wisser moet 38 cm zijn, maar die maat is er niet. Dus dan moet je 40 cm hebben, en die zit lekker krap.
Je kan geloof ik wel een set voor een Renault Megane (of iets dergelijks) kopen, dat schijnt dezelfde maat te zijn. Moet je alleen op de aansluiting letten.
Tenck wrote:Ik vond juist de OEM wissers op een EP3 slecht. Heb nu een setje Bosch Twin/Aerotwin er op zitten en die vind ik erg goed.
Okee, je hebt gewoon 2 losse bladen gekocht?
En ik vind de standaard EP3 op zich wel goed wissen, maar ik vind de kwaliteit snel minder worden.
Hoe lang heb je jouw Bosch bladen al?
autodre wrote:
Okee, je hebt gewoon 2 losse bladen gekocht?
En ik vind de standaard EP3 op zich wel goed wissen, maar ik vind de kwaliteit snel minder worden.
Hoe lang heb je jouw Bosch bladen al?
Yup, 2 losse bladen. Heb ze vanaf begin van de zomer, maar ik rijd niet veel (10k per jaar) en mijn auto staat binnen, dus de wissers zijn nog goed

http://www.valeowipersusa.com/?q=catalog
Bij een EP3 (of EP1,2,4) zijn oem wissers afkomstig van Valeo.
Bij een EP3 (of EP1,2,4) zijn oem wissers afkomstig van Valeo.
Re: Ruitenwissers: Tips?
autodre wrote:Ik heb nieuwe ruitenwissers nodig. Ik ben niet heel erg tevreden over de standaardbladen die je krijgt bij de dealer...
Ik heb Bosch Aerotwins steken nu op mijn Civic van 2003 :wink:
http://www.hondaclub-belgium.be/viewtop ... =13&t=3479