Zoals alle fn2-rijders weten is de versnellingsbak niet zo goed in de fn2.
Maakt geluidjes bij start in 1e, schakelt soms moeilijk naar 3e. Waarvan ik ook beetje last heb. En omdat bij vele na vervanging onder garantie deze problemen terugkeren, ben ik met het idee te spelen de koppeling te vervangen/updaten.
Carbon syncro's, lichter vliegwiel en mss zelfs kortere verhoudingen alhoewel ik niet te veel in topsnelheid wil afgeven.
Heeft er iemand deze updates nog gedaan? Ervaringen?
Betrouwbare merken?
Dealers en garages waar ik terecht kan voor montage?
fn2 versnellingsbak
Hoi Chris. Zolang de versnellingsbak het nog doet zou ik er mee doorrijden.
Als ie stuk is kun je hem met andere onderdelen weer repareren. Dat is de meest kosteneffectieve oplossing.
Dure spullen zoals carbon syncro`s maken geen verschil.
De standaard koppeling weegt 4.77 kg en is al tamelijk licht voor een FN2.
Persoonlijk vind ik de tussen- en asoverbrengingen al aan de korte kant, vooral de 1ste en 2 de versnelling. Naarmate de wagen meer power krijgt kun je de overbrengingen beter wat langer maken al zijn daar niet echt geschikte oem onderdelen voor te vinden.
Als je koppeling niet meer goed is kun je bij mij een Exedy stage 1 koppelingset bestellen. Die heeft vrijwel dezelfde lichte pedaaldruk als de oem waardoor de zwakke koppelingsdrukcilinder van de FN2 heel blijft.
Zwaardere stage 2 koppelingen zorgen ervoor dat op den duur de seals uit de koppelingsdrukcilinder worden gedrukt waardoor de zaak gaat lekken.
Paul.
Als ie stuk is kun je hem met andere onderdelen weer repareren. Dat is de meest kosteneffectieve oplossing.
Dure spullen zoals carbon syncro`s maken geen verschil.
De standaard koppeling weegt 4.77 kg en is al tamelijk licht voor een FN2.
Persoonlijk vind ik de tussen- en asoverbrengingen al aan de korte kant, vooral de 1ste en 2 de versnelling. Naarmate de wagen meer power krijgt kun je de overbrengingen beter wat langer maken al zijn daar niet echt geschikte oem onderdelen voor te vinden.
Als je koppeling niet meer goed is kun je bij mij een Exedy stage 1 koppelingset bestellen. Die heeft vrijwel dezelfde lichte pedaaldruk als de oem waardoor de zwakke koppelingsdrukcilinder van de FN2 heel blijft.
Zwaardere stage 2 koppelingen zorgen ervoor dat op den duur de seals uit de koppelingsdrukcilinder worden gedrukt waardoor de zaak gaat lekken.
Paul.
- ChristopheR