Inkoop OEM onderdelen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
LCR

Inkoop OEM onderdelen

Post by LCR »

Hey mensen,
Even een belangrijke vraag.
Hoe kan je als normale consument groot aantal OEM onderdelen rechtstreeks inkopen net als een dealer of onderdelenwinkel?
Moet je je ingeschreven bij de kvk of aangesloten zijn bij een automobiele organisatie,etc....

Grtzz..
rob010

Post by rob010 »

In NL moet je een KVk nummer hebben,hoe dat gaat met kopen uit het buitenland weet ik eigenlijk niet.
donkeykong

Post by donkeykong »

wil je er in gaan handelen?
als je een hoop onderdelen voor jezelf wil kan je via honda dealer doen toch, niet in NL natuurlijk maar ik koop bijv. bij Honda dealer in UK, standaard 25/40% goedkoper en je kan nog korting krijgen als je meer koopt, wat heb je allemaal nodig?
LCR

Post by LCR »

Hmmm....ik moet een plan-van-aanpak maken voor iemand ie in die handel wil. Helaas alleen van het Duitse merk.......
Ik krijg vaak van die rare 'opdrachtjes'.
2jr geleden ook voor iemand iets uitgedokterd. Die gast schijnt in 1jr tijd +/- 70K euro aan vrachtkosten te hebben betaald...dus ik denk dat hij nu erug binnen is. Ikzelf heb alleen een kerst ecard(gratis dus) van hem gekregen :(
Roy

Post by Roy »

Er zijn wel tig Duitse merken.
en omdat die 70K aan vrachtkosten heeft mogen betalen betekent toch niet dat die automatisch binnen is.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
LCR

Post by LCR »

Ik weet dat het wel zo is....
Degene krijgt/zoekt dumpproducten of producten van vorig seizoen en vervoert ze naar '' 45e wereldlanden'' om ze daar te verkopen. Deze producten krijgt ie voor heeeeeeeeeeeeeeeel weinig of gratis.
Als je nagaat dat 1 container +/- 1800 US$ is (prijs is niet vast) dan hebben ze gigantisch veel verkocht :shock:
Handige jongens :razz:

Een voorbeeldje:
Mijn buurman kwam toevallig een Chinees vertegenwoordiger tegen die bromfietsen verkocht. Aangezien brommers in grote steden in China nu verboden zijn of er worden geen nieuwe kenteken meer uitgegeven om milieu overlast en tasjes rovers tegen te gaan krijgt mijn buurman het voor heeeeeeeeeeeel weinig. Hij verkocht ze hier voor dik 1000 euro's. Ik schat dat hij per stuk maar 150-250 euro betaald heeft :idea:
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Vaak hoor je veel van die mooie verhalen. Ik zou je er echter niet te blind op staren, want vaak is het allemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
Jo&

Post by Jo& »

Container handel, pallet handel...... ga maar rondfietsen in de Rotterdamse haven dan kom je het vanzelf tegen.

Er zijn ook veel opgeklopte (spook) verhalen hoor.
LCR

Post by LCR »

Import/export blijft link. Degene is de enige die succes heeft en advies heeft gekregen van mij....de rest is radiostilte :lol:
Ik ken iemand die pruimen uit China heeft geimporteerd 6 jr geleden en nog steeds in dezelfde container zit :lol: :lol: (heeft ie niet van mij :wink: )

on topis please..... :wink:
Locked