Iphone op OEM EP3 radio

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre

Iphone op OEM EP3 radio

Post by autodre »

Helaas nog steeds geen bevredigend antwoord gehad :) Ik had ooit een Ipod, dat zou op de EP3 OEM radio moeten kunnen(en bedienen) echter dat is noooit gelukt(gelukkig wel geld terug toentertijd bij RondeVries)

Hoe dan ook, zijn er mensen die hun Iphone hebben verbonden met de radio? Ik zou nl graag Podcasts luisteren etc.

Ken je een goede inbouwshop, of kun je het zelf doen voor mij. Laat het weten, en ik sta er bij wijze van spreken morgen :)
Nasty

Post by Nasty »

autodre

Post by autodre »

Ik kwam ook http://www.navishop.nl/dension-gateway- ... p-549.html tegen:

Honda: Alle modellen vanaf 1999.
Beschikbaar voor het fabriekssysteem: Honda af fabriek systeem (Pioneer). Ook in combinatie met navigatiesysteem.

Is de standaard radio van Pioneer?
Zie ook http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... wen-2.html allemaal niet echt tebreden over Dension. Volgens mij was 'mijn foute' connectie ook van Dension(ooit 2-3 jaar geleden dus)

@nasty: heb je ervaringen met het door jouw gepostte prorduct? Ik heb nl nu al 2 keer een product geprobeerd wat zou moeten werken, wat helaas dus niet zo was :S
Nasty

Post by Nasty »

autodre wrote:Ik kwam ook http://www.navishop.nl/dension-gateway- ... p-549.html tegen:

Honda: Alle modellen vanaf 1999.
Beschikbaar voor het fabriekssysteem: Honda af fabriek systeem (Pioneer). Ook in combinatie met navigatiesysteem.

Is de standaard radio van Pioneer?
Zie ook http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... wen-2.html allemaal niet echt tebreden over Dension. Volgens mij was 'mijn foute' connectie ook van Dension(ooit 2-3 jaar geleden dus)

@nasty: heb je ervaringen met het door jouw gepostte prorduct? Ik heb nl nu al 2 keer een product geprobeerd wat zou moeten werken, wat helaas dus niet zo was :S

Ik sta op het punt het te kopen, maar nu komt er telkens weer iets tussen. Nu heb ik ineens die satnav gevonden waar ik al jaren op zoek naar was, en k weet niet zeker of dit daar op past.

Deze sluit je aan op de cd wisselaar van de oem radio.

Heb prijs gevraagd gehad voor Dension Gateway en dat kwam ergens rond de 240€ uit, schandalig duur vind k persoonlijk. Dan liever voor 130€ een Navinc of een Xcarlink module waar je ook nog eens een bluetooth module op kan aansluiten om handsfree te gaan in de wagen :wink:
autodre

Post by autodre »

Ok, jammer. Hoopte op 'ervaringen' :)
autodre

Post by autodre »

Helaas Ik heb de dealer gebeld, met de vraag of zij ervaringen en accesoires hadden voor de radio+Iphone.

Schijnt dat de EP3 type R nooit met fabriekradio is geleverd? Enkel de 30th ann. die ik dus heb. Hier is geen accesoire bekend bij Honda NL. Dus ben echter overgeleverd aan de aftermarket(+inbouw),,,
CTR-driver-limburg

Post by CTR-driver-limburg »

waarom zet je er niet gewoon een mooi dubbel-din scherm in van bvb pioneer of alpine? He je 10 vliegen in 1 klap!.....idd wel wat duurder, maar het staat dan ook erg mooi in het dashbord van een EP!
autodre

Post by autodre »

Vind de radio best. En de standaard radio heeft dezelfde kelur als het dash. Daarnaast heb je met die dubbelDIN schermen weer dat het interesanter is om te jatten. Daar heb ik nu geen last van.. Moet toch lukken om de Ipod/Iphone op deze mooie radio aan te sluiten :)
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Hey,

Je kan ook even proberen bij frankecarelectronics in Noord Scharwoude.
Hij zit in het industrie gebied de mossel, mocht je niet weten waar dat zit kan ik volgens mij zaterdag ook met je mee om bij hem langs te gaan.

Misschien heeft hij een goede oplossing.

Groeten Marcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Jo&

Post by Jo& »

Enige oplossing is zo een apparaatje wat via radio frequency je Ipod oppakt.
Keung

Post by Keung »

Parrot MKi9200 is wel een geschikte alternatief.
autodre

Post by autodre »

Bedankt. Zo'n Radio FM transmitter vind ik eigenlijk niks(wel beter dan niks:-)) Maar heeft zeker niet mijn voorkeur.

Ik zal frankecarelectronics eens bellen. Mocht het allemaal niks worden kan ik idd voor zo'n FM transmitter gaan.

Heeft de std Honda Radio in Type R(ep3) 30th ann. geen aux in?
autodre

Post by autodre »

Keung wrote:Parrot MKi9200 is wel een geschikte alternatief.

Hmm deze gaat NIET via FM zie ik. Maar ook weer speciaal voor jouw radio een connector...HEb je er ervaring mee? Op zich ziet het er super uit natuurlijk!

edit:
Deze inbouw-carkit maakt gebruik van ISO-stekkers. Heeft uw auto een merkeigen aansluiting? Gebruik dan een ISO-verloopkabel. Zie onze installatiehandleiding voor meer informatie over de inbouw van uw carkit.

Heeft Honda gewoon de standaard Iso stekkers? of moet ik
http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?ada ... 00&lang=UK gebruiken?
Stéphane

Post by Stéphane »

In mijn Hybrid had ik stuurbediening op een Pioneer dubbel-din navi/DVD. Tegenwoordig heb je die ook met afneembaar front, dus dan is de kans op diefstal ook weer kleiner.
autodre

Post by autodre »

Stéphane wrote:In mijn Hybrid had ik stuurbediening op een Pioneer dubbel-din navi/DVD. Tegenwoordig heb je die ook met afneembaar front, dus dan is de kans op diefstal ook weer kleiner.

Klopt maar ik vind dat gedoe en wil dat dus niet :)
Maarschalk

Post by Maarschalk »

autodre wrote:
Keung wrote:Parrot MKi9200 is wel een geschikte alternatief.

Hmm deze gaat NIET via FM zie ik. Maar ook weer speciaal voor jouw radio een connector...HEb je er ervaring mee? Op zich ziet het er super uit natuurlijk!

edit:
Deze inbouw-carkit maakt gebruik van ISO-stekkers. Heeft uw auto een merkeigen aansluiting? Gebruik dan een ISO-verloopkabel. Zie onze installatiehandleiding voor meer informatie over de inbouw van uw carkit.

Heeft Honda gewoon de standaard Iso stekkers? of moet ik
http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?ada ... 00&lang=UK gebruiken?

Ik heb wel ervaring met dit systeem.
heb er zelfs 1 op mn bureau staan.
hiervoor zal je wel een verloopstekker moeten hebben naar de civic.

het systeem werkt op zich goed. echter vind ik zelf dat de afstandsbediening SOMS niet lekker connect met het systeem.

mocht je het willen bekijken/testen heb ik hem aan de zaak staan. (waar je naar belde voor de ipod kabel)
tevens kan je dan meteen zien of jouw Ipod werkt met dit systeem.

Zoals ik via de telefoon ook al zei: Nieuwste gen. Ipods werken niet altijd perfect met iets oudere systemen.

mvg,
Niels
autodre

Post by autodre »

Ok, wel het systeem is wellicht wat overkill. Gaat mij enkel om de audio. Al dat bellen en bluetooth hoeft van mij niet.

Ik zal als ik tijd heb wel eens langskomen(bellen) om met de Iphone 4 te testen.
autodre

Post by autodre »

Ik ga zaterdag het systeem bekijken. Ik zal de updates hier wel posten. Wellicht interesant voor meer Type R bezitters. Zit eraan te denken om TomTom op de Iphone te installeren. Dan kun je gewoon je Iphone in je 'gleufje' aan je dockicable aansluiten en via het parrot scherm kun je volgens mij dan je navigatie dan zien! Scheelt weer zo'n lelijke zuignap monteren :)
LaurenZ

Post by LaurenZ »

www.gromaudio.com

Dit levert ook een vergelijkbaar systeem.
Werkt erg goed in de Lexus IS200 van een maatje van me.
'98 JDM Integra Type-R
Locked