Machiel, TimeAttack 96spec dc2...

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Arno wrote:Hij staat nu btw voor belachelijk weinig te koop.


Klopt, maar ik wil er gewoon zsm vanaf, dit omdat ik het geld goed kan gebruiken voor de volgende auto...

Prijs waarvoor hij te koop staat is helaas wel zonder de lippen... Deze heb ik zo goed als verkocht!

Een goed bod valt overigens ook nog over te praten, vind het zelf echt een superauto! Dit mede door de ruimte en de zuinigheid/lage vaste kosten... Ik hoop dat ik er snel iemand blij mee kan maken, want die zal er nog volop "plezier" van gaan hebben!

@Jupke:

Een c-max is ook zeker niet verkeerd! Denk dat dat toch wel iets meer auto is dan de Jazz, of zie ik dat verkeerd?
MFrame Autosport
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

is zeker niet verkeerd en rijd heerlijk en super luxe ,maar ik blijf een honda man :wink: en ooit koop ik weer een crx vtec terug.(voor erbij)
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Ook hier nog maar eens updaten :o ops: Jazz verkocht aan de lokale honda dealer ( Honda vd Poel in Hulst ) En ik heb 3maanden terug een andere auto gekocht... en in de tussentijd al heel wat aan veranderd 8)


Foto's zijn afgelopen zondag gemaakt.

Image
Image
Image
Image
MFrame Autosport
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Nice! Dikke motor :D

Watvoor model stoel zit erin?
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Delta_lima wrote:Nice! Dikke motor :D

Watvoor model stoel zit erin?


Bride?

JDM zo te zien... Mooi ding heb je een specs list?
Aleen de spatborden zijn niet m`n ding.. :wink:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Die moet ik eens voor mijn lens hebben...
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Mooie SiR, heb er ook een...
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Delta_lima wrote:Nice! Dikke motor :D

Watvoor model stoel zit erin?


Thanks! Border kevlar bucket seat...


@ DC5 driver:
Spatlappen is ook niet echt mijn stijl, deze gaan er ooit nog eens een keer vanaf. Mijn speclist vind je zometeen hieronder! Ik heb de auto geswapped gekocht, maar bij aankoop bleek al dat er veel moest veranderen... Het kon allemaal iets netter en daar zijn wij de afgelopen 1,5maand ook druk mee bezig geweest!

Ook zijn er vele andere spullen gemonteerd... op de foto's van zondag zie je trouwens nog de replica spoon wing, standaard intake etc. dit hebben we maandagavond nog veranderd ( R-developments ported RBC intake + R-Developments 70mm TB ) omdat ik gisteravond ben gaan afstellen bij Dp-Engineering, door Martijn van Bekerom ( tinustussengas )

@eteuben: 8)

@Ben: Thanks, het is inderdaad een mooie japanse sir!


De speclist: Er liggen zoals je kunt zien nog veel spullen die gemonteerd moeten worden...


De motorische speclist:


Wiretucked
JDM DC5 K20a + LSD versnellingsbak
Competition Gravity series clutch
Hybrid Racing engine mount set
Drive shaft shop stage 3.9 aandrijfassen
Hybrid racing wire harness
Hondata Kpro
AEM intake kit
R-crew header
Complete 2.5''' uitlaat met buddyclub einddemper
Full length EP3 radiateur
AEM FPR
Hybrid Racing fuel rail
K-tuned p/s en a/c delete kit
Spoon valvecover
Spoon kevlar coilcover
R-Developments ported RBC intakemanifold
R-Developments 70mm TB
R-Developments K-series bolt kit
R-Developmants baffled sump ( nog te monteren )
MFrame Autosport
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Mooie lijst. Goed bezig. Hoeveel paardjes perst je EK uit?
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Thanks, mijn EG :P perst er nu 248,5pk uit icm 240nm koppel. Wielpk was 216.1. Binnenkort nog eens terug voor een retune, want deze cai is een behoorlijk restrictor...
MFrame Autosport
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Nette cijfers man. Je hebt ook veel koppel, komt ook door de dynapack denk ik. Ben benieuwd naar de cijfers na de nieuwe CAI.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hai machiel,

mag ik vragen hoe lang martijn bezig was met afstellen?? en waren er nog bijzonderheden bij het afstellen??
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Gangaran wrote:Nette cijfers man. Je hebt ook veel koppel, komt ook door de dynapack denk ik. Ben benieuwd naar de cijfers na de nieuwe CAI.


Thanks, de Dynapack meet voor zover ik heb weet zeer nauwkeurig, dit is zoals je wel weet geen echte rollenbank, maar een bank die je meteen op de assen plaatst! Ook zal een 3inch uitlaat zeker bijdragen aan een veel positiever resultaat, helaas zijn deze bijna niet te dempen voor het circuit ( doe mee aan TimeAttack dit jaar )

Ik ben ook zeer benieuwd naar het resultaat na het maken/monteren van een andere CAI, maar dit is voor mij nu eigenlijk geen prioriteit.. Omdat ik nu de wegligging/onderstel goed aan wil pakken.

@ Donkeykong:

Wij zijn ongeveer 3,5uur binnen geweest, waarvan de auto zo'n 2,5uur aan de bank heeft gehangen ( opgestaan is niet echt een goede woordkeuze in dit geval :razz: ) Martijn heeft trouwens een vast tarief voor k-pro retune, ook heeft DP-Engineering een vast uurtarief. Ze wekren heel nauwkeurig en precies.
Voordat we de eerste run maakten waren ze al een uurtje bezig om de testbank goed te zetten met het toerental! Elke 500toeren moest het allemaal precies gelijk zijn. ( tot ongeveer 7K ) En uiteraard heeft hij veel aandacht besteed rond het gebied waar de vtec inslaat.

Verder waren er niet echt bijzonderheden of rare dingen ( voor zover ik weet, Martijn heeft de hele tijd in de auto gezeten samen met Dave ( van DP ) Er waren een aantal dipjes in de pklijn en die zijn er volledig uitgehaald! Ik zal straks wel even grafiek+filmpje posten...

Dit is mijn klein verslagje van CCH:


Machiel wrote:Gistermiddag vertrokken richting Etten-Leur waar ik Johan ( J2 ) heb opgehaald, na een iets mindere heenrit ( File, file en nog eens file ) aangekomen in Nijmegen bij DP-Engineering. Auto meteen naar binnen, krik eronder en daarna hebben ze de wielen erafgehaald en de dynapack aangesloten. Bijna gelijk na aankomst kwam Bas ( ek20a ) ook aan, aangezien hij net zo benieuwd was als ik naar het resultaat! In de tussentijd kwam t0n ook nog even langs ( is uiteindelijk ook de hele avond gebleven... )

Martijn ( van Bekerom Tuning ) heeft het iniedergeval zeer goed gedaan. De auto loopt vele malen beter door de toeren heen en heeft nu nog meer kracht in de hogere toeren. Het is echt een hele verbetering t.o.v. de vorige afstelling. Waar hij voorheen heel rauw aanhoorde, klinkt, draait en rijdt alles nu veel soepeler.

Afstellen door Martijn bij DP-Engineering is ook een groot pluspunt. Het is zeker een bedrijf waar ik straks weer ga banken, mocht er in de toekomst nog iets veranderen aan de setup. Goede service, lekkere koffie en zij weten ook heel goed waar ze mee bezig zijn. Ook is de testbank, DynaPack, heel nauwkeurig!

Dan nu aangekomen bij de cijfers:

248.5pk
240nm
216.1Wpk ( als ik het goed onthouden heb, zometeen even op de print kijken.. )


Ook natuurlijk bedankt aan Bas ( R-Developments.com ) voor het leveren van de kwaliteitsspullen. Bas heeft de Dyno volgens mij doorgestuurd gekregen en hij zal hem straks wel posten, icm een filmpje...

Enig puntje van kritiek op mijn setup is de wat minder presterende intakebuis ( aem cai ) en de eigenlijk te kleine uitlaat ( 2,5inch) Aan de intakebuis wordt zsm iets gedaan, uitlaat blijft een 2,5inch :)
MFrame Autosport
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

dikke wagens zeg....poehh....die jazz vond ik echt heel erg netjess!! ;)
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Thanks! :) Hier het filmpje van gisteravond:

ek20a wrote:Zoals beloofd een klein filmpje van gister avond. Meteen even wat gespeelt met Imovie, Apple Rules!

http://www.r-developments.com/2011/01/eg-sir-k20-dyno
MFrame Autosport
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Al een hele lange tijd niet meer geupdate... 1e Time Attack wedstrijd is achter de rug en meteen een 1e plaats behaald in de semi-pro street... Door de iets te snelle tijd ben ik nu overgeplaatst naar de pro-street klasse





Machiel wrote:UPDATES:

Achterkant doet het echt subliem, mede door de last-minute aanpassingen ]http://i635.photobucket.com/albums/uu74/Machieleg6/JDM%20eg6/24032011129.jpg[/img]
Image

De R-Developments baffle hebben we ook net voor TA gemonteerd icm een sandwichplate+olietemp meter die last minute nog is geregeld door All4honda, waarvoor grote dank!

Image


En hier nog wat foto's van zondag:


Onder/naast onze trailer..


Image
Image
Image

At the track..
Image
Image


Na de warm-up, rustig terugrijdend naar de pits...
Image

De top 3:
Image

En met de 1e prijs ( Beker + gereedschapssetje )
Image


Nu is het uitkijken naar JAF! Ik wil nog heel wat dingetjes doen aan de civic, maar dat zit er door het budget niet in... Dus gaan we eerst kijken hoe we op een goedkopere manier het onderstuur/remmen en koeling aan kunnen gaan pakken ;)




JAF is alweer volgend weekend en ik heb nog vrij weinig aan de auto kunnen doen... Dit zal dus weer allemaal last-minute werk gaan worden :roll:

Dit is de meest recente foto v/d auto...

Image
MFrame Autosport
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Geweldig mooie en snelle auto 8)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice!

Congrats on the win!
User avatar
civic2002
Posts: 279
Joined: Sun Apr 19, 2009 12:26 am

Post by civic2002 »

damn,mooie eg goed bezig.K20 ziet er echt super uit.
Kleppendeksel vind ik toch wel wat hebben in combi met zwart.
veel plezier met je eg en ben benieuwd naar volgende update.

gr vico
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

trebboR wrote:Geweldig mooie en snelle auto 8)



Thanks Robbert, hopelijk is hij zondag ook snel... :roll:


@ Benjamin:

Thanks man, really appreciate it 8)

@ Vico:

Thanks, volgende update zal ik nu maar meteen even doen :-)

R-Developments lexaan ruitjes zitten er ook in, achterruit doen we een andere keer. Daar moet ik van die veren voor kopen en dat doe ik na JAF... Ook zit er tijdelijk een dc2 recaro in. Tijdens TA gaat die eruit, maar voor vrijrijden sessie zet ik hem er even in.


Image

Image

Na JAF gaat er iniedergeval heel veel aan de auto gebeuren]


Speedhunters feature:


MFrame Autosport
Post Reply