Snellere CR-Z op komst

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Sorry, dat was niet de bedoeling. Maar het was ook de zoveelste keer dat je dit onderwerp weer eens aansnijd en dat vind ik ook niet nodig. We weten al lang wat onze meningen zijn op dat gebied en waar de liefde van onze club op rust. Dus van jou was het ook niet netjes om het weer een keer aan te snijden.
Even goede vrienden hoor. :)


Frank ik waardeer je inzet en en gedrevenheid, alsook je haast fanatieke gedrevenheid tot R & D en je hulpvaardigheid voor anderen.

Maar om eens over de liefde voor een vrouw te spreken, hoeveel we ook van haar houden en we dat bezien door de 'roze bril' nix is perfect en we hoeven daarbij niet blind te zijn voor die anderen, zonder dat er sprake hoeft te zijn van begering. :wink:

Genesis
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ga nou eens rijden in dat hok! For crying out loud. Rob, jij hebt er ook nog niet in gereden toch?

Niet dat ik veel km's heb gemaakt of dat ding op het randje heb gereden maar de eerste indrukken zijn zeer goed, ook voor een hybride. Natuurlijk mist hij het vermogen maar dat weten we toch van Honda? Daarom zijn we toch niet van Honda gaan houden?

De basis is erg goed daar ben ik van overtuigd. Laat ze hier de 200 pk in hangen zonder teveel poespas zodat het gewicht laag blijft en hij kan weer mee met de top.

Je kan niet verwachten van dit volume merk om in deze tijd met een vooruitstrevende motor te komen voor een liefhebber. Als ze nu met een geblazen 1.6 komen die een prestatie potentieel van 150% kan hebben is dat voor ons liefhebbers toch wat we willen? Laat het een 1.6 zijn met 200 pk die makkelijk en goedkoop veilig naar de 250-300 pk kan. Dan heb je op papier een auto met minder vermogen die een heel stuk goedkoper is in gebruik maar toch mee komt met jongens die dubbel zo duur zijn of op papier dubbel zo snel zijn.

Een standaard K20 doet mijn belletje ook niet rinkelen maar met wat mods zijn die dingen wel serieus lekker in geluid en prestatie. Pak daar het goede chassis bij dat die auto's hebben en het plaatje is compleet. Ik schraap liever 30 pk bij elkaar dan de auto moeten doorlassen en alsnog met een slap chassis in je maag zitten.

Laten we nou maar eens afwachten hoe de auto daadwerkelijk presteert. Het zal nog lang niet zo slecht zijn. Dan kunnen wij ons later weer uitleven op het 'fine-tunen' van de pk-gewichts verhouding ten opzichte van de concurrent.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maar om eens over de liefde voor een vrouw te spreken, hoeveel we ook van haar houden en we dat bezien door de 'roze bril' nix is perfect en we hoeven daarbij niet blind te zijn voor die anderen, zonder dat er sprake hoeft te zijn van begering. Knipoog/Wink


Wat wil je nou dat ik zeg dan? "Ik kijk door een roze bril maar ondertussen is Honda een k*tmerk wat achter de feiten aanloopt en moet het zelfde gaan produceren als de duitsers?"
Gaat er bij mij niet uitkomen hoor. Omdat het niet zo is. Hoe je ook je best doet met je overtuigingen. We mogen ape trots zijn op hoe Honda uit de toon durft te vallen met zn ontwerpen en ideeën. Honda heeft altijd al balans in zn modellen weten te krijgen terwijl de concurrentie altijd vermogen als compensatie gebruikt voor een mindere en saaiere wegligging. Noem jij dan nog eens een paar andere merken die het zelfde doen in deze prijsklasse? Ik weet er niet veel!
En pressies die balans is wat we graag zien hier en vermogen is dan van ondergeschikt belang.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

mr. X wrote:Ga nou eens rijden in dat hok! For crying out loud. Rob, jij hebt er ook nog niet in gereden toch?

Niet dat ik veel km's heb gemaakt of dat ding op het randje heb gereden maar de eerste indrukken zijn zeer goed, ook voor een hybride. Natuurlijk mist hij het vermogen maar dat weten we toch van Honda? Daarom zijn we toch niet van Honda gaan houden?

De basis is erg goed daar ben ik van overtuigd. Laat ze hier de 200 pk in hangen zonder teveel poespas zodat het gewicht laag blijft en hij kan weer mee met de top.

Je kan niet verwachten van dit volume merk om in deze tijd met een vooruitstrevende motor te komen voor een liefhebber. Als ze nu met een geblazen 1.6 komen die een prestatie potentieel van 150% kan hebben is dat voor ons liefhebbers toch wat we willen? Laat het een 1.6 zijn met 200 pk die makkelijk en goedkoop veilig naar de 250-300 pk kan. Dan heb je op papier een auto met minder vermogen die een heel stuk goedkoper is in gebruik maar toch mee komt met jongens die dubbel zo duur zijn of op papier dubbel zo snel zijn.

Een standaard K20 doet mijn belletje ook niet rinkelen maar met wat mods zijn die dingen wel serieus lekker in geluid en prestatie. Pak daar het goede chassis bij dat die auto's hebben en het plaatje is compleet. Ik schraap liever 30 pk bij elkaar dan de auto moeten doorlassen en alsnog met een slap chassis in je maag zitten.

Laten we nou maar eens afwachten hoe de auto daadwerkelijk presteert. Het zal nog lang niet zo slecht zijn. Dan kunnen wij ons later weer uitleven op het 'fine-tunen' van de pk-gewichts verhouding ten opzichte van de concurrent.


Met mijn aangepaste Honda en Skoda heb ik een referentie die daardoor niet geschikt is om dit nieuwe model van Honda op (de juiste) waarde te schatten.

Had liever gezien (en wie niet), dat ze voor een 2.0 ltr turbo hadden gekozen met hetzelfde of zelfs iets meer vermogen vermogen als de collega merken met hun 'hot hatches' dan hadden ze meteen een voorsprong kunnen nemen. (en behouden). En wie een sportieve auto wil rijden maalt niet of weinig om het verbruik enne een turbo is zowiezo erg zuinig als je niet vollast rijd.

Honda in het verleden heeft al laten zien dat ze dat kunnen, dus waarom daar nu ook niet voor gekozen?

De kracht van Honda is/was voor mij altijd, dat dit merk met zijn sportieve auto's vooral emotie kon oproepen zoals geen ander merk kon doen. Die modellen waren zo fijngevoelig in hun communicatie dat alle aanpassingen/verbeteringen hoe klein ook direct werden terug vertaald in beleving, ken geen ander (budget) merk die dit kon oproepen!

Laten we hopen dat we dit toch als liefhebber terug mogen gaan zien bij Honda.

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
Maar om eens over de liefde voor een vrouw te spreken, hoeveel we ook van haar houden en we dat bezien door de 'roze bril' nix is perfect en we hoeven daarbij niet blind te zijn voor die anderen, zonder dat er sprake hoeft te zijn van begering. Knipoog/Wink


Wat wil je nou dat ik zeg dan? "Ik kijk door een roze bril maar ondertussen is Honda een k*tmerk wat achter de feiten aanloopt en moet het zelfde gaan produceren als de duitsers?"
Gaat er bij mij niet uitkomen hoor. Omdat het niet zo is. Hoe je ook je best doet met je overtuigingen. We mogen ape trots zijn op hoe Honda uit de toon durft te vallen met zn ontwerpen en ideeën. Honda heeft altijd al balans in zn modellen weten te krijgen terwijl de concurrentie altijd vermogen als compensatie gebruikt voor een mindere en saaiere wegligging. Noem jij dan nog eens een paar andere merken die het zelfde doen in deze prijsklasse? Ik weet er niet veel!
En pressies die balans is wat we graag zien hier en vermogen is dan van ondergeschikt belang.


Frank ik heb nooit gezegd dat Honda een k#tmerk is, dat vind ik ook helemaal niet. Maar ik vind zeker wel dat jij in je liefde/passie voor Honda wel erg zwart/wit bent en altijd enorm fel reageerd als iemand, laat ik in deze bij mezelf blijven, ik me kritisch uitlaat over sommige punten van Honda.

Relax, kijk naar de inhoud van wat er benoemd word en reageer niet meteen vanuit je hart en dan nog is het een mening, mijn mening en dat is altijd subjectief in dit soort zaken, maar waar wel objectieve elementen inzitten

En echt Frank ook over ons geliefde merk zijn er echt kritiekpunten, net zoals er vele goede te benoemen zijn. Maar daarom ben ik niet blind wat andere merken bewerkstelligen en dat mag ik best vergelijken en benoemen. (en dat is iets wat iedereen heus doet op zijn tijd, want het 1 sluit het ander niet uit) :wink:

Genesis
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De kracht van Honda is/was voor mij altijd, dat dit merk met zijn sportieve auto's vooral emotie kon oproepen zoals geen ander merk kon doen. Die modellen waren zo fijngevoelig in hun communicatie dat alle aanpassingen/verbeteringen hoe klein ook direct werden terug vertaald in beleving, ken geen ander (budget) merk die dit kon oproepen!


Juist! En dat zal nou pressies de reden zijn waarom Honda in zn sportieve modellen geen turbo kiest. Omdat die nooit de sensatie zal hebben van een NA motor.
Joh, misschien is de Type-R generatie wel voor altijd verleden tijd door de milieu eisen. We zullen het zien. Ondertussen blijf ik lekker knallen met mn oude ros.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
De kracht van Honda is/was voor mij altijd, dat dit merk met zijn sportieve auto's vooral emotie kon oproepen zoals geen ander merk kon doen. Die modellen waren zo fijngevoelig in hun communicatie dat alle aanpassingen/verbeteringen hoe klein ook direct werden terug vertaald in beleving, ken geen ander (budget) merk die dit kon oproepen!


Juist! En dat zal nou pressies de reden zijn waarom Honda in zn sportieve modellen geen turbo kiest. Omdat die nooit de sensatie zal hebben van een NA motor.
Joh, misschien is de Type-R generatie wel voor altijd verleden tijd door de milieu eisen. We zullen het zien. Ondertussen blijf ik lekker knallen met mn oude ros.


Moet je ook vooral blijven doen, dat is waar je hart ligt en waar je goed in bent. :wink:

Maar het zou best wel eens kunnen dat, net zoals in de evolutie bij dieren, er hoog gespecialiseerde soorten zijn, die heel erg lang bestaan en nog, maar toch Degenkrap, haai, slang hagedis, ect zijn.....

Genesis
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

kunnen jullie elkaar niet bellen
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Eindelijk eens wat leven en discussie en dan wil jij het stoppen...

XXX
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

inderdaad :lol:
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Martin.O wrote:kunnen jullie elkaar niet bellen


Nee Hoezo. :mrgreen: Maar hou je niet in en spreek je uit, we weten allemaal dat jij een 'ruwe bolster bent met een blanke pit'! :slaan:

Genesis
rich1986
Posts: 21
Joined: Sun Aug 15, 2010 11:06 am

Post by rich1986 »

mmhh wat honda had moeten doen is nu gebeurd door lht performance. Zij hebben een k20 motor in een crz gebouwd
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

rich1986 wrote:mmhh wat honda had moeten doen is nu gebeurd door lht performance. Zij hebben een k20 motor in een crz gebouwd


Alle echt leuke dingen gebeuren door de liefhebbers en serieuze hobbyisten.

Genesis
rich1986
Posts: 21
Joined: Sun Aug 15, 2010 11:06 am

Post by rich1986 »

User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Image

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

I like the looks
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

genesis wrote:
Martin.O wrote:kunnen jullie elkaar niet bellen


Nee Hoezo. :mrgreen: Maar hou je niet in en spreek je uit, we weten allemaal dat jij een 'ruwe bolster bent met een blanke pit'! :slaan:

Genesis

Hard van buiten, zacht van binnen!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Damn Ben....
Put it on my driveway please :-)
That looks awesome!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Sebas
Posts: 210
Joined: Sat Sep 25, 2010 8:12 pm

Post by Sebas »

Benjdmin wrote:Image

Image


Wauw :clap . Doe mij deze maar zonder de stickers!


:silly:
Locked