MTM gewichten ITR
MTM gewichten ITR
Naar aanleiding van de homologatie van mijn JDM ITR heeft de FOD mobiliteit in België nog wat informatie van de ITR nodig.
Het gaat om de MTM gewichten (maximale toegelaten massa). Totaal, vooraan, achteraan en eventueel sleep. Dat laatste zal wel niet van toepassing zijn dacht ik.
Ik heb de vraag ook aan mijn Honda dealer gevraagd die het op zijn beurt bij Honda Belgium gaat opvragen maar misschien is er iemand van jullie die het me ook kan vertellen.
Ik zou dit namelijk zo snel mogelijk willen weten zodat de gegevens kunnen overgemaakt worden aan FOD mobiliteit.
tnx...
Het gaat om de MTM gewichten (maximale toegelaten massa). Totaal, vooraan, achteraan en eventueel sleep. Dat laatste zal wel niet van toepassing zijn dacht ik.
Ik heb de vraag ook aan mijn Honda dealer gevraagd die het op zijn beurt bij Honda Belgium gaat opvragen maar misschien is er iemand van jullie die het me ook kan vertellen.
Ik zou dit namelijk zo snel mogelijk willen weten zodat de gegevens kunnen overgemaakt worden aan FOD mobiliteit.
tnx...
- vtec vince
vtec vince wrote:ze komen steeds weer met nieuwe dingen aan , of niet?
kunnen ze je niet in 1 x vertellen wat je allemaal nodig hebt om door die keuring te komen?
Het is vooral geldklopperij hier in België. We moeten het hier allemaal zelf maar uitzoeken.
Niemand die me kan helpen?
Deze info zou normaal op het gelijkvormigheidsattest moeten staan van elke Integra. Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn het even te checken en me door te mailen dan ben ik geholpen.
-
Aslasten staan in Nederland alleen op auto's met grijs kenteken op het kentekenbewijs vermeld.......
PM anders Wendy (Itr DC2) even, want misschien heeft, of weet zij het nog wel en anders vraag ik het straks wel even. De RDW hier in Nederland moest het toen ook weten, omdat zij toen de 1e was met een JDM ITR....
Wendy heeft het toen opgevraagd bij de Nederlandse importeur en dat heeft de RDW hier gebruikt voor de toelating.
Je zou dus in principe de RDW in Nederland ook kunnen bellen, want die moeten die info ook hebben.
PM anders Wendy (Itr DC2) even, want misschien heeft, of weet zij het nog wel en anders vraag ik het straks wel even. De RDW hier in Nederland moest het toen ook weten, omdat zij toen de 1e was met een JDM ITR....
Wendy heeft het toen opgevraagd bij de Nederlandse importeur en dat heeft de RDW hier gebruikt voor de toelating.
Je zou dus in principe de RDW in Nederland ook kunnen bellen, want die moeten die info ook hebben.
Jan Visser wrote:Aslasten staan in Nederland alleen op auto's met grijs kenteken op het kentekenbewijs vermeld.......
Als je wil, vraag het haar even.
Alleszins bedankt voor de info.
Ik heb net eens gegraven tussen al mijn rommel en ik heb alle papieren gevonden. Zo ook de info die je zoekt.
Mail of PB maar. Wellicht kan ik een en ander voor je inscannen.
In het gekste geval heb ik een brief van Honda Nederland met bevestiging van juiste informatie.
Ik heb hier ook problemen mee gehad toen.
Mail of PB maar. Wellicht kan ik een en ander voor je inscannen.
In het gekste geval heb ik een brief van Honda Nederland met bevestiging van juiste informatie.
Ik heb hier ook problemen mee gehad toen.
Ik vind het echt kl*te voor je hoe dit zo loopt.
Mocht je ooit eens weer een auto willen invoeren, laat dan iemand in nederland em eerst voor je op kenteken zetten zodat je em makkelijker kan invoeren in belgie.
Ik ben aan het zoeken geweest tussen mijn papieren maar daar staat het niet.
Mijn oude papieren van de auto die heeft rdw ingenomen.
Mocht je ooit eens weer een auto willen invoeren, laat dan iemand in nederland em eerst voor je op kenteken zetten zodat je em makkelijker kan invoeren in belgie.
Ik ben aan het zoeken geweest tussen mijn papieren maar daar staat het niet.
Mijn oude papieren van de auto die heeft rdw ingenomen.
-
MLM wrote:ITR DC2 wrote:Waarschijnlijk heeft het in NL op kenteken zetten ook geen zin, want ook dan gaan ze alle gegevens na.
In NL is het een makkie joh! Hebben we de gegevens niet ... Google is de keurmeesters best friend!!
Maar dat wil nog niet zeggen dat er alles wordt aangenomen van de Noorderburen.
In Belgie zijn ze nu eenmaal overdreven met dit soort zaken.
Documenten en info via google worden niet als 'waarheid' aangenomen en zijn in dit soort gevallen ongeldig.
Als ik een wagen wil inschrijven die in Nederland is ingeschreven geweest volgen ze net dezelfde procedure. Dat het bij jullie in Nederland zo makkelijk gaat is gewoon een echte luxe vergeleken met hier.
Aan de andere kant, als ik zelf er wat meer ervaring in had gehad zou het misschien toch iets sneller gaan. Ik heb, denk ik, hier toch met te weinig dingen rekeningen gehouden denk ik.
Ooit had ik graag toch een FD2tje willen hebben en dan zal ik nog eens opnieuw moeten beginnen.
@Wendy: je krijgt een bericht.
Aan de andere kant, als ik zelf er wat meer ervaring in had gehad zou het misschien toch iets sneller gaan. Ik heb, denk ik, hier toch met te weinig dingen rekeningen gehouden denk ik.
Ooit had ik graag toch een FD2tje willen hebben en dan zal ik nog eens opnieuw moeten beginnen.

@Wendy: je krijgt een bericht.