Lijst van ontvangen boetes

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
SteefO

Lijst van ontvangen boetes

Post by SteefO »

Aangezien hier meerdere mensen zijn die misschien een abonnement bij het CJIB hebben kunnen hier voortaan aangegeven waar, reden van en het bedrag is van de ontvangen boete/schikking.

Misschien handig om te weten als we weer eens bewust/onbewust iets doen wat net niet toegestaan is.

Barst los! :lol:
SteefO

Post by SteefO »

Parkeerboete Amsterdam - Schiphol 60,00 euro. 28 november 2010.
LCR

Post by LCR »

Ik zal de belachelijkste aangeven:
>Parkeerboete 62.50
Kreeg de boete omdat het hele gebied was afgezet door de politie ivm afgewaaide dak SBS6 gebouw. Zelf in hoger beroep kreeg de ambtenaar gelijk met zijn uitleg: de burger moer ervoor zorgen dat er genoeg geld in het automaat is gegooid :evil: :evil:
>52.80. omdat ik 1 straatje verder buiten mijn parkeervergunning parkeerde..... :x
>iets van 90 euro (langgeleden dan he) op 2 januari omdat ik door orange reed....is rood voor de agent :evil:
> 100 vokking euro ivm loszitten kapje :evil:

Ik zal maar stoppen.....
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

wat is het toch heerlijk om op het platteland te wonen :lol:

in 2010; 18k km gereden.. altijd te hard, 0 boetes.
trebboR

Post by trebboR »

[quote="iVTEC-fab"]wat is het toch heerlijk om op het platteland te wonen :lol:

in 2010]

En jij komt nooit in stad/op de snelweg ofzo? :razz:

Ik heb tot nu toe een 5 tal boetes gehad. (in 3 jaar) Een was rond de 12kmh te hard en de rest allemaal onder de 10kmh.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

O ik kom zat op de snelweg..
Maar ik rij niet zo vaak op de favoriete mobiele zakkenvullers plekkies zoals de A2. ik rij ook vrijwel nooit op traject controle wegen zoals de A12.

Ik rij de meeste km's over het zuiden van de A27, de A59, de A58 en de A15.

Langs de A15 tussen dordrecht en rotterdam staat regelmatig een zwarte bus, maar die pakt mij nooit. hij staat altijd opvallend en wordt altijd op de rds gemeld.
slydawg

Post by slydawg »

Ik moet vanmiddag voorkomen voor een snelheids overtreding waar ik bezwaar tegen maak. Zaak loopt al sinds begin vorig jaar.
Vandaag ga ik waarschijnlijk horen als ik €360 mag overmaken of niet.
Lang verhaal kort, ik ben het niet eens met hoe de meting is gedaan.
Onopvallende auto volgt een auto voor hun, die lopen uit op mij, ze zijn dus de auto voor hun aan het meten.
Uiteindelijk mag ik ook stoppen en krijg een bekeuring voor precies dezelfde snelheids overschreiding als de andere auto over precies hetzelfde stukje weg. Dat kan dus nooit kloppen en vandaar mijn bezwaar.
mr. X

Post by mr. X »

Op de A27 willen ze anders ook nog wel eens staan hoor!
Met mijn rijstijl mag ik niet klagen. Ik heb al eens tegen de 60k km per jaar gezeten en zal op dit moment zo'n 20-25k km zitten.

De eerste week dat ik mijn rijbewijs had kreeg ik een boete voor 60km/h door een groen licht rijden (toen was het nog best lastig om álles in de gaten te houden, snelheid, groenlicht, politie auto's etc etc) Ik vond het belachelijk maar dat was de enige boete het hele verdere eerste jaar. Later wat kleine boetes gehad voor een paar km/h te hard maar op een paar boetes na al 5 jaar zonder veel problemen rondgereden.

Ik let altijd zeer goed op, kijk op flitsservice.nl en heb goede remmen die me al een paar keer hebben gered. Zo laatst ook, de telefoon was flitsservice.nl aan het laden en was serieus één hectometerpaalbordje voor ze stonden te flitsen geladen. Hartstikke fijn als je 150 gaat waar je 100 mag :mrgreen:. Dat heb ik weten te beperken tot een boete van 8 km/h ofwel 5 gecorrigeerd :twisted:. Alles kwam wel met een noodgang naar voren maar dat interesseerde me niet.

Verder nog tweemaal een boete gehad voor 45 km/h te hard. Eentje was belachelijk (zondagochtend op weg naar de NSX toertocht om 07:30 op de snelweg bij Weert), de andere was ook niet echt heel erg verdiend maargoed.

Verder één keer bellen (+- €140,-) en één keer rechts inhalen (+- €150,-) op de snelweg. Die laatste boete kreeg ik nagezonden, mán wat was ik link. Daar hou ik dus echt niet van. Wie zegt dat het geen politie agent in burger was die me liep te naaien? Nee daar was ik goed link om.

Het totale boete bedrag zal wel richting/of over de € 1000,- gaan maar nogmaals met mijn rijstijl mag ik zeer zeker niet klagen.

Sinds drie maanden geleden alweer heb ik mijn rijbewijs 5 jaar! Ben dus geen beginnend bestuurder meer. Dat is wel een pak van mn hart want mijn 'te-verspelen-punten' raakte langzaam op haha.
Tenck

Post by Tenck »

Nog nooit in NL gepakt voor een snelheidsboete, dus ik kan er niet over mee praten :) .

Weleens een parkeerboete gehad, maar dat is inmiddels ook al weer 12 jaar geleden.

Ben wel bang dat ik ooit op een artikeltje 5 gepakt ga worden.
mr. X

Post by mr. X »

Haha die angst zat er bij mij eerder in toen ik de Z4 nog had. Daarmee ging ik vaak overdwars door een bocht en dat wordt altijd als artikel 5 gezien.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Haha,
Mr.x onze rijstijlen lijken wel aardig op mekaar heb ik zo het gevoel.

Langs de A27 staan ze ook vaak, dat klopt.. maar meestal is dat zo t.h.v. lexmond ed. meer naar het noorden. Ik zit altijd tussen Gorinchem en Breda. daar valt het mee..

Verders zit ik altijd naar mijn RDS te turen. daarom staat hij bij mij op Q music, is de meest betrouwbare en komt continu door je beeld.
Op een 120 weg rij ik altijd zo'n 150 +/-. soms nog even wat verder doortrekken.

En ik kan wel eens wat ongeduldig worden als mensen opzij weigeren te gaan voor een Civic'je 8)
150 euro voor rechts inhalen... :| goed dat ik dat alvast weet :-?
Tenck

Post by Tenck »

iVTEC-fab wrote:150 euro voor rechts inhalen... :| goed dat ik dat alvast weet :-?

Rechts inhalen is goedkoper dan bumperkleven. Dus altijd gelijk er rechts langs :wink:.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Tenck wrote:
iVTEC-fab wrote:150 euro voor rechts inhalen... :| goed dat ik dat alvast weet :-?

Rechts inhalen is goedkoper dan bumperkleven. Dus altijd gelijk er rechts langs :wink:.

Ja nu je het zegt... gouden tip :lol:
mr. X

Post by mr. X »

:lol: inderdaad een goede tip. Bumperkleven krijg ik liever niet maar tegenwoordig kunnen mensen heel snel het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Naar de linker baan schieten met 100 km/h waar 120 is toegestaan om vervolgens een auto te passeren die 99 km/h rijdt. Nou dan word ik helemaal gek. Stelletje flikkers.

Vreemd genoeg heb ik ook heel vaak aanvaringen met mensen. Dan moeten ze me weer achtervolgen of uitstappen bij een stoplicht. Terwijl ik zo'n schatje ben en het eigenlijk nooit aan mij ligt :mrgreen:

iVTEC-fab, we kunnen wel een keer een rondje samen gaan knallen? :D Witte FN2 en gele DC2 a la Gumball? Ghehe
donkeykong

Post by donkeykong »

daar erger ik me ook dood aan NL sticker staat voor "Nur Links"
In het weekend is het nog erger, a1 iedereen die links blijft hangen terwijl er genoeg ruimte rechts is.

zelf ga ik dan ook in overtreding door rechts te inhalen, maar ja.
slydawg

Post by slydawg »

slydawg wrote:Ik moet vanmiddag voorkomen voor een snelheids overtreding waar ik bezwaar tegen maak. Zaak loopt al sinds begin vorig jaar.
Onopvallende auto volgt een auto voor hun, die lopen uit op mij, ze zijn dus de auto voor hun aan het meten.
Uiteindelijk mag ik ook stoppen en krijg een bekeuring voor precies dezelfde snelheids overschreiding als de andere auto over precies hetzelfde stukje weg. Dat kan dus nooit kloppen en vandaar mijn bezwaar.

VRIJGESPROKEN!!!!!!!!!!!!!!!
YESSS! en terecht, er zaten meerdere fouten in het proces verbaal van de agenten wat de rechter deed twijfelen en gebaseerd daarop vrijgesproken.
Officier wou dat ik gewoon moest betalen.
SteefO

Post by SteefO »

slydawg wrote:
slydawg wrote:Ik moet vanmiddag voorkomen voor een snelheids overtreding waar ik bezwaar tegen maak. Zaak loopt al sinds begin vorig jaar.

VRIJGESPROKEN!!!!!!!!!!!!!!!
YESSS! en terecht, er zaten meerdere fouten in het proces verbaal van de agenten wat de rechter deed twijfelen en gebaseerd daarop vrijgesproken.
Officier wou dat ik gewoon moest betalen.

Gefeliciteerd! Lekker bezig ;)
integra

Post by integra »

Gelukkig woon ik bijna in denemarken, en heb bijna niets met het nederlandse politie beleid te maken. Bij ons rijden ze nog op ezel's.
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

integra wrote:Gelukkig woon ik bijna in denemarken, en heb bijna niets met het nederlandse politie beleid te maken. Bij ons rijden ze nog op ezel's.

Cool! Hoef je niet eens de VTEC in om van ze weg te komen.. :lol:
Tha Bla

Post by Tha Bla »

@M,

Gefeliciteerd :lol:

@Topic,

Paar boete's voor de snelheid rond de €40, laatst nog 39euro's voor 10km te hard en dan nog wel stinger in auto :S
Heerlijk he niet luisteren omdat je te veel hebt gewerkt.
Meteen gestraft voor overwerken. :S

Rechts inhalen heeft bij mij een motto:
Kan ik er rechts voorbij had me voorganger allang naar rechts gekunt.
Het is niet dat ik na 10 sec al meteen rechts er langs ga, dan zit me voorganger al meer dan 30 sec links :S.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Locked