Koppeling gemonteerd

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
donkeykong

Koppeling gemonteerd

Post by donkeykong »

Vandaag is de koppeling erin gezet en ik moet jullie bekennen ik heb bijna nog nooit een nieuwe koppeling gevoeld :)
Wat voelt dat fijn, moet alleen de eerste honderden km rustig aan doen.

Heb toch het juiste moment gevonden, de oem koppeling was bijna op maar hij slipte nog niet na 120.000km.

Kan dus nog niks zeggen over de koppeling, alleen dat het een stage 1/ 6 puck is. Heb trouwens nog gekozen voor een iets lichter vliegwiel was in de veronderstelling dat ie 3,6 was maar op weegschaal 4kg....dus maar 600 gr minder dan oem.

Weten jullie of je de hoogte van het koppelingspedaal op een dc5 kan afstellen??
ReLXe

Post by ReLXe »

Wat voor merk koppeling zit erin als ik vragen mag?

En waarom wil je je hoogte van je pedaal verstellen? Je moet wel je vrije slag behouden hé.
donkeykong

Post by donkeykong »

is een competition clutch stage 1, binnekort kan ik gaan knallen ermee...hij is bijna ingereden :)

heb al een diy gevonden, op een dc5 is het heel makkelijk.
hij was wat te hoog vond ik, kon er niet aan wennen....nu heb ik hem wat lager gezet en is het perfect :)
ReLXe

Post by ReLXe »

Pas op dat die niet te strak staat dan hé? Je moet altijd een vrije slag behouden anders kun je dadelijk weer een nieuwe koppeling erin laten zetten :P

Maar pakt wel lekker op zo'n koppeling zeker? Ik heb een modified street disc van ACT. Schakelt erg goed. Helaas is de druklager nu al kappot :(
slydawg

Post by slydawg »

ReLXe wrote:Pas op dat die niet te strak staat dan hé? Je moet altijd een vrije slag behouden anders kun je dadelijk weer een nieuwe koppeling erin laten zetten :P

x2
donkeykong

Post by donkeykong »

als ik hem helemaal intrap is ie helemaal ontkoppelt, dan heb ik een centimeter of 4-5 voordat ie oppakt...ik neem aan dat dit genoeg is??
ReLXe

Post by ReLXe »

Ik bedoel meer op het stuk dat wanneer je het pedaal intrapt, dat je niks voelt en gaanderweg begint tegendruk te geven. Dat stuk waar je niks voelt is je vrije slag. Die moet je hebben.
Locked