Snellere CR-Z op komst

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

de turbo van mijn Leon Cupra wordt vanaf de 2500 tot 6400 rpm echt wakker.

Die van audi Q5 begint al bij +\- 1500 al maar is bij 5000 rpm al aan het verzwakken.

Beide hebben een 2.0 Tfsi motor, alleen de cupra heeft 241 pk door de turbo van de Audi S3, en die van de Q5 211 pk door de turbo van de Golf GTI

8000rpm lijkt me moeijlik haalbaar zonder turbogat
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

vtec vince wrote:En de turbo tot 6000 rpm laten draaien en dan overschakelen op vtec?
Is zoiets niet te realiseren?

Tuurlijk, je voorkomt alleen niet dat die turbo boven die 6k rpm knap in de weg zit om effectief meer vermogen te maken dus wordt dat niks.
Een systeem ala BMW is dan nog de beste oplossing. Dus 2 turbo's in lijn met slimme kleppen om ze te kunnen schakelen. De eerste is dan klein en schopt de grote op gang. Als die dan draait schakelen ze de kleine er tussen uit en gaat hij verder in zn ééntje verder tot max rpm.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Klinkt goed hoe ze het bij BMW voor elkaar hebben met 2 turbo's.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
ReLXe
Posts: 53
Joined: Thu Aug 19, 2010 2:51 pm

Post by ReLXe »

Kleine turbo voor onderin, grote turbo voor bovenin. Ideaal ^^
Alleen jammer wanneer het speelgoed kappot gaat....... Dan ben je iets verder van huis...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik heb een paar keer een Leon FR meegehad. Diesel. Maar wat een schichterige bak. (hoe schrijf je dat?!) Zenuwachtig iig. Niet perse verkeerd maar wel heel erg wennen. Ik ben gewend rustig te kunnen rijden in de lage toeren.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Jo& wrote:Ik heb een paar keer een Leon FR meegehad. Diesel. Maar wat een schichterige bak. (hoe schrijf je dat?!) Zenuwachtig iig. Niet perse verkeerd maar wel heel erg wennen. Ik ben gewend rustig te kunnen rijden in de lage toeren.


Mijn buurman heeft een Seat Leon TFSI met 245 pk (benzine) maar dat houd ook al op bij de 3500rpm a 4000rpm... Is erg vreemd rijden inderdaad...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »



Cool! Alsof ie zo uit de fabriek komt... :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

YAY!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

alles lijkt plug and play ,zie je wel honda heeft er voor ons al rekening mee gehouden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vet! Ziet er netjes stock uit, prachtig gedaan. Nu nog on-board filmpjes :twisted:
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

heel goed idee om te doen,......
ben benieuwd of ze nou ook nog aandacht hebben besteed aam de wegligging dat is volgens mij niet het sterkste punt bij de meeste hybrids. Ik kan niet wachten op de echte .
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

^^Lol wut?
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

idd, whut?! :lol: wij hebben thuis die civic hybrid staan, top wegligging hoor! laat veel andere auto's in bochten gemakkelijk achter zich.. Enige wat je wel moet doen is die standaard ballonbandjes eronder vandaan mikken en vervangen door fatsoenlijke sloffen.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Ok people back on topic...

How cool would this be?

Honda back in F1 with a 1.6 Turbo + CR-Z with a 1.6 Turbo =

CR-Z Si F1 SPECIAL EDITION

Image

Image
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

da's vet waar haal je het vandaan
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Inderdaad! Thanks for sharing! Wat vet. Nu wil ik ook een MK1 CRX :mrgreen:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Inderdaad! Thanks for sharing! Wat vet. Nu wil ik ook een MK1 CRX :mrgreen:


haha..
bereid je dan maar voor op een beetje roest :lol:
wapps
Posts: 4
Joined: Sun Nov 21, 2010 3:55 pm

Post by wapps »

mr. X wrote:Inderdaad! Thanks for sharing! Wat vet. Nu wil ik ook een MK1 CRX :mrgreen:


blijft toch leuk zo'n mk1...
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Twincharged! Sc voor lage toeren en turbo voor hoge. Zo doet VW het op dit moment met de golf GT.
Locked