ES PU inserts

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

ES PU inserts

Post by real187 »

Energy Suspension Motor mount inserts

Weet er iemand wat de correcte inserts zijn voor de EP3 (`06)
16.1111 (civic 01-05)
of 16.1110 (civic si 02-05)

ik heb een setje 16.1111 maar de voorste blijken niet te passen.
achter wel.

laters :roll:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hmm lijkt me dat die van de civic si voor een k20 is. andere wellicht voor andere ep2 ofzo??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

16.1110 zijn de juiste.
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

aijt thanks.

nwe set bestellen dan maar.

wel raar dat de achterste wel passen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

succes ermee bro, zal je wel leuk vinden meer cabin noise :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

donkeykong wrote:succes ermee bro, zal je wel leuk vinden meer cabin noise :)


Ik heb ze der nu sinds zaterdag inzitten.
Stationair voor het stoplicht hoor ik de auto iets meer trillen en voel dat de auto ook meer beweegd tijdens accelereren.

Verder nergens last van ^^
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

slydawg wrote:Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......


we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
Image
Image
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.

trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.

Volgens jaar ook die rubbers zelf maar eens vervangen door nieuwe oem rubbers.

Hebben schakelstang rubbers ook effect, of werkt dat niet zo bij een EP3.
Vind dat op de DC2 een hele verbetering met schakelen namelijk
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Ik had vorig jaar precies hetzelfde bij de APK, is toen vervangen voor nieuw OEM. Misschien ook eens denken aan een PU-upgrade...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Ik weet het boys, ze zitten er bij mij ook al in :)
Het valt ook wel mee hoor, ik overdrijf
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.


zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.

trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.


Na hoeveel km was dat?
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

hij word oud is nu bijna 61K op de teller


Tenck wrote:
real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.


zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.

trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.


Na hoeveel km was dat?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.


De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.

Go MUGEN mate, if you want me to order you a set let me know.

Buddy of mine had an ES set in his Ek9 btw and everything was vibrating.

Was really nice to drive though!
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

real187 wrote:hij word oud is nu bijna 61K op de teller



Ik begin het namelijk ook te vermoeden...
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Tenck wrote:
real187 wrote:hij word oud is nu bijna 61K op de teller



Ik begin het namelijk ook te vermoeden...


als je het toch dan laat nakijken, zou ik gelijk de upgrade doen.
btw km stand is niet echt maatgevend. gevoel zegt meer.
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

real187 wrote:aijt thanks.

nwe set bestellen dan maar.

wel raar dat de achterste wel passen.


Als je nog op zoek bent ik heb nog een setje liggen. het zijn rode.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Benjdmin wrote:
L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.


De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.



Rechts voor was het ergst en de achterste had een klein scheurtje..
Dit is nu prima... Rijdt super..
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Toch maar even ervaringen vragen.

De inserts zitten er nu een tijdje in.

Trillen bij stationair, ietswat verhoogd cabingeluid, is normaal, geen probleem.
en na verloop van tijd zou het iets minder moeten worden, beter.

echter bij 4K rpm begint er een significant verhoogt `motorgeluid` (resonantiegeluid, geen trillingen oid) bij 5K RPM nog hoger, piek is bij 5,5K RPM.
raar is dat het geluid bij 6K+ afzakt.

het geluid bij 5K is zelfs hoger als vroeger met 230+ KM/h rijden.

auto is net nog op de brug geweest, alles nagekeken,
met en zonder motor op toeren. niks gevonden.

peoples met ervaring? is dit echt normaal?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Rijd je nog met de hitteschild?(Bij je spruitstuk)
Ik heb er geen last van.
Locked