ES PU inserts
ES PU inserts
Energy Suspension Motor mount inserts
Weet er iemand wat de correcte inserts zijn voor de EP3 (`06)
16.1111 (civic 01-05)
of 16.1110 (civic si 02-05)
ik heb een setje 16.1111 maar de voorste blijken niet te passen.
achter wel.
laters :roll:
Weet er iemand wat de correcte inserts zijn voor de EP3 (`06)
16.1111 (civic 01-05)
of 16.1110 (civic si 02-05)
ik heb een setje 16.1111 maar de voorste blijken niet te passen.
achter wel.
laters :roll:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
slydawg wrote:Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.


zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
Volgens jaar ook die rubbers zelf maar eens vervangen door nieuwe oem rubbers.
Hebben schakelstang rubbers ook effect, of werkt dat niet zo bij een EP3.
Vind dat op de DC2 een hele verbetering met schakelen namelijk
Volgens jaar ook die rubbers zelf maar eens vervangen door nieuwe oem rubbers.
Hebben schakelstang rubbers ook effect, of werkt dat niet zo bij een EP3.
Vind dat op de DC2 een hele verbetering met schakelen namelijk
'98 JDM Integra Type-R
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Na hoeveel km was dat?
hij word oud is nu bijna 61K op de teller
Tenck wrote:real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Na hoeveel km was dat?
L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.
Go MUGEN mate, if you want me to order you a set let me know.
Buddy of mine had an ES set in his Ek9 btw and everything was vibrating.
Was really nice to drive though!
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Benjdmin wrote:L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.
Rechts voor was het ergst en de achterste had een klein scheurtje..
Dit is nu prima... Rijdt super..
'98 JDM Integra Type-R
Toch maar even ervaringen vragen.
De inserts zitten er nu een tijdje in.
Trillen bij stationair, ietswat verhoogd cabingeluid, is normaal, geen probleem.
en na verloop van tijd zou het iets minder moeten worden, beter.
echter bij 4K rpm begint er een significant verhoogt `motorgeluid` (resonantiegeluid, geen trillingen oid) bij 5K RPM nog hoger, piek is bij 5,5K RPM.
raar is dat het geluid bij 6K+ afzakt.
het geluid bij 5K is zelfs hoger als vroeger met 230+ KM/h rijden.
auto is net nog op de brug geweest, alles nagekeken,
met en zonder motor op toeren. niks gevonden.
peoples met ervaring? is dit echt normaal?
De inserts zitten er nu een tijdje in.
Trillen bij stationair, ietswat verhoogd cabingeluid, is normaal, geen probleem.
en na verloop van tijd zou het iets minder moeten worden, beter.
echter bij 4K rpm begint er een significant verhoogt `motorgeluid` (resonantiegeluid, geen trillingen oid) bij 5K RPM nog hoger, piek is bij 5,5K RPM.
raar is dat het geluid bij 6K+ afzakt.
het geluid bij 5K is zelfs hoger als vroeger met 230+ KM/h rijden.
auto is net nog op de brug geweest, alles nagekeken,
met en zonder motor op toeren. niks gevonden.
peoples met ervaring? is dit echt normaal?