D_ToXx wrote:goeije gedachte maar rood ledje is een 3.7 volt meen ik.
denk dat je de led na heaven hebt geholpen.
soldeer een 470 ohm weerstand(is genoeg voor 24 volt dus..) in serie met de led en aan de min kant ervan een lange kabel na de accu en op de min pool plakken..
volgens mij begrijp je me verkeerd'kzal t nog es proberen uit te leggen
op de achterkant van de gevarendriehoekstekker heb ik dus een ledje even ingestoken om de 12v draad te vinden die bekrachtigd wordt als de deuren open en dicht gaan, dus niet als het knipperlicht of gevarenlicht aanstaan
de - draad zit ook op de stekker dus het was gewoon ff omsteken om de + draad te vinden
heb die draad dus gevonden en het ledje knippert vrolijk mee met open en dicht doen van de auto
toen heb ik de pieper derbij gehaald en ingestoken op dezelfde 12v draad waar ik dus ook de led op had ingestoken
echter doet de led het wel met open en dicht doen maar de pieper niet helemaal, hij gaat wel af maar heeeeel zacht, hij krijgt dus te weinig stroom, het ligt niet aan die + draad maar aan de - draad (die dus ook op de stekker zit, zoals hierboven vermeld), ik snap dat de led het wel doet omdat die bijna geen spanning nodig heeft om te branden en de pieper juist wel
ik heb dus even een aparte - vanaf de accu getrokken en toen de pieper aangesloten, hij doet het nu dus prima met openen en sluiten maar tevens gaat hij ook af met knippelicht naar rechts en met de gevarendriehoek aan!
dus hij klinkt alleen luid met een apart getrokken - vanaf de accu, doe ik hem op de - van de gevarendriehoekstekker dan doet hij het wel maar te zacht
kortom samen gevat:
de + draad geeft stroom genoeg
de - van de gevarendriehoekstekker is schijnbaar te zwak om de pieper aan te sturen, hij doet het dan wel maar te zacht, je hoort hem dan ook NIET met knipperlicht naar rechts en met gevarenlichten aan, enkel bij open en sluiten
de - van de accu is wel sterk genoeg maar dan piept hij ook met knipperlicht naar rechts en met gevarenlichten aan, met openen en sluiten hoor je hem dan ook
op 1 of andere manier wordt de - van de gevarendriehoekstekker dus onderbroken of verzwakt waardoor de pieper bijna niet hoorbaar is
kan je het nog volgen?? :-? :lol: pffff, in real life uitleggen is denk k makkelijker, ik weet zeker dat het met een relais op te lossen is! :roll: