Bandenmaat 16" JDM DC2-velgen
Bandenmaat 16" JDM DC2-velgen
Wat is de maat van de banden die origineel op de 16" JDM DC2-velgen zitten?
-
Zekers moeilijk te vinden.....
Via Bandenmarkt zijn er maar 2 banden leverbaar. Een oud type Bridgestone of 1 of andere bami pang ban band.
Via mijn werk heb ik meer keuze, echter zijn de meeste banden maar geschikt tot 210 km/h :-?
Bij de auto van Wendy hebben we toen maar gekozen voor 205/50 R16 (rol omtrek is iets groter), want in die maat heb je genoeg keuze.
Via Bandenmarkt zijn er maar 2 banden leverbaar. Een oud type Bridgestone of 1 of andere bami pang ban band.
Via mijn werk heb ik meer keuze, echter zijn de meeste banden maar geschikt tot 210 km/h :-?
Bij de auto van Wendy hebben we toen maar gekozen voor 205/50 R16 (rol omtrek is iets groter), want in die maat heb je genoeg keuze.
Ik krijg binnenkort 16" velgen en heb al zitten loeren welke band ik moet hebben. Er is inderdaad niet veel te krijgen.
Op dit moment rij ik op de EJ9 met 195/55-15, dan wijkt de teller nog geen half procent af en dat wilde ik eigenlijk wel zo houden.
Omgerekend naar een 205 breedte op een 16" velg zou ik op een wang percentage van 51.16 komen. Met een 215 breedte is dat 48.78.
In beide breedtes komt dat uit op een 50 band en daar is zelfs een RE050 in leverbaar.
In 215 is er opeens niks leverbaar in een 50 maat...
Op dit moment rij ik op de EJ9 met 195/55-15, dan wijkt de teller nog geen half procent af en dat wilde ik eigenlijk wel zo houden.
Omgerekend naar een 205 breedte op een 16" velg zou ik op een wang percentage van 51.16 komen. Met een 215 breedte is dat 48.78.
In beide breedtes komt dat uit op een 50 band en daar is zelfs een RE050 in leverbaar.
In 215 is er opeens niks leverbaar in een 50 maat...
-
Arno wrote:RE010 is nog wel te krijgen in 205/50
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
De RE010 was 10 jaar geleden een leuke band, maar nu wel erg achterhaald. Dan liever de RE050, of de nieuwe Fast responce van Dunlop en de Uniroyal Rainsport2. Die laatste is echt heeft echt bizar veel grip op nat wegdek. Waar een RE050 grip verliest kun je met de Rainsport er nog wel een paar kilometertjes bij doen :shock: Had ik niet verwacht en bovendien zijn de Uni's die ik zelf heb gemonteerd ook allemaal bijna 100% echt rond. Kan ik van andere merken niet altijd zeggen.....
Zelf koos ik dan toch voor de RE050, puur omdat die de hardste wang heeft en dat past het beste onder en DC2.....
Gewoon een hele goede band :thumbs:
-
ITR DC2 wrote:L4urenZ wrote:"Jan Visser":urem9udz wrote:
Das voldoende, de JDM ITR loopt toch nie harder dan de 200 ]
Dat hangt helemaal van jezelf af :razz:[/quote:urem9udz]
Wendy, in jou geval hangt het ook van de auto af :lol: