NSX-R

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

NSX-R

Post by Roy »

Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

No NSX-R ...
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

die's verkracht imo
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Benjdmin wrote:No NSX-R ...



:o ops: :o ops: :o ops:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Het is wel een R en ook weer niet.

Dit is gewoon zo'n door spoon omgebouwde

Kost iets van 70.000 om de auto om te bouwen.
Ze hebben er op het moment maar 5 omgebouwd voor amerikaanse klanten.

Het is een R omdat het zo omgedoopt is door spoon ... maar ook geen R omdat het een gewone was.

Volgt iemand me nog hahahah
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Its an NSX-R GT replica by Spoon nothing more nothing less...

The NSX-R GT was a homologation model limited to five cars built by HONDA Japan.
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Hij had wel in de Spoon kleuren gemogen.
Meestal toch met Spoon uitvoeringen..
Voorop Honda badge en achterop Acura...
Maargoed hij zal wel aardig van zijn plek komen.

Specs? :roll:
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Benjdmin wrote:Its an NSX-R GT replica by Spoon nothing more nothing less...

The NSX-R GT was a homologation model limited to five cars built by HONDA Japan.


True that.. 100% gelijk
But you gotta admit, It's a NICE replica.

Spoon even claims that it peforms better then the Original one builth by honda.

I'd love to see a replica Vs a real one on best motoring.

@Dc5-Driver
alle 5 die ze hebben omgebouwd in america zijn allemaal rode geweest..

Ik hoop dat er snel eens een witte komt
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Would be cool to see, but I think that of the 5 cars that were built not one is on the road.

Not really sure what they can base their comparison on when they say it performs better.

Then again its not that hard to strip out a stock NA1 Acura, slap a supercharger on there, put a decent suspension tire combo on and have it be fast.

The cool think about the real R GT's was that they turned the whole drive train by 90 degrees.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

De Spoon NSX "R" is een NSX-R GT replica voor heel erg veel teveel geld ;)

Je kunt de NSX-R GT kit van Route KS kopen: http://www.suzuka-gt.net/NSX/zaz_rgt/index.html en een paar goede mods erop en je hebt een veel snellere auto voor heel erg veel minder geld.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Benjdmin wrote:
The cool think about the real R GT's was that they turned the whole drive train by 90 degrees.


That's only for the Super GT NSX race cars. The NSX-R GT has the same engine layout as the NSX-R. The snorkel is non functional.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Spoon-Fed NSX: Tuner Re-Creates NSX Type R for the U.S.

.TOKYO — Japanese tuner Spoon Sports plans to convert left-hand-drive U.S.-spec NSXs into fully loaded NSX-Rs for the American market.

The Honda specialist is going the whole nine yards with the conversion. Extra goodies on the R include a retuned suspension with harder springs, stiffer shocks and thicker sway bars, a carbon-fiber rear spoiler, slotted brake rotors, a remapped ECU and a shorter final-gear ratio. That means total output should come in at around 300 horsepower, which is a little bump from the stock 290 hp found on the 2005 model.

Weight will be significantly cut, thanks to forged 17-inch wheels, carbon-fiber Recaro seats, a smaller battery, manual mirrors, thinner rear glass and the removal of all sound deadening. This diet should put the curb weight at around 2,800 pounds, which is currently what the JDM-spec NSX-R weighs in at.

Edmun Laurea, the president of Opak Racing, one of Spoon's importers, says that this superior NSX is currently available for order, although the U.S. registration process is still being smoothed out. Pricing starts in the $60,000-$69,000 range plus shipping costs, and Spoon will install anything from a twin-turbo to a wide-body kit if American enthusiasts are still hungry for more

http://www.insideline.com/acura/nsx/201 ... he-us.html
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Here you can read a whole article about the spoon NSX-R Replica It might even be the one in the starting post that is also pictured in the atricle.

And sorry, it's not 5 that they replicated, they have made only 2 replica's at the moment in the US.

http://www.hondatuningmagazine.com/feat ... index.html

Quote : Replacing the OEM bumpers with Spoon's own carbon-fiber GT replicas shaves a total of 88 lbs from the car. The fixed headlights represent a 22lb savings compared to the pop-up ones. The carbon-fiber hood is 30-percent lighter than the original aluminum one. The NSX-R's Recaro carbon-fiber bucket seats and Momo made-for-Honda steering wheel further reduce weight and keep the R look consistent. Titanium engine mount bolts replace the steel ones and a smaller alternator and lightweight aluminum bracket reduce yet another few pounds. Lighter suspension and brakes bring the total weight savings to 440 lbs less than a regular NSX-R, according to Spoon's owner and founder Ichishima San.


Another atricle:

http://www.hondatuningmagazine.com/tech ... index.html
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Een ding dat ik erg jammer vind is dat de Mugen NSX-RR nooit in productie gegaan is.


Here are some pic's ....
Enjoy.

Image

Image

Image

Image

Image


Mugen moet er hier echt een paar van maken en verkopen..
Het is gewoon oneerlijk dat ze dit voor zichzelf houden :(
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Moten ze hem alleen wel eerst rijdend krijgen :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

En iemand hier moet even de lotto winnen om er 1 te kopen ;)
'98 JDM Integra Type-R
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

weet wel dat verschillende mensen het hier over verschillende auto's hebben.. de een heeft t over de nsx-r, de ander over de nsx-r gt.

Flink verschil :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Pracht auto...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

BZRKbb2 wrote:Moten ze hem alleen wel eerst rijdend krijgen :)


moeten ze deze erin gooien, gaat ie als een raket ]http://i264.photobucket.com/albums/ii192/dimert/engine.jpg[/img]

Maar om het maar even overzichtelijk te maken:

NSX

Image

NSX-R NA1 (de eerste Type-R)

Image

NSX NA2

Image

NSX NA2 facelift

Image

NSX-R NA2:

Image

Image

NSX-R GT (alleen 5 in productie) ik heb nog nooit iemand gesproken (ook niet online) die er ooit een in het echt heeft gezien. Er gaan zelfs geruchten dat ie niet bestaat..

Image

Spoon NSX: deze is speciaal voor de Amerikaanse markt gemaakt, zie reflectoren in het voor- en achterscherm. Dit is eigenlijk gewoon een getunede NSX.

Image

Image

Image


Daar tussen zitten nog de Type-S, Type-S Zero en de Zanardi (voor Amerikaanse markt).
Locked