CR-Z komt eraan!
-
- Posts: 295
- Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
- Contact:
-
- Posts: 295
- Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
- Contact:
Code: Select all
This is a tuning sweep of the the most powerful street hybrid in the world: the Bisimoto CRZ. Making over 533 hp and 330 ft/lbs of torque, the 1.5 litre Bisimoto CRZ hybrid retains all the drivability, economy, and reliability of the stock engine, but with full Bisimoto internals, can withstand the rigors of high horsepower. Items on board include, but are not limited to, Bisimoto level 2.4 cam, Bisimoto springs and retainers, AEM Series 2 EMS, Turbonetics Billet 64mm turbo, BOV and wastegate, Arias pistons, Bisimoto steel rods, golden eagle intake, 70mm tb, ngk spark plugs, 1000cc injectors, custom Bisimoto turbo manifold, Bisimoto TiO2 wheels, rywire haness, Action clutch, Falken Azenis tyres, and torco oil.
Dyno run : http://youtu.be/PdC71yOU4UM
Hun claimen dus 533BHP uit de 1.5L
Engine bay shot dankzij de Bisimoto twitter feed : http://plixi.com/p/54590266
meer directe info, zie twitter : http://twitter.com/bisimoto
'98 JDM Integra Type-R
baRt wrote:kwam net wat pics tegen van de roll-in van de Sema show... aka de setup... en wat vinden we op de Honda stand?
Staat ook op autoweek:
Wie meer pk’s wil, zit in ieder geval goed bij de CR-Z Racer en de CR-Z Hybrid R. De eerste is een echte circuitauto, de tweede is meer gericht op straatgebruik. In de Racer en de Hybrid R heeft de aandrijflijn dankzij toevoeging van een turbo en een verbeterd IMA-systeem een vermogen van 200 pk en een maximumkoppel van 238 Nm. Verder zijn er een sperdifferentieel, racevering, aerodynamische aanpassingen, betere remmen en een racekoppeling. Beide auto’s komen overigens niet in de showroom te staan. Wel gaat Honda er mee racen tijdens de 25-uursrace op het circuit van Thunderhill.
Diverse tuners hebben zich voor de SEMA Tuningsshow helemaal op de CR-Z uitgeleefd. De creaties van onder meer Konig, Eibach en Fortune pronken naast de eerder genoemde exemplaren op de Honda-stand in Los Angeles.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Bisimoto 530+ PK topic: Meer info over de motor zelf en het hele project: http://www.crzforum.com/forum/aftermark ... y-crz.html
dyno:
http://www.youtube.com/watch?v=PdC71yOU4UM
dyno:
http://www.youtube.com/watch?v=PdC71yOU4UM
Hier nog meer info: http://www.motormavens.com/2010/11/cent ... onda-cr-z/