Kpro

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Kpro

Post by donkeykong »

Zijn er ook bedrijven / personen in NL die Kpro tunen op een vergelijkbaar niveau als CPL / TDI etc? :)
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Martijn (Bekerom tuning)

Hij heeft die van mij afgesteld, helemaal top!
Als je z'n gegevens nodig heb, stuur me maar een PB :wink:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

In NL geen officiele maar wel een aantal personen in NL die ik iig hoger heb staan dan een CPL. TDI geen ervaring mee.
Ikzelf kan het ook maar doe het alleen voor mezelf.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Voor een officiele Hondata dealer kan ik Intertuning in B wel aanraden.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Thks gasten, moet eerst kpro nog kopen!
hoe zit dat nou precies met k100? lees dat daar een password opzit van de tuner die hem heeft afgesteld, dat is niet te hacken ?? :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Check the Hondata website voor alle info.
K100 is goedkoper dan Kpro, K100 is in principe een printje dat in de ecu wordt geinstalleerd net als kpro, verschil is dat kpro eventueel door de gebruiker zelf kan worden afgesteld en K100 niet maar alleen door een Hondata dealer. Voor iemand die dus niet van plan is zelf af te stellen of niet elke maand met andere mods gaat rijden is K100 the way to go.
Bij Kpro kan de map worden afgeschermd dmv een password, je kan dus wel nog data loggen enz maar niet de mappen wijzigen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Dus je kan hem alleen bij die hondata dealer, in dit geval komt ie van cpl die k100, af laten stellen? geeft cpl dat password als je hem hier wilt af stellen?? :)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Dan zou je CPL die vraag even moeten voorleggen.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

zet die vraag maar bij sly neer... :wink:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

ik zou cpl zelf niet doen omdat ik nare ervaring heb. Maar hij geeft wel goeie service. Dus gemengde gevoelens.

ik zou exztra ook vroeger bekend als intertuning in belgie aanraden.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

donkeykong wrote:Dus je kan hem alleen bij die hondata dealer, in dit geval komt ie van cpl die k100, af laten stellen? geeft cpl dat password als je hem hier wilt af stellen?? :)


CPL geeft geen passwords uit. Maakt verder ook niet uit, de boel gewoon uitvegen en opnieuw beginnen.
Exztra is ook Hondata dealer, die kan dus de K100 ook afstellen.

K100 werkt nl zo:
Je auto wordt afgesteld met kpro, de maps worden dan van kpro naar de K100 overgezet in je eigen ecu en klaar is kees ff kort gezegt.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

slydawg wrote:In NL geen officiele maar wel een aantal personen in NL die ik iig hoger heb staan dan een CPL. TDI geen ervaring mee.
Ikzelf kan het ook maar doe het alleen voor mezelf.


Zoals ? :)

Heb zelf misschien in de toekomst wel interesse hiervoor. (als het niet te ver van Belgische grens is).
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ok, dus je hoeft geen password te hebben om die k100 te programmeren?
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Wij leveren de KPRO ECU's, of laten de bestaande van je auto ombouwen.. Ook verzorgen wij in samenwerking met Bekerom Tuning (dyno) tuning van de auto.

Dyno is in mijn ogen een must voor een K.. Het is zó veel beter.

K100 is in mijn ogen zonde van je geld, voor een paar honderd euro meer heb je een volledige Kpro, hier kan je alles mee. Stel dat je ooit een andere uitlaat, inlaat of header monteert.... dan moet je normaal gesproken of naar België, of naar Engeland voor een retune. Bij KPRO is dit niet het geval.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

k, goed advies.
Wat zijn de prijzen van al dat moois?? :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Niet vervelend bedoelt naar RSP maar als je geen dealer bent ben je eigenlijk gewoon een tussenstation extra voor de klant. Wat zou het voordeel dan zijn voor de klant? Ook met garantie moeten ze dan weer naar het tussenstation wat hoogstwaarschijnlijk de boel weer opstuurt naar een dealer, duurt allemaal langer.
vb. De kpro board op mijn ecu was defect geraakt, ecu opgestuurd ter reparatie naar een Hondata dealer, binnen 4 werkdagen weer binnen. Met een tussenstation duurt het weer langer.

K100 is zeker geen zonde geld in mijn ogen dan, ken er 2 die al ruim 3 jaar tevreden rondrijden met K100. Waarom de kpro als de gebruiker weet dat ie niets meer van plan is te veranderen en zelf toch niet kan afstellen.

Allemaal food for thought.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

goed punt sly,

maar heb jij je auto opnieuw laten afstellen na elke nieuwe mod?
bedenk wel dat vanaf hier inter-tuning een 150km zijn a officiéle hondata dealer. en om er na elke modificatie heen te rijden... voor 5 pk winst.

vraag is meer wat kost een K-pro zonder remap? tonnie?
en zoek een goede remapper in nl. ben je misschien wel wat duurder uit
maar scheelt een hoop rijden a uren.

dus wat ben je van plan? andere einddemper,spruitstuk,inlaat spruitstuk en luchtfilter en stoppen? is modjes aanbrengen en een K-100
( had 181.5 WP en 197.6 Nm bij inter tuning believe me das geen kattepis,
ze stellen de rollenbank goed af)

verder willen gaan is K-pro en zoek een goede remapper in de buurt,
scheelt een hoop rijden. :wink:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Edit
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik zou het ook fijn vinden om iemand in de buurt te hebben die goed kan mappen. Ik vetrouw niet iedereen.
IT is een officiele dealer, dus daar heb je idd garantie. Ben ook met Sly eens.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

D_ToXx wrote:goed punt sly,

maar heb jij je auto opnieuw laten afstellen na elke nieuwe mod?
bedenk wel dat vanaf hier inter-tuning een 150km zijn a officiéle hondata dealer. en om er na elke modificatie heen te rijden... voor 5 pk winst.


Ik heb in principe 2 keer op een dyno afgesteld, toen ik N/A reed en toen ik F/I ging en dan voornamelijk vollast op de bank gedaan.
Deellast/finetuning heb ik gedaan op straat, heb nu een map voor de zomer en eentje voor de winter, gedachte erachter is dat de auto zo efficient/zuinig mogelijk rijdt.
Post Reply