koplampen afstellen/ zeer slecht licht

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
CTR-driver-limburg

koplampen afstellen/ zeer slecht licht

Post by CTR-driver-limburg »

beste mensen

heb vanmiddag originele facelift EP3 koplampen ingebouwd, alles netjes aan gesloten en alles werkt perfect totdat ik vanavond de lampen een beetje wilde bijstellen

het lichtbeeld is totaal waardeloos, de elektrische verstelling staat op z'n hoogst en de handmatige verstelling staat ook op z'n hoogste, nog schijnt het licht alleen voor de bumper (zie foto's)

als ik dus (zoals net) op een weg rij zonder verlichting langs de weg dan zie ik dus bijna helemaal niks, snap er niks van, zijn originele honda lampen!

wie weet de oplossing??

Image
Image
Image
Rikky

Post by Rikky »

Kan je de hele unit ook niet stellen? Misschien bedoel je dit al? Het is wel vreemd in iedergeval...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
CTR-driver-limburg

nope dat zijn allemaal vaste punten, kan je verder niks aan stellen, heb dit nog nooit meegemaakt, het lichtbeeld van m'n angel eyes was echt 100x beter....dit is echt prut, dit lijkt me dan ook niet echt normaal..... :(
Tenck

Post by Tenck »

Zitten je xenon lampen er goed in? Bij mij vergde het nogal veel tijd om die er goed in te krijgen, met het juiste lichtbeeld.
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Je weet zeker dat je lamphuizen hebt die geschikt zijn voor de lampen die je gebruikt?

Dus een Xenon lamp in een Xenom lamphuisunit
en anders halogeen lampen in een halogeen lampunit.
Reinout

Post by Reinout »

Voor deze originele koplampen zijn aparte adaptors nodig om een xenon lamp te monteren.
Heb je deze wel gebruikt?

zie link http://www.xenondepot.com/images/product/H1CON_lrg.gif
CTR-driver-limburg

het probleem is gevonden!

Heb de xenon kit van de angel eyes omgezet in de nieuwe koplamoen, dit is dus met h3 fitting terwijl er een h1 fitting in moet, het lampje er gisteravond even uitgehaald en vergeleken met een h1 xenon set wat ik nog had liggen, het brandpunt van de h1 lamp verschilt dus met het brandpunt van de h3 lamp, dit verklaard dus alles!

Vanavond de andere h1 xenon lampen monteren en dan moet het probleem verholpen zijn!
Gangaran

Post by Gangaran »

En je hebt niet per ongeluk een RHD set koplampen gekocht?
CTR-driver-limburg

nope....

Je kan de lampen omhoog en omlaag stellen maar ook naar links en rechts, is gewoon een normale set voor een linksgestuurde auto!

Vanavond ff de andere lampen derin en dan zal t wel goed zijn!
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Orginele H1 xenon lampen?
Bestaan die echt?
Klinkt meer als aftermarket..

Dan zou je dus wederom met een vervelend lichtbeeld kunnen komen te zitten omdat je Xenon gebruikt in een Halogeen lampunit.
Het kan natuurlijk wel... maar perfect OEM lichtbeeld zul je nooit krijgen dan.

Wel stukken beter dan wat je nu hebt met totaal de verkeerde brandpuntsafstand.
Reinout

Post by Reinout »

hardcorehonda wrote:Dan zou je dus wederom met een vervelend lichtbeeld kunnen komen te zitten omdat je Xenon gebruikt in een Halogeen lampunit.
Het kan natuurlijk wel... maar perfect OEM lichtbeeld zul je nooit krijgen

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb ook xenon verlichting in OEM projector koplampen, dit geeft een perfect lichtbeeld zoals het hoort te zijn.

Met koplampen van een non facelift ep3 zou je wel problemen met het lichtbeeld kunnen krijgen
CTR-driver-limburg

Yup...de xenon lampen zijn vandaag vervangen voor de (langere) H1 variant wat ik nog had liggen, het lichtbeeld is nu meer dan goed! thx voor alle reacties...

xenon is idd aftermarket, de koplampen zijn OEM origineel en niet de imitatie die AKR 0f Deijne verkopen!
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Plaats eens een foto van je huidige lichtbeeld.
Ik ben wel benieuwd naar het verschil.

Mooie foto schijnend op een muur ofzo. :-)
CTR-driver-limburg

Zal er van de week een paar maken!
slydawg

Post by slydawg »

Reinout wrote:
hardcorehonda wrote:Dan zou je dus wederom met een vervelend lichtbeeld kunnen komen te zitten omdat je Xenon gebruikt in een Halogeen lampunit.
Het kan natuurlijk wel... maar perfect OEM lichtbeeld zul je nooit krijgen

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb ook xenon verlichting in OEM projector koplampen, dit geeft een perfect lichtbeeld zoals het hoort te zijn.

Met koplampen van een non facelift ep3 zou je wel problemen met het lichtbeeld kunnen krijgen

Allebei versies geven een perfect lichtbeeld, de facelift iets beter als de pre facelift maar allebei goed genoeg om zonder opmerkingen de apk door te komen.
Pre face lift met xenon heb ikzelf en facelift projectors met xenon heeft me broertje. Zal kijken als ik een van deze dagen een paar foto;s maak van beide lichtbeelden.
CTR-driver-limburg

wat is nu precies het verschil tussen pre-facelift en facelift??
slydawg

Post by slydawg »

Facelift is met projector lens en pre facelift gewoon met reflector.
CTR-driver-limburg

ohh zo....weet k dat ook weer! Ik heb idd met lens, vind ik persoonlijk ook het mooiste!
slydawg

Post by slydawg »

CTR-driver-limburg wrote:ohh zo....weet k dat ook weer! Ik heb idd met lens, vind ik persoonlijk ook het mooiste!

En ik vind weer de pre facelift mooier :wink:
CTR-driver-limburg

Idd....ieder zijn smaak, heb je misschien een fototje van de pre-facelift koplampen? Want volgens mij zie je die zovaak niet he?.....
Locked