Remon stelt zich voor!
Remon stelt zich voor!
Ik zal me ook maar is netjes voorstellen.
Ik ben Remon en sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een Honda Civic Type-R uit 2003. Maar hoe is mijn liefde voor Honda dan ontstaan?.. Naja eigenlijk is het allemaal de schuld van Dimer ;-).
Op de Havo ontmoete ik Dimer en ik vond dat zijn vader een soort nep Ferrari had(eigenlijk 2), namelijk een Honda NSX(2X) en moeders had een S2000.. Maargoed mijn interesses lagen toen nog bij een Yamaha Aerox, Aprilia SR, Gelirra Runner, ect… Maar dat aan auto’s sleutelen begon ook wel te knagen en aangezien in onderhand al kind aan huis was geworden bij de familie, ging ik mee op Honda NSX Trophy weekenden, waar denk ik mijn liefde voor Honda is ontstaan. Het gevoel van de v-tec, de achterliggende gedachte van de techniek, de kwaliteit, ect. Alles sprak mij aan.. Zodoende mijn eerste ervaringen met Honda..
Me sprintframe
Custom build Yamaha BWS, met een Ducati schijfrem
Na een aantal jaartjes scooter tunen en racen, had ik de perfecte opleiding gevonden, namelijk HTS-Autotechniek(Inmiddels afgestudeerd). Maargoed als arme student had ik geen geld voor een echte Honda, maar mijn schoonmoeder(toen der tijd) gaf me iets anders overzees. Namelijk deze prachtige Nissan Micra 1.2:-)..
Micra in de wasstraat
Maar mijn ouders waren het er niet mee eens dat ik elke week van omgeving Amsterdam naar Arnhem reed met dit koekblik, dat ze voor mij een nieuwe Fiat Punto Sportsound hadden aangeschaft(zonder overleg, anders was er toch wel eerder een Honda aangeschaft;-)).
Maar ik moest ook ergens mijn studie op toepassen. Daarom kocht een Mini uit 1977 en ben begonnen met een B16A2 blok daarin te plaatsen. Dit is gelukt, het blok zit erin, ophanging en aandrijfassen zijn klaar, maar de zoals alle Mini’s uit die tijd, roest, roest en nog meer roest. De body is op dit moment gestraald en voorzien van nieuwe plaatdelen. Maar daarna is de ellende begonnen, waar eigenlijk het project op stagneert, namelijk schuren!!. Ik heb daar zo een hekel aan, dat er al een half jaar niks is gebeurd(alle hulp is dus welkom;-)).
Naast mijn mini heb ik nog een andere hobby, namelijk mijn KTM LC4 640 Supercompetion Supermotard(zo das een mond vol ). Deze heb ik als wrak gekocht en helemaal opgelapt!
Maargoed naar 4 jaar trouwe dienst van de Punto, en inmiddels iets meer geld op mijn bankaccount, waren de wegen geopend voor mijn droomauto. Namelijk een CTR!
Op dit moment is er aangepast, al gedaan door de vorige eigenaar:
- Megan Racing Header
- Invidia Cat-back system GT300
- Injen Intake
- Een ander radiotje.
- Rota Boost velgen
Maargoed we hebben toch stiekem wat plannen om meer aan te passen, namelijk:
- DC 4-2-1 Sports Header (miss eerst alleen een testpipe)
- Igg een cold air intake (welke ben ik nog niet uit)
- K-PRO Hondata
- Afstellen!
- Denk originele velgen, of iets anders.
- Tijdelijk andere wheel locks (dat rood/paars vind ik maar niks, wordt iets van zwart)
Ik ben vast nog wel iets vergeten, maar hopelijk komen we elkaar nog beter te leren kennen!
Gr Remundo!
Ik ben Remon en sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een Honda Civic Type-R uit 2003. Maar hoe is mijn liefde voor Honda dan ontstaan?.. Naja eigenlijk is het allemaal de schuld van Dimer ;-).
Op de Havo ontmoete ik Dimer en ik vond dat zijn vader een soort nep Ferrari had(eigenlijk 2), namelijk een Honda NSX(2X) en moeders had een S2000.. Maargoed mijn interesses lagen toen nog bij een Yamaha Aerox, Aprilia SR, Gelirra Runner, ect… Maar dat aan auto’s sleutelen begon ook wel te knagen en aangezien in onderhand al kind aan huis was geworden bij de familie, ging ik mee op Honda NSX Trophy weekenden, waar denk ik mijn liefde voor Honda is ontstaan. Het gevoel van de v-tec, de achterliggende gedachte van de techniek, de kwaliteit, ect. Alles sprak mij aan.. Zodoende mijn eerste ervaringen met Honda..
Me sprintframe
Custom build Yamaha BWS, met een Ducati schijfrem
Na een aantal jaartjes scooter tunen en racen, had ik de perfecte opleiding gevonden, namelijk HTS-Autotechniek(Inmiddels afgestudeerd). Maargoed als arme student had ik geen geld voor een echte Honda, maar mijn schoonmoeder(toen der tijd) gaf me iets anders overzees. Namelijk deze prachtige Nissan Micra 1.2:-)..
Micra in de wasstraat
Maar mijn ouders waren het er niet mee eens dat ik elke week van omgeving Amsterdam naar Arnhem reed met dit koekblik, dat ze voor mij een nieuwe Fiat Punto Sportsound hadden aangeschaft(zonder overleg, anders was er toch wel eerder een Honda aangeschaft;-)).
Maar ik moest ook ergens mijn studie op toepassen. Daarom kocht een Mini uit 1977 en ben begonnen met een B16A2 blok daarin te plaatsen. Dit is gelukt, het blok zit erin, ophanging en aandrijfassen zijn klaar, maar de zoals alle Mini’s uit die tijd, roest, roest en nog meer roest. De body is op dit moment gestraald en voorzien van nieuwe plaatdelen. Maar daarna is de ellende begonnen, waar eigenlijk het project op stagneert, namelijk schuren!!. Ik heb daar zo een hekel aan, dat er al een half jaar niks is gebeurd(alle hulp is dus welkom;-)).
Naast mijn mini heb ik nog een andere hobby, namelijk mijn KTM LC4 640 Supercompetion Supermotard(zo das een mond vol ). Deze heb ik als wrak gekocht en helemaal opgelapt!
Maargoed naar 4 jaar trouwe dienst van de Punto, en inmiddels iets meer geld op mijn bankaccount, waren de wegen geopend voor mijn droomauto. Namelijk een CTR!
Op dit moment is er aangepast, al gedaan door de vorige eigenaar:
- Megan Racing Header
- Invidia Cat-back system GT300
- Injen Intake
- Een ander radiotje.
- Rota Boost velgen
Maargoed we hebben toch stiekem wat plannen om meer aan te passen, namelijk:
- DC 4-2-1 Sports Header (miss eerst alleen een testpipe)
- Igg een cold air intake (welke ben ik nog niet uit)
- K-PRO Hondata
- Afstellen!
- Denk originele velgen, of iets anders.
- Tijdelijk andere wheel locks (dat rood/paars vind ik maar niks, wordt iets van zwart)
Ik ben vast nog wel iets vergeten, maar hopelijk komen we elkaar nog beter te leren kennen!
Gr Remundo!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am