Chat op de site?
Jo& wrote:Product strategie voor een informatie product. Dus iets dat niet tangible is, uh tastbaar is of hoe noem je dat in Nederlands. Het product is data dus hang beetje tussen product en service in.
Wil het afmaken, dan kan ik eens gaan afstuderen. Alles behalve dat is al lang gehaald enz.
Ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld... Lastig onderwerp is dat...
Inderdaad gewoon nu even doorzetten afsturderen dan ben je er teminste vanaf... (al mag ik dit eigenlijk niet zeggen)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Waarom mag je dat niet zeggen?
Om je een idee te geven: Ik zit op iets van 5300 woorden excl. bijlages, inhoudsopgave, bibliografie etc etc. Zijn iets van 25 pagina's netto. Bruto zonder bijlages 6.600 woorden over 28 pagina's.
Ben een paar maanden geleden soort van opnieuw begonnen. Iig nieuw word document en nieuwe structuur.
Om je een idee te geven: Ik zit op iets van 5300 woorden excl. bijlages, inhoudsopgave, bibliografie etc etc. Zijn iets van 25 pagina's netto. Bruto zonder bijlages 6.600 woorden over 28 pagina's.
Ben een paar maanden geleden soort van opnieuw begonnen. Iig nieuw word document en nieuwe structuur.
Jo& wrote:Waarom mag je dat niet zeggen?
Om je een idee te geven: Ik zit op iets van 5300 woorden excl. bijlages, inhoudsopgave, bibliografie etc etc. Zijn iets van 25 pagina's netto. Bruto zonder bijlages 6.600 woorden over 28 pagina's.
Ben een paar maanden geleden soort van opnieuw begonnen. Iig nieuw word document en nieuwe structuur.
Omdat ik van school ben geschopt

Damn dat is niet weinig... Ik wens je heel veel succes en ik heb enorm veel respect hiervoor :thumbs:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jo& wrote:Geschopt?
Ja vriendelijk gevraagd/ medegedeeldt om te vertrekken...
Docent peste de halve tijd of was niet aanwezig of sliep...
Ik had er weinig zin in want ik vond maar 1 ding leuk en dat was AutoCAD... Nu mijn werk/hobby...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Ik zit met een dilemma. Binnenkort is er een circuit dag van de IVA (mijn huidige school) waarvoor ik mezelf gelukkig mag prijzen dat ik een plekje heb weten te bemachtigen. Het gaat gebeuren op Zandvoort, 27 oktober. Het circuit is dan afgehuurd door onze school dus geen onbekend verkeer. Er zijn 50 deelnemers die in twee groepen verdeeld worden. Dan zullen er dus plusminus 25 deelnemers per keer op de baan zijn. De groepen worden ingedeeld op vermogen. De eerste groep gaat tot 130 pk, de andere groep alles wat daar boven zit. Dat loopt dus uit een van TT's tot Celica's, van Golfjes tot Fords en van Porsches tot Veyrons.
Nu ben ik al een maand op zoek naar een B16A(2) motor om in de EJ9 te hangen echter blijkt dat niet zo makkelijk te zijn als gedacht. Het onderstel is inmiddels aardig compleet en met wat meer vermogen hoopte ik hogen ogen te gooien in de 130+ pk groep. Helaas is er op dit moment geen mooie motor te koop of je betaalt erg (in mijn ogen té) veel. Ik twijfel dus erg of ik met de DC2 wil gaan maar die is op zoveel punten nog niet circuit waardig. Dan moet ik eerst op zijn minst een olie temperatuur en druk meter, baffled oil pan (just to be sure) en DS2500 blokken (en eigenlijk schijven) hebben.
Ik ben echter zo bang dat er een of andere klootviool bij een bocht mij eruit wil remmen, binnendoor probeert te schieten en zodoende onderstuurd mijn zijkant in vliegt.
Wil even wat meningen horen want ik kom er niet echt uit. Wilde rond de € 1500,- tot € 2000,- maximaal uit geven aan de B16A want standaard (met +- 100 PK) rondbonjouren op het circuit zie ik niet echt zitten. Ik wil namelijk hoge ogen gooien want het niveau aan stuurkunsten is daar toch niet zo hoog en niemand heeft zo'n hoge pet op van Honda's. Reden te over dus om serieus mee te willen doen en hoog te eindigen bij de 130+ pk groep.
Nogmaals, zonder twijfel zou ik met een B16A met LSD en wat bolt-ons (+- 175-180 PK) daar menig man voorblijven.
De keuze is dus geforceerd een motor kopen (die zeker goed is maar erg duur) voor de EJ9. Dan zit je op zo'n € 2250,- zonder olie verversen en klein spul maar die motor wil ik pertinent in de EJ9 laten als vlotte daily en 'semi-circuit' auto tot de EK9 klaar is. Geen weg gegooid geld dus maar wel een aanzienlijke kostenpost die ik eigenlijk niet had voorzien. Met wat klein grut zal het op +- € 2750 - € 3000,- uitkomen.
Of de bovenstaande upgrades voor de DC2 kopen die me ook minimaal € 1000,- zullen kosten maar met het risico dat er wat gebeurd.
Feit is dat er op de circuit dag van de IVA praktisch alleen eenzijdige 'ongelukken' gebeuren. Mensen die hun eigen kunnen dus overschatten.
Bleah, iemand een mooie R te leen? Zou me een hoop kopzorgen en geld schelen :lol:
Nu ben ik al een maand op zoek naar een B16A(2) motor om in de EJ9 te hangen echter blijkt dat niet zo makkelijk te zijn als gedacht. Het onderstel is inmiddels aardig compleet en met wat meer vermogen hoopte ik hogen ogen te gooien in de 130+ pk groep. Helaas is er op dit moment geen mooie motor te koop of je betaalt erg (in mijn ogen té) veel. Ik twijfel dus erg of ik met de DC2 wil gaan maar die is op zoveel punten nog niet circuit waardig. Dan moet ik eerst op zijn minst een olie temperatuur en druk meter, baffled oil pan (just to be sure) en DS2500 blokken (en eigenlijk schijven) hebben.
Ik ben echter zo bang dat er een of andere klootviool bij een bocht mij eruit wil remmen, binnendoor probeert te schieten en zodoende onderstuurd mijn zijkant in vliegt.
Wil even wat meningen horen want ik kom er niet echt uit. Wilde rond de € 1500,- tot € 2000,- maximaal uit geven aan de B16A want standaard (met +- 100 PK) rondbonjouren op het circuit zie ik niet echt zitten. Ik wil namelijk hoge ogen gooien want het niveau aan stuurkunsten is daar toch niet zo hoog en niemand heeft zo'n hoge pet op van Honda's. Reden te over dus om serieus mee te willen doen en hoog te eindigen bij de 130+ pk groep.
Nogmaals, zonder twijfel zou ik met een B16A met LSD en wat bolt-ons (+- 175-180 PK) daar menig man voorblijven.
De keuze is dus geforceerd een motor kopen (die zeker goed is maar erg duur) voor de EJ9. Dan zit je op zo'n € 2250,- zonder olie verversen en klein spul maar die motor wil ik pertinent in de EJ9 laten als vlotte daily en 'semi-circuit' auto tot de EK9 klaar is. Geen weg gegooid geld dus maar wel een aanzienlijke kostenpost die ik eigenlijk niet had voorzien. Met wat klein grut zal het op +- € 2750 - € 3000,- uitkomen.
Of de bovenstaande upgrades voor de DC2 kopen die me ook minimaal € 1000,- zullen kosten maar met het risico dat er wat gebeurd.
Feit is dat er op de circuit dag van de IVA praktisch alleen eenzijdige 'ongelukken' gebeuren. Mensen die hun eigen kunnen dus overschatten.
Bleah, iemand een mooie R te leen? Zou me een hoop kopzorgen en geld schelen :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Mag ik ook komen? Ik heb een B16 motor dus netjes in de 130pk plus groep.
Maare, ik snap dat je voorzichtig bent met de ITR maar het is wel de meest geschikte auto voor zo'n dag. Zeker als het weer wat minder is, en zeker als de rijder nog niet veel circuit ervaring heeft.
Als het weer wat koeler is en je hebt een goede (nieuw uitziende) radiator kan je met de juiste olie gewoon een dag knallen zonder problemen. Daarna gooi je die olie er gewoon weer uit.

Maare, ik snap dat je voorzichtig bent met de ITR maar het is wel de meest geschikte auto voor zo'n dag. Zeker als het weer wat minder is, en zeker als de rijder nog niet veel circuit ervaring heeft.
Als het weer wat koeler is en je hebt een goede (nieuw uitziende) radiator kan je met de juiste olie gewoon een dag knallen zonder problemen. Daarna gooi je die olie er gewoon weer uit.
Er konden wel mensen inschrijven van buiten de IVA maar de leden van de studentenvereniging hadden voorrang. Eigenlijk is het dus niet mogelijk want ze azen er allemaal op en het zit dan ook binnen 15 minuten na opening vol.
Ik heb me ingeschreven met de EJ9 maar dit kan omgezet worden naar een andere mits dit snel aangegeven wordt ivm verzekeringen etc.
Het zou dus mogelijk zijn de inschrijving om te zetten naar jouw DC2 Frank maar dan moet ik aangeven dat er een tweede rijder in het spel is (kost € 25,- extra) en ik weet niet of dát het mogelijk is. Begrijp me niet verkeerd, ik neem je auto heel graag mee maar verwacht dat je dan zelf wil rijden
.
Op dit moment staat de Integra dus op D03G banden en heeft geen interieur achter. Voor de circuit dag wilde ik het reserve wiel achterin leggen om de balans terug te krijgen maar een olie temperatuur metertje en andere blokken zijn echt een noodzaak. De meter voor mijn gemoedsrust en de blokken omdat ik eerder met de zwarte op het circuit gereden heb en toen last kreeg van fading.
Ik heb me ingeschreven met de EJ9 maar dit kan omgezet worden naar een andere mits dit snel aangegeven wordt ivm verzekeringen etc.
Het zou dus mogelijk zijn de inschrijving om te zetten naar jouw DC2 Frank maar dan moet ik aangeven dat er een tweede rijder in het spel is (kost € 25,- extra) en ik weet niet of dát het mogelijk is. Begrijp me niet verkeerd, ik neem je auto heel graag mee maar verwacht dat je dan zelf wil rijden

Op dit moment staat de Integra dus op D03G banden en heeft geen interieur achter. Voor de circuit dag wilde ik het reserve wiel achterin leggen om de balans terug te krijgen maar een olie temperatuur metertje en andere blokken zijn echt een noodzaak. De meter voor mijn gemoedsrust en de blokken omdat ik eerder met de zwarte op het circuit gereden heb en toen last kreeg van fading.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Andere blokken is idd een must. Metertjes zouden achterwege kunnen blijven maar het is idd goed om ze er wel in te hebben.
Ik zou de blokken vervangen en lekker de itr pakken!
Als ik mag komen wil ik idd ook zelf rijden. Je mag best ook een rondje rijden maar de nadruk zal dan op mij liggen. Er moet natuurlijk wel wat verslagen worden
Ik zou de blokken vervangen en lekker de itr pakken!
Als ik mag komen wil ik idd ook zelf rijden. Je mag best ook een rondje rijden maar de nadruk zal dan op mij liggen. Er moet natuurlijk wel wat verslagen worden

Studenten in Veyron's... er is een boel veranderd sinds mijn studententijd.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Iedereen is natuurlijk welkom om te komen kijken, laten we dat voorop stellen. Helaas weet ik niet of het mogelijk is op dit moment nog een tweede rijder in te schrijven op mijn naam. Als dat mogelijk is zou het natuurlijk hartstikke gaaf zijn als je met jouw DC2 zou komen, Frank. We hebben een Volvo Rally team van school zelf. Twee leerkrachten rijden (één rijdt en één navigeert) en sommige leerkrachten vertellen graag hoe goed hij rijdt. Ding heeft 300 PK. Ik heb echter 'on-board' filmpjes gezien en zag best een paar schoonheidsfoutjes. Het zou hi-larisch zijn als iemand hun de oren kon wassen met een bak minder vermogen. Zeker iemand met jouw kennis van Zandvoort en controle met je auto is dat zeker mogelijk. Alleen daarvoor zou ik al graag mijn plekje af staan
.
Er heeft nog niemand anders dan ikzelf in de DC2 gereden en dat blijft ook zo maar jou zou ik hem zelfs op het circuit mee geven. Het zou me zelfs leuk lijken het werkelijke verschil te zien in tijden wanneer we beide in dezelfde auto rijden op dezelfde baan en dezelfde dag en zou helemaal graag tips krijgen want ik mag hopen dat ik niet aan je kan tippen :wink:.
Voorzichtig doen met pappa's auto? Enkele jaren geleden is er een met pappa's Veyron rechtdoor de grindbak in gegaan. Ding is afgesleept en er werd een Porsche van zijn vader gebracht om verder te rijden. Natuurlijk is het gros voorzichtig maar er hoeft er maar één in je achterkant te duiken.
Ik denk dat het toch de DC2 wordt hoewel het op dit moment nog met gemengde gevoelens is. Heb zojuist de auto afgetankt voor de FoodStrip meeting morgen en wat km's gemaakt. Wat rijdt het toch ongelofelijk goed maar om eerlijk te zijn zit ik beter in de EJ9. Daar zit je iets lager en heb je meer ruimte tussen stuur en zitvlak.
Paar dingen samen gevat:
Ben je er zeker van dat ik op semi-slicks geen schotten in mijn carter nodig heb?
Temperatuur metertje in het carter of met een sandwich ring?
Op wat voor druk moet ik de banden zetten na een paar rondjes rijden?
Zijn er verder nog belangrijke punten die ik zo over het hoofd zie? Vloeistoffen zijn pas geleden ververst. Ik ga de remvloeistof sowieso nog verversen want dat is de laatste keer niet gedaan. Volgens Keung kon het er goed mee door maar voor een circuit dag wil ik geen risico lopen.
Ik ga eens rondkijken voor mooie metertjes die ik ook pertinent in de auto kan laten zitten. Zoiets als Sander vroeger had vond ik erg mooi. Liefst met zuignapjes op het raam want ik wil ze nergens inbouwen.

Er heeft nog niemand anders dan ikzelf in de DC2 gereden en dat blijft ook zo maar jou zou ik hem zelfs op het circuit mee geven. Het zou me zelfs leuk lijken het werkelijke verschil te zien in tijden wanneer we beide in dezelfde auto rijden op dezelfde baan en dezelfde dag en zou helemaal graag tips krijgen want ik mag hopen dat ik niet aan je kan tippen :wink:.
Voorzichtig doen met pappa's auto? Enkele jaren geleden is er een met pappa's Veyron rechtdoor de grindbak in gegaan. Ding is afgesleept en er werd een Porsche van zijn vader gebracht om verder te rijden. Natuurlijk is het gros voorzichtig maar er hoeft er maar één in je achterkant te duiken.
Ik denk dat het toch de DC2 wordt hoewel het op dit moment nog met gemengde gevoelens is. Heb zojuist de auto afgetankt voor de FoodStrip meeting morgen en wat km's gemaakt. Wat rijdt het toch ongelofelijk goed maar om eerlijk te zijn zit ik beter in de EJ9. Daar zit je iets lager en heb je meer ruimte tussen stuur en zitvlak.
Paar dingen samen gevat:
Ben je er zeker van dat ik op semi-slicks geen schotten in mijn carter nodig heb?
Temperatuur metertje in het carter of met een sandwich ring?
Op wat voor druk moet ik de banden zetten na een paar rondjes rijden?
Zijn er verder nog belangrijke punten die ik zo over het hoofd zie? Vloeistoffen zijn pas geleden ververst. Ik ga de remvloeistof sowieso nog verversen want dat is de laatste keer niet gedaan. Volgens Keung kon het er goed mee door maar voor een circuit dag wil ik geen risico lopen.
Ik ga eens rondkijken voor mooie metertjes die ik ook pertinent in de auto kan laten zitten. Zoiets als Sander vroeger had vond ik erg mooi. Liefst met zuignapjes op het raam want ik wil ze nergens inbouwen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ben je er zeker van dat ik op semi-slicks geen schotten in mijn carter nodig heb?
Temperatuur metertje in het carter of met een sandwich ring?
Op wat voor druk moet ik de banden zetten na een paar rondjes rijden?
Als je na elke stint je oliepeil checked is er niks aan de hand. Dus s'ochtens je olie checken, staat hij op max, start dan je motor en laat hem een minuutje draaien. Stop dan je motor en peil gelijk nog een keer. Het peil wat je dan ziet is het peil wat je moet aanhouden nadat je je motor net uit hebt gezet. Op die manier kan je op zandvoort goed peilen terwijl je je motor niet langdurig uit hebt gehad.
Een metertje in je carter is natuurlijk beter maar als je een ring neemt is dat makkelijker te monteren. Je moet dan wel een graad of 8 hoger meerekenen dan wat je ziet.
De druk op de banden na een paar hot laps moet max 2.1 a 2.2 bar zijn. Je voelt het vanzelf. Als ze na een rondje of 4 gek gaan dribbelen in bochten zijn ze nog te hard.
Begin met 0,5bar uit je banden te laten lopen als ze nog koud zijn. Dan kom je ongeveer goed uit.
suc6!
oja, ik ben de komende week weg. Daarna kan ik weer antwoorden
