Tuinhuisje bouwen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

Tuinhuisje bouwen

Post by LCR »

Hoi klussers....
Heeft iemand ooit zo'n ding in elkaar gezet?

Ik heb eentje op het oog en MOET er gewoon eentje neerzetten voor mijn R spullen. Maar ik schrok van de prijs die men ervoor vraagt voor het in elkaar zetten...>700 :shock:
Is het goed te doen met een paar vrienden, ben best wel handig.

Grtz
vtec vince

Post by vtec vince »

Tuurlijk is het goed te doen LCR.
Is in 1 dag gezet met een paar man.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
LCR

Post by LCR »

Hmmm...dat dacht ik ook ja. Kan toch niet zo super moeilijk zijn?
Mijn R888 beginnen een beetje te stinken in het huis....
Heb de laatste tijd ECHt veel beunhazen langs zien komen voor allerlei klussen in het huis,waar ik bij geen EEN :evil: tevreden was.. (prijs was ook nog hoog)
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Dan moet je ook geen beunhazen inhuren maar vaklui.... Dat kost iets meer, maar dan wordt t gewoon gecorrigeerd als je niet tevreden bent..

Goedkoop is duurkoop denk ik ?
'98 JDM Integra Type-R
Rikky

Post by Rikky »

Zeker wat Laurens zegt... Maar zoiets is ook goed zelf te doen hoor! Vaak steld het allemaal niet zoveel voor en moet je het vergelijken met een lego pakket alleen dan op schaal 1:1 :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LCR

Post by LCR »

L4urenZ wrote:Dan moet je ook geen beunhazen inhuren maar vaklui.... Dat kost iets meer, maar dan wordt t gewoon gecorrigeerd als je niet tevreden bent..

Goedkoop is duurkoop denk ik ?

Goedkoop zijn die 'vaklui' ook weer niet. Het is moeilijk te zien of iemand een pro is of niet totdat hij bezig is......iedereen is de beste (althans,dat vinden zij natuurlijk). Ik vraag altijd referenties,maar die krijgt je niet altijd...en meestal zeg ik dan ook nee.
Tenck

Post by Tenck »

Een vriend van mij heeft een kerel via werkspot.nl geregeld voor tegelen in de badkamer en is daar erg content over.

Maar voor een blokhutje zou ik ook wel zelf aan de slag gaan met wat vrienden en een krat bier.
HONDA

Post by HONDA »

Zorg dat de ondergrond waar het huisje op rust in orde is anders sla je je over een jaar voor je hoofd. Volgens mij zijn we langer bezig geweest met de ondergrond dan met het in elkaar zetten van het huisje.

Uiteraard afronden met een Honda logo boven de deuren... :D

Image
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
LCR

Post by LCR »

Zo te zien heb jij, HONDA, cement laten storten of niet?
Ik heb een tuinman in dienst die alles gaat bestraten in de tuin. Hij werk ook voor de gemeente dus moet wel ok zijn in zijn vak.

Moet ik de ondergrond ook eerst volgooien met cement/beton?
Ik was van plan alleen de grondlaag plat te walsen (?) met een machine en dan bakstenen en dan de hut erop.....ok of niet?
Rikky

Post by Rikky »

LCR wrote:Zo te zien heb jij, HONDA, cement laten storten of niet?
Ik heb een tuinman in dienst die alles gaat bestraten in de tuin. Hij werk ook voor de gemeente dus moet wel ok zijn in zijn vak.

Ik was van plan alleen de grondlaag plat te walsen (?) met een machine en dan bakstenen en dan de hut erop.....ok of niet?

Ik zou een klein funderinkje maken met een muurtje erop van 1 a 2 stenen hoog met daarop jou schuur zodat er geen vocht bij komt.

verder gewoon gele zat in het midden erin gelijk trekken en daarop tegels...

Of een voledige fundering (waar je meer plezier van gaat hebben verwacht ik) En dan kuip maken beton erin gieten... maar ik zou er evengoed een muurtje op metselen...
LCR

Post by LCR »

Rikky wrote:
LCR wrote:Zo te zien heb jij, HONDA, cement laten storten of niet?

Ik zou een klein funderinkje maken met een muurtje erop van 1 a 2 stenen hoog met daarop jou schuur zodat er geen vocht bij komt.

verder gewoon gele zat in het midden erin gelijk trekken en daarop tegels...

Of een voledige fundering (waar je meer plezier van gaat hebben verwacht ik) En dan kuip maken beton erin gieten... maar ik zou er evengoed een muurtje op metselen...

Hoeveel vraagt jij ervoor Rikky?

:lol:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Rikky is goed in het uitdenken en kan het ongetwijfeld ook wel voor je uit tekenen ;)
'98 JDM Integra Type-R
integra

Post by integra »

Je kan het beste van die grote stoeprand bandjes kopen
en die waterpas stellen en hem daar op zetten en dan kun je binnenin zo tegels leggen.
Rikky

Post by Rikky »

Ik kan het zeker uit tekenen maar ik kan geen bouw en bouwkrachten garantie geven...

Maar vaak komen er haast geen krachten op zo'n funderinkje te staan dus echt bang er voor worden dat het bezwijkt hoef je ook niet te zijn...

Edit: Ik heb even uitgetekend met wat ik bedoel (Voor de mensen met een bouw technische achtergrond... Ja ik heb echt een beton arcering gebruikt als zand)
Image

En persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan als je van plan bent te sleutelen aan je auto :roll:
jupke

Post by jupke »

ik kan wel een tuinhuisje lijmen met handzame blokken als je wil.
veel steviger,maar minder uitstraling.
ik kan ook een hok lijmen waar je auto in kan,dagje werk.blokken bestellen en klaar is kees
vellingkant blokken zijn het mooiste en hoef je niks meer aan te doen,zowel binnen als buitenmuur is hetzelfde en kijkt dan zo:
Image
LCR

Post by LCR »

jupke wrote:ik kan wel een tuinhuisje lijmen met handzame blokken als je wil.
veel steviger,maar minder uitstraling.
ik kan ook een hok lijmen waar je auto in kan,dagje werk.blokken bestellen en klaar is kees
vellingkant blokken zijn het mooiste en hoef je niks meer aan te doen,zowel binnen als buitenmuur is hetzelfde en kijkt dan zo:
Image

Waaaah...leipe sh*t.
Helaas mag ik geen garage bouwen op (eigendoms) terrein :?: :?:
Mijn tuin is niet zo groot hoor...ziet er prachtig uit en vooral handig voor mij persoonlijk, helaas is mijn stukje grond maar 10m breed....mss 16 lang. 90% is al bezet door vrouw en kids :cry:

@Rikky. Thx voor de technische tekening :D . Ik ga voor 2 denk ik....
vtec vince

Post by vtec vince »

Fundering is echt zeer belangrijk ja!
Dat is het zwaarste werk...de rest is in een zucht en scheet gebeurt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Een betonnen bielzen rand onder de wanden rondom voldoet als voldoende fundering voor een houten schuurtje.

Ik heb ook een houten schuur (laten) plaatsen, die staat bij mij op betonnen bielzen van ca. 25cm hoog en ca. 60cm dik
De bielzen graaf je in tot bovenkant biels = gelijk aan de grond.
De houten wanden kan je d.m.v. standaard beugeltjes op de bielzen schroeven.

In het schuurtje zelf kan je leggen wat je wil, tegels is het simpelste.

De houten wanden zijn bij mij gewoon van schutting panelen gemaakt, alleen dan dichte.

Dit is de makkelijkste en toch goede manier van schuurtje bouwen. is uiteraard niet vorst vrij, maar wel ligt alles lekker droog.
Rikky

Post by Rikky »

Technische tekening? Ik denk dat Wendy me nu uitlacht :lol:

vtec vince wrote:Fundering is echt zeer belangrijk ja!
Dat is het zwaarste werk...de rest is in een zucht en scheet gebeurt.

Maar in dit geval zal er weinig krachten op komen te staan... Maar het is het meeste en zwaarste werk inderdaad, de rest is zo gebeurt.
integra

Post by integra »

Moeten er geen heipalen onder die fundering rikky. het lijkt mij allemaal
wat klein en licht. :lol: :lol: :lol:

Nee, even serieus

Ik zou beginnen met een paar latten een vierkant of rechthoek ( even met een schoor er in dat het geen ruit vorm word ) te maken die net zo groot is als de binnenkant van het huisje.
Die leg je op de grond waar het huisje moet komen en dan graaf je een sleuf beetje geel zand er in, en dan goed aanstampen. dat zand ga je waterpas afrijen op de hoogte van de onderkant van de betonband.
Dan leg je het frame van latten neer en plaats je de betonbandjes rond het frame. frame wegpakken en de betonbandjes aanvullen met zand.
En dan het huisje er op zetten.

Denk er wel even om. dat je de onderkant goed verft van te voren en
doe er kunstof vulblokjes van 1 cm tussen het beton en het hout. En dicht die naad van 1 cm af met een compriband tussen het beton en het hout en dan een beetje aan de binnenkant.

En zet het huisje niet te laag zodat het onderste hout in het zand staat.

En als je het huis wil gaan verven. Zou ik de eerste laag doen voor hij in elkaar zit anders heb je kans dat hij na het plaatsen gaat krimpen en krijg je allemaal onbehandelde naden.

Veel succes.
Locked