was van de week onder de kap aant loeren en zag achterkant van het blok een blauw kabeltje/huls lopen die een palletje aanstuurt, mijn vraag is waar dient dit precies voor? kdenk zelf dat het iets te maken heeft met de verwarming??
zoals je ziet zit het slangetje geklemt zodat hij niet kan bewegen, echter zit dat bij mij gewoon los dus weet niet of dat kwaad kan? normaal moet zo'n geleiding toch geklemt zitten wil dat functioneren? tzelfde verhaal als de kachelkabels bij de EP3
Zit wel in een slang verwerkt die je parafan in gaat, daaronder zit ook een slang. Dus een soort retourleiding. Zal toch hoogstwaarschijnlijk met je verwarming te maken hebben. Heb het kabeltje ook wel eens gezien...
Dat kabeltje zit aan een soort kraantje/klep vast, welke de hoeveelheid warme koelvloeistof naar je kachel doorlaat, of te wel, warmer of kouder met dat kabeltje
idd is voor de kachel. Met de koud-warmknop op je dash bedien je 2 dingen tegelijkertijd: dat kraantje en een klep/schuif die in je kachelunit acher je radio zit.
Kijk das nog es nuttige info, snap dat het kabeltje niet vast zit maar het omhulsel er omheen, maar deze zit bij mij dus gewoon los en kan dus vrij bewegen, moet hem dus opnieuw vastzetten weet alleen niet op welke positie? Weet iemand dat? Kan k dat ook ergens vinden in het wph van de ctr?
Je moet hem zo weer vastklemmen zodat het mechanisme niet tegen de blauwe kabel aan komt als deze volledig uit of aan staat (ik weet zo niet of hij naar rechts helemaal open is of juist dicht).
Kan zomaar zijn dat je een klein beetje het klembeugeltje moet verbuigen om hem weer lekker te laten klemmen.
Gaskleppie wrote:Ik denk dat het metalen einde van dat blauwe omhulsel in de klem gezet moet worden. Die metalen bus heeft ribbels dus kan daarin vast gezet worden,
Juist niet het metalen gedeelte in de klem, die klem heeft tandjes die in de zachte mantel worden gedrukt als je de klem bevestigt zodat die goed geborgt is.
Precies. Als je hem op de mantel zet krijg je hem niet meer helemaal open. Je moet dus even kijken waar hij ongeveer moet staan. Misschien kan je nog een afdruk zien waar hij heeft gestaan.
Tip om af te stellen,
Zorg ervoor dat de kabel met mantel los is, in geval van de topic starter was het al los, zet in de auto de draaiknop helemaal op koelen, onder de motorkap zet je de klep met de hand helemaal dicht, naar rechts dus, oogje van de kabel weer op de klep, dan de mantel een beetje strak trekken en klemmetje er weer op.
Ben der gisteren nog even aan bezig geweest maar zoals ik hem nu heb zitten springt hij steeds van de koudste stnd af, maar hij is wel gewoon koud dan, het is puur die laatste klik als je hem helemaal koud wil zetten.
Wil iemand misschien ff een fototje schieten van zijn EP3? Dan weet k waar ik m precies moet vast zetten, hj werkt wel goed nu maar moet het perfect hebben anders stoor ik mij eraan
@ CTR driver, een foto van een andere EP3 heeft weinig nut aangezien het bij elke verschillend kan zijn, kwestie van afstellen om het perfect te krijgen.
Bij mij is ie ongeveer zoals de foto;s in de 1ste post.
kabeltje is gemaakt, zat helemaal niet op de goede plaats in het klemmetje, klemmetje losgehaald en opnieuw vast gezet, de verwarming werkt nu ook beter! denk dat het een keer los is geweest, moet haast wel en dus niet goed terug gezet!