#@#$%#$ Bumper schade!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
theedge46

#@#$%#$ Bumper schade!

Post by theedge46 »

Kom je terug van de mediamarkt heeft dr 1 of andere randdebiel bij het uit of inrijden van het parkeervak mn bumper geraakt. Een briefje onder de ruitenwisser was natuurlijk weer te veel moeite!

Image
Image
Image
eteuben

Post by eteuben »

Ai, schade is nooit leuk. Zeker als je het zo aantreft, zonder een briefje... Heb je rechtsbijstandsverzekering?
theedge46

Post by theedge46 »

Nee heb geen rechtsbijstand. Auto is all-risk en hoop t via waarborgfonds betaald te krijgen? Iemand daar ook ervaring mee?
boikel

Post by boikel »

Je hebt toch ook niks aan een rechtsbijstand? Alleen waarborgfonds kan je hiermee helpen. allrisk verzekering natuurlijk ook, maar dat kost je weer schadevrije jaren.

Heb je aangifte gedaan met een getuige die alles gezien heeft? Als er geen getuige was dan even aan een maat vragen of hij/ zij dat wil zijn. Anders geen uitkering van het waarborgfonds.
tommie18

Post by tommie18 »

jonge jonge .. altijd weer van die lui die niet uitkijken en te lui zijn om even een excuus achter te laten voor je mooie FN2. Zielig hoor :)

En heel erg zonde. Succes met je waarborg terug krijgen.
mr. X

Post by mr. X »

Triest. :schieten:
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

Ik heb vorige week precies hetzelfde meegemaakt :evil: (stelletje m *ngolen). Ik heb naar eer en geweten de situatie voorgelegd en het waarborgfonds heeft de claim vrijwel meteen afgewezen. Het argument houdt in dat ik "direct na het schade veroorzakende moment actief aan het verkeer heb deelgenomen, hierdoor zou de geclaimde schade ook veroorzaakt kunnen zijn". Net alsof ik niet zou merken als iemand tegen mij aan rijdt?!
Ik heb de schade pas gezien toen ik de auto parkeerde bij mij voor de deur. Aangezien ik die zelfde middag mn auto had gewassen weet ik precies waar het gebeurd moet zijn. Goed, wat ik wilde zeggen: kijk even goed naar alle voorwaarden van het waarborgfonds. Er zijn namelijk een hoop uitsluitingsgronden. En zoals Boikel ook al gaf willen ze min. twee getuigenverklaringen hebben van de situatie van voor en direct na de schade.
MHG

Post by MHG »

Waarborgfonds is een bitch. Laatst ook geprobeerd, ik moest om te beginnen al aangifte doen bij de politie, ik moest minimaal 3 getuigen hebben die het hebben zien gebeuren en ik moest daarnaast nog kunnen aantonen dat de schade er nog niet was toen ik de auto daar parkeerde.
Rikky

Post by Rikky »

Pff mooi klote man! Succes met de afhandeling :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Voodoo

Post by Voodoo »

MHG wrote:Waarborgfonds is een bitch. Laatst ook geprobeerd, ik moest om te beginnen al aangifte doen bij de politie, ik moest minimaal 3 getuigen hebben die het hebben zien gebeuren en ik moest daarnaast nog kunnen aantonen dat de schade er nog niet was toen ik de auto daar parkeerde.

Het valt best mee, ik hoefde maar 1 getuige te hebben die kon bevestigen dat ik het onbeschadigd had achtergelaten. Het enige nadeel was het lang wachten, gemiddeld 3 mnd.
MHG

Post by MHG »

Vreemd, deze voorwaarden werden me 2 weken terug medegedeeld.
RedSun

Post by RedSun »

voor het waarborgfonds:

-aangifte doen binnen 14 dagen
-schadeformulier invullen
-2 getuigen verklaringen (jij en je partner bijv) die kunnen verklaren dat de auto schadevij was weg gezet en er bij terugkomst schade is geconstateerd.
-expertiserapport met verklaring van de expert dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt.
-indienen via verzekeraar of rechtstreeks

De getuigenformulieren heb ik voor je PM maar met je adres dan stuur ik ze op.

Bij een succesvolle claim geldt een eigen risico van € 250,-.
Nana korobi ya oki
theedge46

Post by theedge46 »

Redsun je hebt PM
Tenck

Post by Tenck »

RedSun wrote:voor het waarborgfonds:

-

Bij mij is mijn claim afgewezen omdat ik gelijk (maar dan ook echt gelijk) aangifte had moeten doen. De reden: "ja, dan had de politie er gelijk achteraan gekund. Nu kan de politie er niet meer achteraan." Yeah right. Alsof gelijk het hele korps on the lookout is voor iemand die kras op de hoek van zijn auto heeft.

In Rotterdam komen ze niet eens meer langs voor auto inbraken, of andere auto-gerelateerde zaken. Kunnen ze geen bonnetjes schrijven voor hun quota.
chris

Post by chris »

Tenck wrote:

-

Bij mij is mijn claim afgewezen omdat ik gelijk (maar dan ook echt gelijk) aangifte had moeten doen. De reden: "ja, dan had de politie er gelijk achteraan gekund. Nu kan de politie er niet meer achteraan." Yeah right. Alsof gelijk het hele korps on the lookout is voor iemand die kras op de hoek van zijn auto heeft.

In Rotterdam komen ze niet eens meer langs voor auto inbraken, of andere auto-gerelateerde zaken. Kunnen ze geen bonnetjes schrijven voor hun quota.

mijn ruit was ingeslagen, vanalles uit de auto gestolen op klaarlichte dag in een druk winkelcentrum.

Kon aangifte online doen zei de miep van de politie, ze kwamen daar niet voor langs. Toen ik aangaf dat getuigen hadden gezien dat het om 3 (!) marokkanen op 1 (!) scooter ging, met kleding beschrijving en alles.. zei ze dat ik dan maar op het bureau moest langskomen voor een aangfite. En dat ik namen en nummers van de getuigen moest regelen (random voorbijgangers dus) Op mijn vraag of ze met die signalementen nu niks konden doen zei ze: "ja die zijn toch allang weg.."

stelletje klapmongolen, schande voor het vak.
Jo&

Post by Jo& »

Nu is die schade van jou wel behoorlijk wat, maar dat soort schades op hoeken van auto's worden vaak niet eens opgemerkt door diegene die het toebrengt.
bas5th

Post by bas5th »

Jo& wrote:Nu is... vaak niet eens opgemerkt door diegene die het toebrengt.

Daarom is dat meestal ook bij supermarkten... (hele grote KNIPOOG :wink: )
bas5th

Post by bas5th »

O ja en die schade is idd niet misselijk, waardeloos dat ze het zoals meestal niet melden. Ik had laatst geluk --> fiets omgewaaid tegen de EP3 en het werd netjes gemeld. Uitgedeukt zonder spuiten, krassen weg en weer helemaal strak.

Om die schade op de bumper te krijgen moet je aardig doordrukken volgens mij. Die bumper en ook de lak is heel flexibel en beschadigt daardoor niet zo snel.
LCR

Post by LCR »

Tenck wrote:

-

Dat is raar...ik moest afspraak maken voor aangifte doen,dus ik kon niet gelijk :evil: :evil: :x !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat een klote zooi is dit
Jo&

Post by Jo& »

bas5th wrote:O ja en die schade is idd niet misselijk, waardeloos dat ze het zoals meestal niet melden. Ik had laatst geluk --> fiets omgewaaid tegen de EP3 en het werd netjes gemeld. Uitgedeukt zonder spuiten, krassen weg en weer helemaal strak.

Om die schade op de bumper te krijgen moet je aardig doordrukken volgens mij. Die bumper en ook de lak is heel flexibel en beschadigt daardoor niet zo snel.

Weet je wat het verschil is met een fietser en een automobilist?
De verzekering.
Met je fiets tegen een auto fietsen is je eigen aansprakelijkheidsverzekering = geen trappensysteem en no claim etc. Dus geen centje pijn of misschien een eigen risico van €40-€50...

Met je auto dus wel.
Locked