Slecht nieuws heren.
Het blok blijkt een versie te zijn met automatische versnellingsbak.
De ecu heeft immobilizer wat hem voor mij onbruikbaar maakt, omdat je dan de contactslot en originele sleutel erbij nodig hebt. Die zitten er niet bij.
Ook heeft dit blok wat minder vermogen dan de handgeschakelde versie. Hoeveel verschil weet ik niet precies, want er wordt van alles op internet gezet. Op de ene site staat dat de AT 170 pk heeft, de andere zegt weer 185 en weer andere zeggen 200. Dus nu weet ik het ook niet meer.
Wel weet ik dat de MT type-s nokkenassen heeft en dat deze op elke site 210pk heeft.
Nou begin ik een beetje te twijfelen of ik niet beter een MT kan gaan zoeken met bak en al erbij. Gelijk LSD dan.
F20b dohc swap
-
- Posts: 16
- Joined: Wed Jun 23, 2010 9:04 am
Ik ben diegene waar laurens het over had.
Je kan je stock versnellingsbak overzetten.
Gewoon die automaat schijf weghalen.
Motor heeft net zoveel pk als een manual(200pk)
Maar wordt afgeregeld door de ECU naar 185pk.
Ik heb ook een automaat blok,maar me f18 bak erop gehangen en klaar.
Motorsteunen passen ook.
Enige waar je naar moet kijken is de EACV klep.
Mijn accord heeft een 3draads eacv klep,maar de ecu stuurt een 2 draads aan.
Dus een eacv(2draads)van een civic moet passen.
Ik ben voor een P28 ecu gegaan en die laten chippen.
Ben je meteen van die imobilizer af.
Ik gebruik me standaard sleutel en dergelijke.
Mocht je nog vragen hebben of hulp bij het swappen,pm maar
Je kan je stock versnellingsbak overzetten.
Gewoon die automaat schijf weghalen.
Motor heeft net zoveel pk als een manual(200pk)
Maar wordt afgeregeld door de ECU naar 185pk.
Ik heb ook een automaat blok,maar me f18 bak erop gehangen en klaar.
Motorsteunen passen ook.
Enige waar je naar moet kijken is de EACV klep.
Mijn accord heeft een 3draads eacv klep,maar de ecu stuurt een 2 draads aan.
Dus een eacv(2draads)van een civic moet passen.
Ik ben voor een P28 ecu gegaan en die laten chippen.
Ben je meteen van die imobilizer af.
Ik gebruik me standaard sleutel en dergelijke.
Mocht je nog vragen hebben of hulp bij het swappen,pm maar
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
Martijn aangenaam,
nou zeg jij weer dat deze blokken 200pk hebben. Ik weet nu ook niet meer wat ik moet geloven. De meeste sites zeggen dat de MT 210pk heeft en de AT 180 pk. Dat dit door de ecu geregeld wordt kan ik wel geloven.
Heb jij zelf ook de F20B Dohc dan? Waar woon jij in de buurt? Anders zou ik weleens met je willen afspreken om erover te praten.
Dan kan je ook eens mijn wagen zien, misschien heb je bij het zien nog goede tips voor me.
gr. T
nou zeg jij weer dat deze blokken 200pk hebben. Ik weet nu ook niet meer wat ik moet geloven. De meeste sites zeggen dat de MT 210pk heeft en de AT 180 pk. Dat dit door de ecu geregeld wordt kan ik wel geloven.
Heb jij zelf ook de F20B Dohc dan? Waar woon jij in de buurt? Anders zou ik weleens met je willen afspreken om erover te praten.
Dan kan je ook eens mijn wagen zien, misschien heb je bij het zien nog goede tips voor me.
gr. T
Accord_Coupe wrote:Heb jij zelf ook de F20B Dohc dan? Waar woon jij in de buurt? Anders zou ik weleens met je willen afspreken om erover te praten.
Dan kan je ook eens mijn wagen zien, misschien heb je bij het zien nog goede tips voor me.
gr. T
Zie voorstel topic

F20B DOHC Bluetop !
'98 JDM Integra Type-R
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
-
- Posts: 16
- Joined: Wed Jun 23, 2010 9:04 am
ik woon in Amsterdam.
Ik draai op een p28 ecu met Neptune.
Mocht je toch geld uit gaan geven, koop dan een andere trottle body.(blox 68mm € 169,verkrijgbaar via mij)
Deze motor houdt van lucht,en wat er al wordt gezegt.de automaat versie heeft een kleiner gasklephuis.
pm maar,dan spreken we wat af
Ik draai op een p28 ecu met Neptune.
Mocht je toch geld uit gaan geven, koop dan een andere trottle body.(blox 68mm € 169,verkrijgbaar via mij)
Deze motor houdt van lucht,en wat er al wordt gezegt.de automaat versie heeft een kleiner gasklephuis.
pm maar,dan spreken we wat af
zodra het gasklephuis en nokkenassen verschillend zijn kan het nooit het zelfde motor zijn, er zijn vershil er tussen de automaat en schakel.
ik heb met Accord_coupe gesproken en hen dat afgeraden, omdat men veel te veel geld ervoor vroeg.
maar nu zijn we een beetje back on track, plannen zijn er allemaal en nu aleen onderdelen halen en uiteraad het motor blok en dan kan ik beginnen met bouwen.
Groeten
Marv Pieters
ik heb met Accord_coupe gesproken en hen dat afgeraden, omdat men veel te veel geld ervoor vroeg.
maar nu zijn we een beetje back on track, plannen zijn er allemaal en nu aleen onderdelen halen en uiteraad het motor blok en dan kan ik beginnen met bouwen.
Groeten
Marv Pieters
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm