Welk spruitstuk???

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Welk spruitstuk???

Post by nickR »

Hallo allemaal.....

Ik heb wat advies/tips nodig.
Ik ben op zoek naar een spruitstuk voor mijn EP3 ( 2005 ) en wil dan ook direct een sportkat nemen.
Het probleem is dat ik niet precies weet wat/welke qua prijs te doen is en hoeveel pk winst je gaat krijgen.Op dit moment zit ik op 220 pk door alleen een open luchtfilter en 'n andere uitlaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties :thumbs:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

dat is al een aardige stijging van je vermogen met deze mods!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Dat zal een zeer positieve bank geweest zijn ;)

Tja ik heb een DC sports, is wel zonder cat, prijs/kwaliteit best wel OK. Er zijn betere, ala Toda, maar die zijn minstens dubbel zo duur, kan zelfs bijna 3x zijn. (weet de prijzen in België/Nederland zo niet echt, maar afgaande op CPL site 319 pond voor de DC en 905 pond voor Toda).

Met cat heb je bijvoorbeeld een Piper. Maar de meeste die toch een andere header kopen steken eentje zonder cat voor de winsten.

In Amerika zijn ze nogal verzot op de Kiddracing header. Enkel zit je dan met de hoge vervoerskosten en douane-kosten.

De "Energy Suspension engine mount inserts" niet vergeten als je niet wilt dat het breekt.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

[quote="Gijs"]Dat zal een zeer positieve bank geweest zijn ]

Om precies te zijn,is het 218.6 pk
Als er geen kat onderzit moet je die er wel steeds onder zetten voor de keuring.
Waar dient de Energy Suspension eigenlijk voor??
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Je kan ook kiezen voor een spruitstuk van een DC5, heeft een betere flow en is nog met cat.
In de UK kom je er genoeg tegen voor weinig :wink:.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

nickR wrote:
Gijs wrote:Dat zal een zeer positieve bank geweest zijn ]

Om precies te zijn,is het 218.6 pk
Als er geen kat onderzit moet je die er wel steeds onder zetten voor de keuring.
Waar dient de Energy Suspension eigenlijk voor??


Yup, elk jaartje ff werk, wordt je snel gewoon :)

Om ervoor te zorgen dat je motor mindert kantelt en zo schade toebrengt aan het spruitstuk (of dat heeft men mij toch wijsgemaakt). De rubbers kosten ook maar iets van 30 euro ofzo.. En zijn geloof ik verplicht bij de DC-Sports, heb het ooit eens bij Inter-Tuning gevraagd, en die werden automatisch erbij geleverd, anders had je geen recht op garantie dacht ik.

ETD (engine torque dampners) hebben ongeveer hetzelfde effect. Trillingen van je motor moeten dan wel ergens anders heen en dat is je chassis, daarom dat je het merkt aan de trillingen.

Persoonlijk zou ik samen met de header ook je auto laten afstellen door Kpro (als je zelf ook nog wilt dataloggen) of K100 (kan je later zelf niet doen, maar als het tegoei is gedaan hoeft het niet, en K100 is goedkoper).
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Honda-ATR wrote:Je kan ook kiezen voor een spruitstuk van een DC5, heeft een betere flow en is nog met cat.
In de UK kom je er genoeg tegen voor weinig :wink:.


Is dat een gewone cat,want die wil ik eigenlijk ook veranderen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Is een gewone standaard cat.
Wil je eentje met sport cat dan kom je uit bij Mugen, die is de enige die ik tot nu toe ben tegen gekomen die levert met sport cat.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gewoon eentje custommade laten maken...kost je tegen de 200 denk ik.
Eentje met 200cells...lekker sportstief ademblazen en toch nog APK goedgekeurd.....
Pm maar als je een adresje wilt hebben....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi excuus om een keer in het jaar lekker te sleutelen aan je auto zodat niet alles vastroest... Ik mag deze week het op de EJ9 ook weer doen.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Attached is a dyno chart showing the difference between the Piper manifold with sports cat and Piper manifold with decat.

We recommend you have ES mounts for any aftermarket manifold as they stop it from cracking. Also the Piper has a lifetime warranty for original purchaser if ES mounts are fitted.


Ter referentie (Piper manifolder met/zonder sportcat):


Image
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

mr. X wrote:Mooi excuus om een keer in het jaar lekker te sleutelen aan je auto zodat niet alles vastroest... Ik mag deze week het op de EJ9 ook weer doen.


Het probleem is dat ik er voor naar de garage moet,geen ruimte en geen brug......
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.

Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Sincx wrote:Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.

Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.


De Piper Manifold lijkt me een goede optie en komt rond de € 600,-
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

nickR wrote:
Sincx wrote:Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.

Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.


De Piper Manifold lijkt me een goede optie en komt rond de € 600,-


Is het volgens mij ook wel, beste is wel je auto te laten afstellen door een Hondata om er het meeste uit te halen en het veiligste te rijden.

En afhankelijk van je toekomstplannen kan je ook kijken naar een ander inlaatspruitstuk.. Er zijn er hier meerdere die een RBC hebben op hun EP3. Maar daar zijn ook wel alternatieven voor. Voordeel van de RBC is wel dat het een Honda onderdeel is.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Sorry mannen,maar ik ben niet zo heel technisch.... :o ops:
Waar zit eigenlijk het verschil in tussen een Piper en een DC Sports?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dat is gewoon het merk.
DC sports komt niet met sport cat en de piper wel.

Ook zonder hondata (ecu) is je motor veilig, is geen must.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Image

Een CTR ???

En die haalt niet eens de 200 pk met spruitstuk en ook niet zonder???

:?: :?: :?: :-?






















/
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

krukas pk's?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

g-unit wrote:Een CTR ???

En die haalt niet eens de 200 pk met spruitstuk en ook niet zonder???

:?: :?: :?: :-?


Kunnen ook wiel pk's zijn :idea:
Maakt verder ook niet uit, want je weet niet wat er allemaal nog meer op die CTR zit, die dyno chart is om het verschil aan te tonen tussen met en zonder cat incl. ecu tuning.
Post Reply