Welk spruitstuk???
Welk spruitstuk???
Hallo allemaal.....
Ik heb wat advies/tips nodig.
Ik ben op zoek naar een spruitstuk voor mijn EP3 ( 2005 ) en wil dan ook direct een sportkat nemen.
Het probleem is dat ik niet precies weet wat/welke qua prijs te doen is en hoeveel pk winst je gaat krijgen.Op dit moment zit ik op 220 pk door alleen een open luchtfilter en 'n andere uitlaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties :thumbs:
Ik heb wat advies/tips nodig.
Ik ben op zoek naar een spruitstuk voor mijn EP3 ( 2005 ) en wil dan ook direct een sportkat nemen.
Het probleem is dat ik niet precies weet wat/welke qua prijs te doen is en hoeveel pk winst je gaat krijgen.Op dit moment zit ik op 220 pk door alleen een open luchtfilter en 'n andere uitlaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties :thumbs:
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Dat zal een zeer positieve bank geweest zijn
Tja ik heb een DC sports, is wel zonder cat, prijs/kwaliteit best wel OK. Er zijn betere, ala Toda, maar die zijn minstens dubbel zo duur, kan zelfs bijna 3x zijn. (weet de prijzen in België/Nederland zo niet echt, maar afgaande op CPL site 319 pond voor de DC en 905 pond voor Toda).
Met cat heb je bijvoorbeeld een Piper. Maar de meeste die toch een andere header kopen steken eentje zonder cat voor de winsten.
In Amerika zijn ze nogal verzot op de Kiddracing header. Enkel zit je dan met de hoge vervoerskosten en douane-kosten.
De "Energy Suspension engine mount inserts" niet vergeten als je niet wilt dat het breekt.
![Wink ;)](./images/smilies/wink.png)
Tja ik heb een DC sports, is wel zonder cat, prijs/kwaliteit best wel OK. Er zijn betere, ala Toda, maar die zijn minstens dubbel zo duur, kan zelfs bijna 3x zijn. (weet de prijzen in België/Nederland zo niet echt, maar afgaande op CPL site 319 pond voor de DC en 905 pond voor Toda).
Met cat heb je bijvoorbeeld een Piper. Maar de meeste die toch een andere header kopen steken eentje zonder cat voor de winsten.
In Amerika zijn ze nogal verzot op de Kiddracing header. Enkel zit je dan met de hoge vervoerskosten en douane-kosten.
De "Energy Suspension engine mount inserts" niet vergeten als je niet wilt dat het breekt.
nickR wrote:Gijs wrote:Dat zal een zeer positieve bank geweest zijn ]
Om precies te zijn,is het 218.6 pk
Als er geen kat onderzit moet je die er wel steeds onder zetten voor de keuring.
Waar dient de Energy Suspension eigenlijk voor??
Yup, elk jaartje ff werk, wordt je snel gewoon
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
Om ervoor te zorgen dat je motor mindert kantelt en zo schade toebrengt aan het spruitstuk (of dat heeft men mij toch wijsgemaakt). De rubbers kosten ook maar iets van 30 euro ofzo.. En zijn geloof ik verplicht bij de DC-Sports, heb het ooit eens bij Inter-Tuning gevraagd, en die werden automatisch erbij geleverd, anders had je geen recht op garantie dacht ik.
ETD (engine torque dampners) hebben ongeveer hetzelfde effect. Trillingen van je motor moeten dan wel ergens anders heen en dat is je chassis, daarom dat je het merkt aan de trillingen.
Persoonlijk zou ik samen met de header ook je auto laten afstellen door Kpro (als je zelf ook nog wilt dataloggen) of K100 (kan je later zelf niet doen, maar als het tegoei is gedaan hoeft het niet, en K100 is goedkoper).
Attached is a dyno chart showing the difference between the Piper manifold with sports cat and Piper manifold with decat.
We recommend you have ES mounts for any aftermarket manifold as they stop it from cracking. Also the Piper has a lifetime warranty for original purchaser if ES mounts are fitted.
Ter referentie (Piper manifolder met/zonder sportcat):
Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.
Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.
Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.
Sincx wrote:Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.
Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.
De Piper Manifold lijkt me een goede optie en komt rond de € 600,-
nickR wrote:Sincx wrote:Piper Manifold is een prima optie, check CPL racing website daar staat hij mooi afgebeeld. Zijn paar jongens in de UK die ook gewoon 240+ pk halen met mooie mods en de piper uitlaat lijn en dus incl race kat.
Header swappen DIY viel mij reuze mee, 30 min jobby om hem eraf te halen en dat is incl auto opkrikken etc. :lol: En ja als het droog is kan dat ook op straat of even in een garage van een kennis/familie/vriend.
De Piper Manifold lijkt me een goede optie en komt rond de € 600,-
Is het volgens mij ook wel, beste is wel je auto te laten afstellen door een Hondata om er het meeste uit te halen en het veiligste te rijden.
En afhankelijk van je toekomstplannen kan je ook kijken naar een ander inlaatspruitstuk.. Er zijn er hier meerdere die een RBC hebben op hun EP3. Maar daar zijn ook wel alternatieven voor. Voordeel van de RBC is wel dat het een Honda onderdeel is.
g-unit wrote:Een CTR ???
En die haalt niet eens de 200 pk met spruitstuk en ook niet zonder???
:?: :?: :?: :-?
Kunnen ook wiel pk's zijn :idea:
Maakt verder ook niet uit, want je weet niet wat er allemaal nog meer op die CTR zit, die dyno chart is om het verschil aan te tonen tussen met en zonder cat incl. ecu tuning.