Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
bizz@re

Post by bizz@re »

Ik vind de verlichting wel wat hebben :) Ik had het ook in de vorige zitten. Je kon alles makkelijk vinden op de grond :)
Je mist inderdaad wel een leuk setje pendalen :P

Hmz die kenteken-zuignapjes zijn best handig...
Rikky

Post by Rikky »

bizz@re wrote:Ik vind de verlichting wel wat hebben :) Ik had het ook in de vorige zitten. Je kon alles makkelijk vinden op de grond :)
Je mist inderdaad wel een leuk setje pendalen :P

Hmz die kenteken-zuignapjes zijn best handig...

Thanks! En iets vinden is inderdaad een stuk makkelijker, gister eens gereden in het donker en als hij 2x minder fel was was hij nog haast te fel naar mijn mening... dus eens aanpassen vanavond.

Misschien waar... Ik wil alleen zo'n Rx pendalen set eens in het echt zien... (ik heb er wel al gaatjes voor zitten...)

Ja zeker mijn kenteken zit nu standaard op mijn ruit (rechts onderaan) en eraf waaien zit er echt niet in.

Ik zet ze ook zo in het tekoop topic.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
bizz@re

Post by bizz@re »

Het zijn mooie pendalen. Ik heb zelf Mugen pendelen. Ook een aanrader. Jij glijd niet zo heel makkelijk van je pendalen af en ogen ook mooi :)

Ik ga ook maar is zo'n setje zuignapjes kopen. Heb Nu Mugen boutjes besteld maar rij het liefst zonder kentekenplaat rond en zijn na 6mnden nog niet binnen :(
Rikky

Post by Rikky »

bizz@re wrote:Het zijn mooie pendalen. Ik heb zelf Mugen pendelen. Ook een aanrader. Jij glijd niet zo heel makkelijk van je pendalen af en ogen ook mooi :)

Ik ga ook maar is zo'n setje zuignapjes kopen. Heb Nu Mugen boutjes besteld maar rij het liefst zonder kentekenplaat rond en zijn na 6mnden nog niet binnen :(

Hmm zal eens rond kijken... Maar verwacht dat het zo blijft...

6 maanden wachten :shock: deze had ik in 2 dagen binnen :lol:
bizz@re

Post by bizz@re »

Haha dat is een stuk sneller :P... Helaas ben ik te laat om te bestellen voor JAF! Maar ga ze vanavond ook even bestellen :D
Rikky

Post by Rikky »

bizz@re wrote:Haha dat is een stuk sneller :P... Helaas ben ik te laat om te bestellen voor JAF! Maar ga ze vanavond ook even bestellen :D

Dan heb je ze teminste al liggen voor de volgende meet :wink:
Rikky

Post by Rikky »

Foto loze update:

Gister even motorblok en versnellingsbak olie gewisseld...

Motorblok olie stelde niet zoveel voor...

Maar bij de versnellingbak wist ik alleen wat ik nodig had (olie slang trechter) dus ik zoeken en kijken en maar niks kunnen vinden... Toen onze grote held op gebeld (Maarten aka Mr.X) En heeft het me netjes uitgelegd incl plaatjes :D

Dus toen heeft een man waar ik altijd bij op de put mag staan van een grote binnen6kantsleutel (Imbus :mrgreen: ) een 4kante sleutel gemaakt van 9mm x 9mm terwijl ik mijn motorolie/filter deed wisselen...

Maarten kwam met de tip om eerst het bij vul boutje los te draaien zodat je zeker wist dat dit mogelijk was...Daarna netjes de olie verwisseld :D

Al met al een geslaagde avond!

@ Maarten: Thanks dat je even mee hielp via mail en telefoon!!:thumbs:
mr. X

Post by mr. X »

Geen punt, glad I could help maar als het goed is past een 3/8 ratelaar zonder dop zo in dat gat.

Dat schakelt zeker merkbaar een stuk beter?
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Geen punt, glad I could help

Ja echt bedankt man!! Scheelde me een hoop gezeik!

mr. X wrote:maar als het goed is past een 3/8 ratelaar zonder dop zo in dat gat.

Ja dat meende ik ook al alleen deze had ik helaas niet bij de hand... Dus zo opgelost :wink:

mr. X wrote:Dat schakelt zeker merkbaar een stuk beter?

Ja het verschil is erg groot! Hij schakelt weer lekker soepel (wel strak).

Ook het motorblokje klinkt weer beter :-) toch wel raar dat er zoveel verschil in zit... netjes na 6000 km ververst en is altijd op peil geweest... Je kon wel merken dat als je de olie tussen je vingers deed draaien dat het smeren vlug over was...
Rikky

Post by Rikky »

Updatetje:

Aangezien ik al een tijdje opzoek was naar een dagelijks vervoer aparaat brommer of goedkope auto, kwam mijn zwager met een aanbieding hij had van een oud collega een oud snor brommertje gekregen en ik mocht deze voor een zeer schappelijk prijsje overnemen.

Het gaat hier om een Tomos S1 van 1969 a 1970
(helaas niet meer te achterhalen van welk jaar omdat Tomos de oude nummers had hergebruikt en dit nummer zich eerder bij de schouwing van de RDW had gemeld, dus de RDW heeft hier een nieuw nummer ingezet)

Image

Na mijn weten rijd hij 1:50 (maar dit ook zuiniger zijn) en er gaat ongeveer 2 liter in de tank :mrgreen:

Ding word "opgeknapt" en het blokje word geresiveerd.

Om de afmeetingen in te schatten de wielen zijn 12" en er zit een Puch zadel op, dus hij is erg klein.

Dus dat houd in dat de Integra NIET meer als dagelijks vervoer word gebruikt :D en dat hij deze winter netjes de schorsing in kan :D
MLM

Post by MLM »

Leuk ding voor korte afstanden joh!
Sincx

Post by Sincx »

Lekker warm in de winter ! :lol:
Tenck

Post by Tenck »

Geen Honda SS?
Rikky

Post by Rikky »

MLM wrote:Leuk ding voor korte afstanden joh!

Ja precies mijn vrienden wonen allemaal niet zo ver weg alleen Vince waar ik geregeld kom woont niet om de hoek, maar dan moet hij maar hier heen komen :lol:

Maar voor mij was het probleem altijd dat het werk op 4,5 a 5 km van mij vandaan ligt. En ik op maandag en soms op andere dagen van Venray (werk) naar Boxmeer (Therapie) moet dat is zo'n 20 km... Dat is gewoon zonde van de Integra en voor de fiets (voor mij met mijn rug) te ver dus gewoon ideaal :D

Sincx wrote:Lekker warm in de winter ! :lol:

Oh dat is niet zo'n probleem vind ik, goede jas handschoenen en een helm (ja op een snor ja) maakt veel goed in de winter haha :lol:

En lange afstanden kan ik de auto van thuis lenen (moet alleen de benzine betalen dat lochisch is)

Tenck wrote:Geen Honda SS?

Oh dat had ik graag gehad!! Maar ik zocht iets goedkoops en zuinigs en een Honda SS is niet bepaald goedkoop en vooral niet als iets kapot gaat... En ja 4 takt is wel zuinig maar de Tomos is zuiniger :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Moest je hier nog voor betalen :shock:

Het is niet eens een Honda!

Gelukkig blijft het beestje nu vaker binnen staan maar ik zou er toch een goedkope frikandel bij kopen (EGtje van € 500,-) voor de regen en sneeuw. Puchje lekker houden voor de zomerdagen om naar je werk te gaan en de DC2 voor fun 8).
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Moest je hier nog voor betalen :shock:

Die dingen brengen in die staat nog een 250,- op voor de kenner :wink:

mr.X wrote:Het is niet eens een Honda!

Daarom was hij ook heel goedkoop :lol:

mr. X wrote:Gelukkig blijft het beestje nu vaker binnen staan maar ik zou er toch een goedkope frikandel bij kopen (EGtje van € 500,-) voor de regen en sneeuw.

Oh die komt er nog wel een Integra van 1988 ofzo maar voorlopig is dit goed zat :wink:

mr. X wrote:Puchje lekker houden voor de zomerdagen om naar je werk te gaan en de DC2 voor fun 8).

Ik heb al een zomer/fun Puch... En daarom is deze Tomos echt voor het woon werk therapie vervoer :wink:

En DC2 gewoon echt voor alleen maar de fun inderdaad :D
MLM

Post by MLM »

Maar R, met dit snording en een helm op ga je geen chickies scoren hoor!
MHG

Post by MHG »

Leuke brommer. Moest eigenlijk meteen aan Annie de Rooy denken. :lol:
Rikky

Post by Rikky »

MLM wrote:Maar R, met dit snording en een helm op ga je geen chickies scoren hoor!

Haha anders krijg ik koude oren :lol: En ik heb al een hele mooie meid dus dat zit wel goed :wink:

MHG wrote:Leuke brommer. Moest eigenlijk meteen aan Annie de Rooy denken. :lol:

Haha kan het me indenken :lol:
Tenck

Post by Tenck »

Dan kan je net zo goed dit opzetten als je toch niet voor de vrouwen gaat!

Image
Locked