Los peilstok pijpje in ITR.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
boikel

Los peilstok pijpje in ITR.

Post by boikel »

Al een tijdje merk ik dat er af en toe een ratel vanonder mijn motorkap komt. Het klinkt een beetje als het geklapper van een loszittend hitteschild. Het is ook niet altijd, vooral na wat stevig gasgeven.

Het viel me een tijdje geleden al op dat het pijpje waar mijn peilstok in gaat wat gedraaid stond zodat mijn pijlstok mijn header raakte. Pijpje zat goed vast dus peilstok wat bijgebogen. Vandaag zag ik dat het pijpje weer gedraaid was, weer die ratel. Het pijpje draait dus als mijn motor goed warm is en klemt weer vast als het blok afkoelt.

Hebben meer mensen dit "probleem"? Wie weet wat er aan te doen is om het opnieuw goed vast te zetten, loctite ofzo? Of is vernieuwen het beste?

Is dit buisje makkelijk los te trekken, of moet het losgedraaid worden, wil niks forceren en heb er niks aan als het hele zooitje afbreekt.

Alvast bedankt.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Voor mij is het nieuw dat hij zomaar los komt. Hij zit er wel gewoon in geperst, meer niet. Dus als hij echt los zit kan je hem eerst goed ontvetten en dan met locktide er weer in drukken. Dan zou hij weer moeten blijven zitten.
boikel

Post by boikel »

Thanks, ga binnenkort kijken of ik hem daarmee vast kan zetten. Lukt het niet, dan koop ik wel een nieuwe.
CyRaX

Post by CyRaX »

Maar dan moet je hem nog steeds vast zetten..... :wink:
boikel

Post by boikel »

Uh ja, dat is waar. Ik weet eerkijk gezegd niet hoe het vastzit, vast geklikt ofzo? Anyway, probeer het wel eerst met Loctite.
CyRaX

Post by CyRaX »

Wat Frank hierboven aangaf.......zit erin geperst.
Rikky

Post by Rikky »

Dus dat is nog een behoorlijke @#$% klus... Succes!!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

valt wel mee hoor. Alleen het schoonmaken zal niet meevallen omdat je header eromheen zit.
boikel

Post by boikel »

Ook dat is geen probleem, in oktober gaat mijn bak er vanaf om de koppeling eens te bekijken, mijn header moet dan ook los.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Zeker dat het los zit ?
Bij mij heb ik daar ooit een lekje gehad, waar die buis het blok in ging.
Toen heb ik er een andere in moeten laten persen. Header moest er dus ook af..
Locked