GT alarm van slag

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Tenck

GT alarm van slag

Post by Tenck »

Is er iemand hier die verstand heeft van GT (Getronic) alarmen?

Mijn alarm is compleet van slag na een combinatie van per ongeluk alarm laten afgaan door deur met de sleutel te openen en het proberen van stoppen van het alarm.

Het alarm geeft nu constant een klik geluid om de seconde en de enige manier om dit op te laten houden is door de accu af te koppelen. Dit klik geluid is er zowel als de motor uit is (zelfs met sleutel uit het contactslot) of aan staat. Dus gister heb ik fijn 200km gereden met clicky sounds in het vooronder :razz: . Het geluid lijkt een beetje op het klikken van een relais/richtingaanwijzer (of het klakken met je tong).

Als ik na een tijdje de accu er weer op gooi is het even stil, maar hoor je iets anders binnen in de auto klik geluiden maken (startonderbreker?). Dat is de klik als je de auto van de startonderbreker haalt als je te lang hebt gewacht met starten na het openen van de auto. Oftewel met de sleutel op half contact en het knopje van de AB indrukken. Na een halve minuut begint het alarm zelf dan weer te klikken en houdt het klikken binnen op. Ook de frequentie van de klikjes verschilt, soms met iets langere intervallen en soms met korte.

Voor de rest werkt het alarm wel, de startblokkering en openen en sluiten van de deuren werken gewoon. Ik ben al wel bezig geweest om het op te laten houden door de afstandsbediening opnieuw te koppelen etc, maar dat werkte allemaal niet.

Ik zal vanavond even kijken welk modelnummer het is, maar misschien dat het iets van een menu setting of test loop is ofzo?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik had iets soortgelijks met een oudere GT.
Uiteindelijk heb ik hem terug moeten sturen. Rho-Delta doet hier de reparaties van GT.
http://www.rho-delta.nl/
Misschien dat ze je verder kunnen helpen. Ik heb goede ervaringen met Rho-Delta!
Tenck

Post by Tenck »

Thanks, ik zal eens contact met ze opnemen.

Volgens is het trouwens een GT 636.
Tenck

Post by Tenck »

Heb net even gebeld met degene die het alarm heeft ingebouwd: hij gokt dat het een kapotte sirene is. Er moet trouwens ook nog een keuring op het systeem gedaan worden dus dat wordt gelijk meegenomen.
Rikky

Post by Rikky »

Probleem had ik ook met mijn Meta alarm... nieuwe sirene en nog steeds het zelfde...

Nu zit er een nieuw alarm in.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Tenck

Post by Tenck »

Het is trouwens een 836 :+.

Rikky: ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt....
Rikky

Post by Rikky »

Tenck wrote:Het is trouwens een 836 :+.

Rikky: ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt....

Dat hoop ik voor jou ook niet zijn geen leuke grapjes kwa geldboom...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked