machinaal poetsen ???
machinaal poetsen ???
Ik heb dus van mijn vriendin een poets/polijstmachiene gekregen.
Nu wil ik om te proberen eerst eens gaan poetsen.
na een tijdje carclean doorspitten weet ik het dus nogsteeds niet. Vandaar de vraag:
welke Pads?
welk poestmiddel?
welk toerental ogv?
ik heb een roterende poetsmachiene.
Nu wil ik om te proberen eerst eens gaan poetsen.
na een tijdje carclean doorspitten weet ik het dus nogsteeds niet. Vandaar de vraag:
welke Pads?
welk poestmiddel?
welk toerental ogv?
ik heb een roterende poetsmachiene.
-
idd
Ik zou wegblijven van een rotary!!
Dat is niet echt voor een beginner.
Daar kun je beter een dualaction machine voor nemen.
Stukken minder risicovol.
Ikzelf heb een DAP900 met lakecounty/monello pads.
De gebruikte pads en middelen hangt af van het doel wat je wil berijken.
Ga je swirls en kleine krasjes weghalen of alleen licht oppoetsen/waxen
Ik ben mezelf ook nog aan het orienteren want is er zo ongelovelijk veel keuze.
Monello, Dodo juice, Poorboys world of toch Meg's PRO lijn.
je hoofd gaat er van duizelen
hardcorehonda wrote:idd
Sluit mij helemaal aan bij Hardcorehonda en mister X.
Ik weet niet watvoor machine je hebt liggen maar machinaal waxen met een rotary is nogal een overkill en voor een beginner zeker af te raden.
Daarbij is het aanbrengen van wax mijn inziens iets wat je juist met de hand wil doen.
Een dual action machine zoals DAP900 of DAP500 zijn, bij een goed gereinigde auto (dus wassen en kleien), nagenoeg "Noob-proof" voor het aanbrengen van waxen, glaze en sealants. Voor het polijsten moet je wel goed ingelezen zijn en materialen aanschaffen die afgestemd zijn op jouw lak, daarbij speelt ook de staat van je lak een rol. Maar goed, ik zou even kijken op het forum van Carclean. Daar staat meer dan genoeg informatie over cardetailing.
-
hardcorehonda wrote:Maskertje wrote:Ben het niet helemaal met je eens Asch600RR.
Met je dual action apparaat poets je alleen dingen af, dus je wax afpoetsen, en niet aanbrengen.
??????????
Hij is veel te zwak om schade aan te brengen aan je lak als amateur-machinaal-poetser, maar ook te zwak om echt te kunnen polijsten.
Maskertje wrote:hardcorehonda wrote:Maskertje wrote:Ben het niet helemaal met je eens Asch600RR.
Met je dual action apparaat poets je alleen dingen af, dus je wax afpoetsen, en niet aanbrengen.
??????????
Hij is veel te zwak om schade aan te brengen aan je lak als amateur-machinaal-poetser, maar ook te zwak om echt te kunnen polijsten.
met de dap kan je met een goeie pad en polijstmiddel echt wel fatsoenlijk polijsten. :roll: maar zit wel een factor noob-proof in.
Maskertje wrote:hardcorehonda wrote:Maskertje wrote:Ben het niet helemaal met je eens Asch600RR.
??????????
Dat mag je vinden natuurlijk maar mijn ervaring is dat je met een dual action machine voor relatief weinig geld en op een veilige manier waskrassen/swirls en lichte krasjes kan verwijderen. Dus hoe dan ook heeft de machine een polijstende werking, misschien zeer gering maar wel veilig. Een dual action machine wordt hoofdzakelijk gebruikt voor licht polijstwerk. Daarbij is het ook mogelijk om met de juiste pads er glaze, waxen en sealants mee aan te brengen maar ook mee af te poetsen. Persoonlijk poets ik altijd mbv. een aantal MF-doeken af .
Zelf gebruik ik de dual action alleen maar voor het lichte polijstwerk.
Ik heb inmiddels al vele auto's gedaan en ik kan niet anders zeggen dat het werkt. Het is wel altijd even zoeken naar de juiste afstelling van polijstmiddel en pad. Natuurlijk is een rotary voor echte grote lak-correcties veel efficienter maar daar komt wel veel meer skill bij kijken.
@real187
:thumbs:
-
Maskertje wrote:Ik vind een DAP meer een iets krachtigere poets-arm waarmee je niet alles mee kan, o.a. polijsten, maar goed dat is mijn mening. Daarom gebruik ik het niet voor het zwaardere werk.
Maar goed, als jullie tevreden zijn met het resultaat ermee dan is dat prima.
Heb jij wel eens met een DAP900 gewerkt..??
Het verbaast me namelijk een beetje
Alle mensen die dat ding hebben zeggen hetzelfde....
MEEEEEEER dan voldoende vermogen om mee te polijsten.
Veel gebruiken hem niet eens in de laatste 2 standen.
Tuurlijk gaat het minder snel dan een rotary maar in combinatie met de juiste middelen zou het resultaat hetzelfde moeten zijn.