Naar ongeluk op de Ring

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Stéphane

Post by Stéphane »

Gaskleppie wrote:Na Hohe acht begint idd de ruigste rollercoaster de ik ken! Super kicke om door die aaneenschakeling van bochten te knallen.

Ik kom er veel te weinig....
Het is zeker 2 jaar geleden dat ik er het laatst was..

Ik vind dat stuk van de Ring ook het mooiste. Eigenlijk vanaf Steilstrecke-kurve naar de Karussel toe.

Voor Schwedenkreuz geldt dat het zeker met FWD en lift-off overstuur bij die snelheid schuiven wordt omdat je net na de bult weinig wieldruk op de acherkant hebt. Dat is althans mijn ervaring.

Voor Brunnchen uit heb ik zelf altijd onderstuur met FWDs gehad naar boven toe. Je loopt als het ware meestal richting grindbak/rattelsteine links.

Voor mijn Elise is de bult in de linker na Pflanzgarten I richting Pflanzgarten II een leuke, net zoals hij dat daar ook is voor Porsches.

Maar de startpost is een goeie: Ring is zeker geen speeltuin. Maar dat roep ik ook al bijna op de dag af nauwkeurig 10 jaar, toen ik met mijn auto ondersteboven aan de andere kant van de vangrail lag bij Hatzenbach. Toen dacht ik ook dat ik kon rijden en dat bleek in de praktijk toch net even anders. Behandel de Ring met respect en hopelijk behandelt zij je dan ook met enige genade als het eens mis gaat.

Mijn foto van mijn auto destijds:
Image
bas5th

Post by bas5th »

Hoe is het eigenlijk geregeld kwa verzekering? Officieel is het toch een Toll-weg en ben je dus verzekerd? Of geldt dat hier niet?[/quote]
Niels

Post by Niels »

Officieel wel, maar net als in de UK beginnen ook in NL de verzekeraars de ring uit te sluiten.
bas5th

Post by bas5th »

Om eerlijk te zijn kan ik me dat ook wel voorstellen. Hopelijk krijgen we er nooit mee te maken.
Katana

Post by Katana »

HONDA wrote:Ik dacht dat crash filmpjes nooit mochten op het forum? Het maakt mij niet uit maar dan ook niet zeuren als een niet-admin zo'n topic opent.

Daar heb je gelijk in
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dit is toch een leerzaam topic? Is dan toch goed?
Rikky

Post by Rikky »

Gaskleppie wrote:Dit is toch een leerzaam topic? Is dan toch goed?

Daar ben ik het wel mee eens :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Van alle fouten die andere maken kan je leren, video's plaatsen voor leedvermaak is een ander verhaal.
Voodoo

Post by Voodoo »

Kijk op je groene kaart wil je het zeker weten.
Stéphane

Post by Stéphane »

Voodoo wrote:Kijk op je groene kaart wil je het zeker weten.

Daar staat weinig op. Staat in je polisvoorwaarden. Bij sommige verzekeraars staat er letterlijk in dat de Nürburgring is uitgesloten van verzekering.
Voodoo

Post by Voodoo »

Stéphane wrote:
Voodoo wrote:Kijk op je groene kaart wil je het zeker weten.

Daar staat weinig op. Staat in je polisvoorwaarden. Bij sommige verzekeraars staat er letterlijk in dat de Nürburgring is uitgesloten van verzekering.

Als het uitgesloten is dan staat het ook op je groene kaart :wink:
bas5th

Post by bas5th »

Nog ff gegoogled, het is een tolweg waar de Duitse verkeersregels gelden. Zorg er dus voor dat je geen aanrijding veroorzaakt met 130 km/h + :lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

oja, ze hebben daar toch een wet die je aansprakelijk maakt als je harder dan 130 rijd ofzo?
Rikky

Post by Rikky »

Gaskleppie wrote:oja, ze hebben daar toch een wet die je aansprakelijk maakt als je harder dan 130 rijd ofzo?

Ja dan ben je aansprakelijk voor de gevolgen... Duitsland heeft meer van zo'n regels waar ik stiekem wel een beetje achter sta. :o ops:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked