Gaskleppie wrote:Na Hohe acht begint idd de ruigste rollercoaster de ik ken! Super kicke om door die aaneenschakeling van bochten te knallen.
Ik kom er veel te weinig....
Het is zeker 2 jaar geleden dat ik er het laatst was..
Ik vind dat stuk van de Ring ook het mooiste. Eigenlijk vanaf Steilstrecke-kurve naar de Karussel toe.
Voor Schwedenkreuz geldt dat het zeker met FWD en lift-off overstuur bij die snelheid schuiven wordt omdat je net na de bult weinig wieldruk op de acherkant hebt. Dat is althans mijn ervaring.
Voor Brunnchen uit heb ik zelf altijd onderstuur met FWDs gehad naar boven toe. Je loopt als het ware meestal richting grindbak/rattelsteine links.
Voor mijn Elise is de bult in de linker na Pflanzgarten I richting Pflanzgarten II een leuke, net zoals hij dat daar ook is voor Porsches.
Maar de startpost is een goeie: Ring is zeker geen speeltuin. Maar dat roep ik ook al bijna op de dag af nauwkeurig 10 jaar, toen ik met mijn auto ondersteboven aan de andere kant van de vangrail lag bij Hatzenbach. Toen dacht ik ook dat ik kon rijden en dat bleek in de praktijk toch net even anders. Behandel de Ring met respect en hopelijk behandelt zij je dan ook met enige genade als het eens mis gaat.
Mijn foto van mijn auto destijds: