Ik had in februari buiten dit forum om nog wat emailcontact gehad met Miguel. Hij had nog 1of 2 kachels liggen dus van hem had ik allerlei foto's gekregen.
Toch heb ik het nooit gerepareerd omdat ik via de kraan onder het dashboard, de kachel in de winter op half warm had gezet en in de zomer op koud. Nu de winter is aangebroken wil ik het gemaakt hebben. Helaas was het niet het beste weekend, zie hier wat impressies:
Mijn werkplaats: 2 krikjes en een parasol tegen de regen, en niet te vergeten een opstapje dat ooit van mijn wijlen oma was:

[/img]
Ja en als je eenmaal begonnen bent kun je niet meer terug:

Na 2 uurtjes kijken, schroeven en schuilen voor de regen kwam ik erachter dat ik niet met de hand bij het vermoedelijke probleem kon komen, omdat de airco in de weg leek te zitten.
In paniek Miguel gebeld en dankzij zijn telefonische consult is het uiteindelijk toch gelukt (tnx Miguel)

De vermoedelijke boosdoener kon er zelfs helemaal uit worden gehaald! Deze was zeer smerig omdat er een pollenfilter ontbrak. Hierdoor liep de schuif zwaar:

De boel zit weer in elkaar, maar ik heb het nog niet kunnen testen. De kabel vanaf de knop op het dash naar de kachel is gaar. De bediening van de kraan met de hand (zonder kabel) lijkt echter nog steeds zwaar te gaan, maar het is wel iets beter geworden. Of de operatie nuttig was moet zich dus nog uitwijzen.
Uiteindelijk is het een klus die je in de regen kunt doen in ca 2-3 uur inclusief alles schoonmaken.
Toch kun je beter eerst de tandwielen aan de linker buitenzijde controleren, want ik denk dat daar bij mij een 2e probleem zit... en nee de kabel is het echt niet hoor.
Gr. Bas