Naar ongeluk op de Ring

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
BugsM

Post by BugsM »

[quote="Gaskleppie"]

Niemand gaat vol door Schwedenkreutz! Weet je wel welke bocht het is op de ring? Je komt daar met minimaal 200km/h aan denderen. Ik ga daar niet vol doorheen hoor ]

Klopt helemaal Frank. Laat ik zeggen dat een CTR/ITR/ATR zeker 200+ moet kunnen redden. Alleen de "ellende" begint al voor SX op de bult. Je moet een keuze maken of je voor of na de bult snelheid wilt minderen. Tevens moet je licht kruisend naar rechts komen voor het insturen van SX. Hoe verder je links zit om bv een auto te passeren, hoe vervelender het bultje is en deze onbalans in de auto kan brengen. Hier speelt natuurlijk wel de kwaliteit van vering een rol. Maar voor de rustige TF rijder moet dit geen probleem zijn, of je laat je verassen zoals in AF het geval is.
Qua snelheden zie ook duidelijk verschil tussen de mogelijke snelheid van een hatchback of M3 in SX. Niet dat de m3 sneller is, maar is vaak veel stabieler in de lange doordraaiers.
BugsM

Post by BugsM »

hardcorehonda wrote:beste stuurlui staan aan wal......

haha zekers, dat is nog nooit anders geweest :wink:
BugsM

Post by BugsM »

Ik wacht alleen nog op een antwoord van NielsH. Die heeft de ringbijbel in zijn bezit. :thumbs:
Roy

Post by Roy »

http://www.youtube.com/watch?v=k_83G4bjze8
vanaf 0:20 min.

In deze bocht zie je twee Ep3's op hetzelfde punt en op vergelijkbaar manier de controlle kwijtraken.

De een maakt wel een hardere klap dan de ander. maar even goed hard

Misschien zijn ze hier te stug, om deze bocht goed te nemen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dit is bij Brunchen. Volgens mij niet een echt gevaarlijke bocht. Je gaat zelfs tijdens het insturen omhoog en dan heb je meer wieldruk.
In een ander filmpje komt die rode ook voor maar zie je iets meer van het stuk daarvoor. Volgens mij ging hij namelijk in de bocht daarvoor door het gras. Vuile achterbanden zijn niet handig op de ring.
Die andere doet iets te veel aan trailbreaking en dat gaat ook niet altijd goed kwam hij achter ;)
micronsil

Post by micronsil »

BugsM wrote:
micronsil wrote:Dimer en jlas2k hebben volgensmij wel circuit ervaring.

kan je aan hun vragen wat ze ervan vinden / denken en of ze het misschien beter kunnen.

Circuit of ring ervaring? Iedereen met een rijbewijs vind van zich zelf dat hij goed kan rijden, beetje rare vraagstelling niet?
.

Mijn reply was hierop:
vtec vince wrote:
hardcorehonda wrote:beste stuurlui staan aan wal......

Correct me if i'm wrong , maar er zegt hier niemand dat ie het beter kan :dunno:

Ik ga ervanuit dat iemand die regelmatig circuit rijd een betere kijk op de zaak heeft dan mensen die dat nooit gedaan hebben.

Vandaar dat ik zei Vraag maar aan hun wat ze ervan denken...
Niels

Post by Niels »

BugsM wrote:Ik wacht alleen nog op een antwoord van NielsH. Die heeft de ringbijbel in zijn bezit. :thumbs:

Ghehe, ligt nog in Markelo, Donderdag er even op na slaan :wink: A.s. ringtrip maar meenemen tbv van de Bitburger/Weizen evaluaties :wink:

SX blijft wel een van de zo niet de bocht waar ik het meeste respect voor heb op de ring.
BugsM

Post by BugsM »

[quote="Gaskleppie"]Dit is bij Brunchen. Volgens mij niet een echt gevaarlijke bocht. Je gaat zelfs tijdens het insturen omhoog en dan heb je meer wieldruk.
In een ander filmpje komt die rode ook voor maar zie je iets meer van het stuk daarvoor. Volgens mij ging hij namelijk in de bocht daarvoor door het gras. Vuile achterbanden zijn niet handig op de ring.
Die andere doet iets te veel aan trailbreaking en dat gaat ook niet altijd goed kwam hij achter ]

Uitgang brunnchen is nog niet zo makkelijk om te doen. De meesten sturen te vroeg in. Het einde van de bocht zie je niet. De verkanting ligt volgens mij uitkomend ook verkeerd om. Die druk op de wielen merk je alleen bij het insturen en niet meer uitkomend, wat als gevolg heeft dat je makkelijk te wijd uitkomt. Dit zie je erg vaak, mede vooral door het te vroeg insturen, zoals reeds gezegd...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ok, daar heb je gelijk in. Het uitkomen halen ze echter beide niet dus dat was ook niet hun probleem ;)
BugsM

Post by BugsM »

[quote="Gaskleppie"]ok, daar heb je gelijk in. Het uitkomen halen ze echter beide niet dus dat was ook niet hun probleem ]

Hehe klopt, die eerste begrijp ik niet helemaal, waar dat verkeerd gaat. Die 2de lijkt de curb iets op te klimmen?
De meeste foutjes die je daar ziet zijn; volgas ondersturend de grindbak invliegen en oversturende achterwielaandrijvers die aan de rechterzijde bovenaan de vangrail in gaan...

Vlak voor brunnchen zit trouwens wel echte vervelende voor onze hondas. De linker van eschbach. Volgens mij heb ik de naam van typeR killer wel eens horen vallen... beware...
Deze heb ik trouwens nog steeds niet onder knie. Net zoals wippermann, gaat dit naar beneden, zonder verkanting en lijkt wel uit 2 apexen te bestaan. Niels?
Niels

Post by Niels »

Hahaha, kom op zeg net of ik de goeroe ben. Alleen maar boekjes kennis en dat jij met je poten van de curbs af blijft in de regen ;-)

Jij rijd hier 8:20 BTG ik moet eerst maar eens onder de 9:00 gaan.
BugsM

Post by BugsM »

[quote="Niels"]Hahaha, kom op zeg net of ik de goeroe ben. Alleen maar boekjes kennis en dat jij met je poten van de curbs af blijft in de regen ]

Oeeeh beginnen we weer over tijden, zegt toch niets joh, tis TF met verkeer.... :dontspeak:

Moet je mijn racechrono mob met gps zondag nog lenen.... :clap
Niels

Post by Niels »

Haha, als het goed is heb ik die dan binnen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

[quote="Niels"]Hahaha, kom op zeg net of ik de goeroe ben. Alleen maar boekjes kennis en dat jij met je poten van de curbs af blijft in de regen ]

Zit je al op 8:20? Zodan. En dan vraag je een ander hoe de bochten ook alweer lopen. Grapjas! hahahaha
Ik ken best een beetje de weg daar maar onder de 9 minuten moet ik ook nog komen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

BugsM wrote:
Gaskleppie wrote:ok, daar heb je gelijk in. Het uitkomen halen ze echter beide niet dus dat was ook niet hun probleem ]

Hehe klopt, die eerste begrijp ik niet helemaal, waar dat verkeerd gaat. Die 2de lijkt de curb iets op te klimmen?
De meeste foutjes die je daar ziet zijn; volgas ondersturend de grindbak invliegen en oversturende achterwielaandrijvers die aan de rechterzijde bovenaan de vangrail in gaan...

Vlak voor brunnchen zit trouwens wel echte vervelende voor onze hondas. De linker van eschbach. Volgens mij heb ik de naam van typeR killer wel eens horen vallen... beware...
Deze heb ik trouwens nog steeds niet onder knie. Net zoals wippermann, gaat dit naar beneden, zonder verkanting en lijkt wel uit 2 apexen te bestaan. Niels?

Die eerste had vuile achterbanden van de 1e Brunchen bocht. Zag ik op een ander filmpje.

Maare, Eschbach gaat toch nog wel? Die rechter die er voor zit is compleet blind en draaid net even meer door dan je denkt. Die vind ik eigenlijk gevaarlijker. Oja Wipperman is dat.

Voor de leken:
Image
BugsM

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:
Niels wrote:Hahaha, kom op zeg net of ik de goeroe ben. Alleen maar boekjes kennis en dat jij met je poten van de curbs af blijft in de regen ]

Zit je al op 8:20? Zodan. En dan vraag je een ander hoe de bochten ook alweer lopen. Grapjas! hahahaha
Ik ken best een beetje de weg daar maar onder de 9 minuten moet ik ook nog komen.

Tijden zeggen niet heel veel op de ring. Zet je de snelste sectortijden achter elkaar en zul je zien dat je door verkeer veel verliest, maar dat hoort bij touristenfahrten. Een BTG 8.00 zal er niet in zitten. Dan moet ik meer werken aan mij zelf, daarnaast schieten de vering en remmen ook te kort...
Maar oefening baart kunst en dat geld helemaal voor de ring...
BugsM

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:
Maare, Eschbach gaat toch nog wel? Die rechter die er voor zit is compleet blind en draaid net even meer door dan je denkt. Die vind ik eigenlijk gevaarlijker. Oja Wipperman is dat.

Zo heeft iedereen zijn eigen mindere bochten. :o Maar Wippermann vind ik geweldig. Uitkomen is blind en in het begin lastig, maar ook wel idd tricky. Je kan wippermann netjes rijden, maar ook 2 keer curbs/grasbeton pakken. Er zit eigenlijk van alles in. Vanaf hohe acht moet je wel oppassen niet te hard er in te rijden, er is maar 1 lijn.

ik quote Niels : "de ring begint pas na hohe acht" Vooral omdat je met minder vermogen icm nette lijnen de mindere goden in gt3's relatief makkelijk kan bijhouden...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Na Hohe acht begint idd de ruigste rollercoaster de ik ken! Super kicke om door die aaneenschakeling van bochten te knallen.

Ik kom er veel te weinig....
Het is zeker 2 jaar geleden dat ik er het laatst was..
HONDA

Post by HONDA »

Ik dacht dat crash filmpjes nooit mochten op het forum? Het maakt mij niet uit maar dan ook niet zeuren als een niet-admin zo'n topic opent.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:Ik dacht dat crash filmpjes nooit mochten op het forum? Het maakt mij niet uit maar dan ook niet zeuren als een niet-admin zo'n topic opent.

Ja ik had hier laatst (op een ander topic dan wel) ook al op gereageerd... Geen reactie op gehad, misschien zijn de regels veranderd...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked