JDM ITR 98spec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:thumbs:
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Zou het niet handiger zijn om em dan eerst in nl op kenteken te zetten?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

MLM wrote:Zou het niet handiger zijn om em dan eerst in nl op kenteken te zetten?


Altijd nog een optie mocht dit alles niet werken. ;)

Hopelijk lukt het op deze ontzettend 'kinderachtige' legale wijze.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

We zullen zien. Ik wacht morgen nog op een email en dan kan de afspraak vast gelegd worden.
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Post by Jdm_Whore »

MLM wrote:Zou het niet handiger zijn om em dan eerst in nl op kenteken te zetten?


én goedkoper?

Ik vraag me dit al een tijdje af eerlijk gezegd..

Is het niet beter om een auto (vanuit japan/uk) eerst via nl te laten gaan, en dan pas hier te importeren?

Rond welke prijs schommelt zo'n homologatie bij jullie Nederlanders?

(indien deze post hier ongewenst is zal ik hem verwijderen en een nieuw topic starten)
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Gegevens voor NL staan op website van RDW

(Keuring is volgens mij 100-140 euro en dan nog n paar honderd euro belasting)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ITR DC2 wrote:Gegevens voor NL staan op website van RDW

(Keuring is volgens mij 100-140 euro en dan nog n paar honderd euro belasting)


Die paar 100 euro belasting... bedoel je daar de BPM mee?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Is een 98 dus je moet naar de typegoedkeuring en dat kost weer boven de 1000Euro...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Benjdmin wrote:Is een 98 dus je moet naar de typegoedkeuring en dat kost weer boven de 1000Euro...


Dan zou het in België toch wat goedkoper moeten zijn.

Maar, vandaag nog wat rond gebeld en iedereen doet weer moeilijk. De éne dienst spreekt de andere gewoon tegen en bijgevolg kan er nog steeds geen afspraak vast gelegd worden.
Net nog een mail gestuurd naar de Federale Overheid Dienst mobiliteit, maar hun kennende moet ik weer enkele dagen wachten op een antwoord.

Wat een soep hier. :roll:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Vraag me af waarom ze zo moeilijk doen...
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

Volgens mij omdat ze het zelf niet weten...
Ik heb je al een paar keer gespot in Hasselt. Erg knappe DC2!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

ITR897 wrote:
FastFWD wrote:Ik heb nog wel een Spoon ECU, ben je dr ook vanaf. japanse wagens hebben geen immobilizer tot heden, voor zover ik weet


Ik heb net op het Engelse ITR-DC2 forum geinformeerd naar een R-spec Vtec controller waar ook een speed de-limiter in zit.
Ik wacht nog even hun antwoord op mijn bod af.

Ondertussen mag jij, Gerben, me eventueel via pm laten weten wat je nog voor die Spoon ECU wil hebben.


Beetje laat, maar lees nu pas je topic... Ik heb mijn limiter dmv een Apexi RSM gedeactiveerd, werkt tot nu toe allemaal prima.

Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Voodoo wrote:
ITR897 wrote:
FastFWD wrote:Ik heb nog wel een Spoon ECU, ben je dr ook vanaf. japanse wagens hebben geen immobilizer tot heden, voor zover ik weet


Ik heb net op het Engelse ITR-DC2 forum geinformeerd naar een R-spec Vtec controller waar ook een speed de-limiter in zit.
Ik wacht nog even hun antwoord op mijn bod af.

Ondertussen mag jij, Gerben, me eventueel via pm laten weten wat je nog voor die Spoon ECU wil hebben.


Beetje laat, maar lees nu pas je topic... Ik heb mijn limiter dmv een Apexi RSM gedeactiveerd, werkt tot nu toe allemaal prima.

Image


Met die speed de-limiter heb ik me al een tijdje niet meer bezig gehouden. Die R-spec heb ik wel gekocht gehad, ook gemonteerd maar het ding werkte niet. Moet hier nog ergens in een hoekje liggen.

Gaat dat alleen met Apexi RSM of ook met de andere toestellen van Apexi zoals de AFC NEO?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Voor zover ik weet alleen de RSM.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Kurosawa wrote:Volgens mij omdat ze het zelf niet weten...
Ik heb je al een paar keer gespot in Hasselt. Erg knappe DC2!


Denk ook dat ze het zelf niet weten. Maar eigenlijk denk ik vooral dat ze in Alken zo moeilijk doen.
Er zijn maar 4 keuringscentra in België die gelijkvormigheidsprocedure's doen. De tweede dichtstbijzijnde is Geel. Misschien dat ik daar eens ga horen of ze het doen.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Benjdmin wrote:Is een 98 dus je moet naar de typegoedkeuring en dat kost weer boven de 1000Euro...


Als de auto al geregistreerd was op Engels kenteken dan zit je niet aan die hoge kosten dan kan het stuk goedkoper.

Van mij hoefde ook niet voor type goedkeuring.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Dan zou hij ook meteen op Belgisch kenteken kunnen...

:roll:
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Uk auto hoeft in NL geen IKS keuring te ondergaan. Japans geregistreerde wel.
In belgie is die regel anders.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

en ik dacht dat ze in nederland moeilijk waren :(
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Is het geen idee om hem eerst in Ned in te voeren , en dan in Belgie een poging doen?
Zijn alleen wel dubbele kosten ...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked