speaker advies graag
speaker advies graag
Ben eigenlijk best wel tevreden van de voorste luidsprekers van mijn FN2 die spelen helder en zorgen tevens voor een goede bass navenant het om een voorste luidspreker gaat.
Het is enkel de achterste die gewoon vrij dof spelen omdat je daar geen extra losse tweeter hebt zitten en ook niet de bass geven zoals de voorste luidspreker.
Nu is de vraag wat zouden jullie aanraden:
1) indien ik de achterste luidspreker zou willen vervangen door een
degelijker of sterker modelleke dat erin past en
eventueel een extra tweeter zou bij plaatsen, welke merk raden jullie aan en naar waar kijk ik dan het beste ?
het vermogen of hoe groot de magneet is of nog iets anders ??
2) optie 2 zou zijn dat ik ga voor een compo-set voor in de hoedenplank alhoewel ik liever niet zou willen zagen aan de hoedenplank
3) optie 3 een losse sub (van die platte modellen van pioneer) en extra tweeters voor vanachter
tevens kan je gemakkelijk bij aan sluiten op die originele autoradio van de FN2 ? zoals een extra versterker of sub ?
Het is enkel de achterste die gewoon vrij dof spelen omdat je daar geen extra losse tweeter hebt zitten en ook niet de bass geven zoals de voorste luidspreker.
Nu is de vraag wat zouden jullie aanraden:
1) indien ik de achterste luidspreker zou willen vervangen door een
degelijker of sterker modelleke dat erin past en
eventueel een extra tweeter zou bij plaatsen, welke merk raden jullie aan en naar waar kijk ik dan het beste ?
het vermogen of hoe groot de magneet is of nog iets anders ??
2) optie 2 zou zijn dat ik ga voor een compo-set voor in de hoedenplank alhoewel ik liever niet zou willen zagen aan de hoedenplank
3) optie 3 een losse sub (van die platte modellen van pioneer) en extra tweeters voor vanachter
tevens kan je gemakkelijk bij aan sluiten op die originele autoradio van de FN2 ? zoals een extra versterker of sub ?
- vtec vince
je kunt ook een andere hoedenplank maken en de originele opbergen ;-)
Klank kast is het belangrijkste bij speakers...
Elke speaker heeft zijn eigen aantal liters klankkast nodig voor een optimaal geluid.
Een goede luidspreker heeft meestal een zwaardere magneet.
Als je naar andere luidsprekers gaat kijken , let dan op rsm vermogen...niet op max watt.
En een dikkere kabel is eigenlijk ook aan te raden voor mooi geluid.
Verder moet je zelf gewoon horen welke speaker jij het lekkerste vind klinken, er zit een hoop verschil in.
Polk en DLS vallen vaak in de prijzen, maar zijn zelf ook redelijk prijzig.
Ik ben heel tevreden over pioneer speakers.
Heb jbl gehad, die vond ik qua geluid doffer klinken dan de pioneer.
Klank kast is het belangrijkste bij speakers...
Elke speaker heeft zijn eigen aantal liters klankkast nodig voor een optimaal geluid.
Een goede luidspreker heeft meestal een zwaardere magneet.
Als je naar andere luidsprekers gaat kijken , let dan op rsm vermogen...niet op max watt.
En een dikkere kabel is eigenlijk ook aan te raden voor mooi geluid.
Verder moet je zelf gewoon horen welke speaker jij het lekkerste vind klinken, er zit een hoop verschil in.
Polk en DLS vallen vaak in de prijzen, maar zijn zelf ook redelijk prijzig.
Ik ben heel tevreden over pioneer speakers.
Heb jbl gehad, die vond ik qua geluid doffer klinken dan de pioneer.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: speaker advies graag
daxcer wrote:
achterspeakers hebben weinig meerwaarde (of je moet altijd met 3/4 mensen rondrijden) anders is het puur voor de rearfill.
als jij muziek luistert (thuis) van welke richting komt dan het geluid vandaan?
compo set achter :shock: ?? zou je beter een goeie coax kunnen kiezen.
tja en een sub, kan moet je het wel goed van een signaal kunnen voorzien.
vls mij hebben alle standaard factory radio`s geen tulp/cinch uitgangen, dan zou je met Hi/Lo adapters moeten kloten, dit is niet echt bevorderlijk voor het kwaliteit v/h geluid. dit is dus ook een probleem voor het aansluiten nvan een eventuele versterker.
upgrade je voor-speakers, en plaats de oude achter, of koop een goeie coax voor achter, ik zou van de hoedenplank afblijven. trekt alleen maar aandacht.
als je dan toch iets nieuw koopt koopt dan aub iets degelijks.
DLS/Focal/Hertz/Helix/Audio-system o.i.d.
laters.
[/quote]
achterspeakers hebben weinig meerwaarde (of je moet altijd met 3/4 mensen rondrijden) anders is het puur voor de rearfill.
[/quote]
die achterspeakers zorgen toch net voor een mooi vol geluid in de wagen.
dat mis ik nu net, het komt allemaal van de voorkant.
[/quote]

-
daxcer wrote:die achterspeakers zorgen toch net voor een mooi vol geluid in de wagen.
Ik zit nooit met mijn rug naar een concert.....
Geluid van achter is alleen leuk als je film kijkt of ambiance wil krijgen (ruimtelijke effectien)
Maargoed.. ieder zijn eingen smaak.
Ik had 5.1 DTS in de civic..
Nu helemaal niets meer...en vind het ook prima.
zie post hierboven.
je zegt het zelf in de wagen, dus niet vanuit achteren
vlgs mij zijn jouw voorste speakers niet voldoende in het lage bereik.
dus upgraden die hap, of een sub erin :wink:
je kan ook hier ff chekken/vragen: http://www.showyoursound.nl/
of hier ff chekken http://www.12vhifi.nl/
laters
daxcer wrote:
die achterspeakers zorgen toch net voor een mooi vol geluid in de wagen.
je zegt het zelf in de wagen, dus niet vanuit achteren
vlgs mij zijn jouw voorste speakers niet voldoende in het lage bereik.
dus upgraden die hap, of een sub erin :wink:
je kan ook hier ff chekken/vragen: http://www.showyoursound.nl/
of hier ff chekken http://www.12vhifi.nl/
laters
.Ik zit nooit met mijn rug naar een concert.....
Geluid van achter is alleen leuk als je film kijkt of ambiance wil krijgen (ruimtelijke effectien)
Maargoed.. ieder zijn eingen smaak.
Ik had 5.1 DTS in de civic..
Nu helemaal niets meer...en vind het ook prima
nu 5.1 zoek ik ook niet, dat bedoelde ik met geen concertzaal of dat ik niet op zoek ben naar high-end producten.
maar een mooi vol geluid dat de wagen mooi vult krijg je alleen maar als je ook vanachter wat geluid produceert en niet alleen met voorste speakers.
Zoals ik al aanhaalde zijn de voorste speakers echt wel voldoende maar de achterste speakers vormen geen mooi gelijkwaardig geheel !
De voorste overklassen de achterste met stip en dat irriteert omdat je dan geen mooie balans kan creeren
- vtec vince
daxcer wrote:
Maargoed
ik refereerde alleen naar orientatie van geluid.
je moet gewoon doen wat jij wilt. of wat Vince zegt :wink:
ik zou even kijken hoe de bestaande speakers achter af-gefiltert zijn.
misschien hebben ze er een weerstand (filter) tussen gezet.--> oorzaak van dof geluid.
:?: :dunno: :?:daxcer wrote:maar een mooi vol geluid dat de wagen mooi vult krijg je alleen maar als je ook vanachter wat geluid produceert en niet alleen met voorste speakers
laters
- vtec vince