Volgens mij rijdt een Dc5 een stuk soepeler wat minder rouw en een minder abrupte Vtec dus ik snap dat mensen de Dc2 prettiger vinden.
Simpele indruk van het simpele rijden.
Mooi gezegt! Al veranderd hoe de vtec in komt haast bij elk model... Kijk maar naar die eerste modelletjes EE8 EE9 daar krijg je gewoon nek klachte van
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Hangt ook helemaal van de ecu afstelling af (mappen)
Bij een heel goed afgestelde B-series motor voel je de Vtec vaak niet eens meer als Kick in je rug.
Er zijn redelijk wat tuners die net voor het inschakelen van de Vtec bewust een klein dipje maken zodat je Vtec ervaring stukken groter is.
Het zit puuur tussen de oren want sneller ben je er niet door.
EDIT man man wat een taal fouten heb ik weer gemaakt... note to myself... niet typen als je naar de kl#ten bent.
Dat is juist de reden waarom je de hele VTEC voelt. Marketing technisch verhaal.
Je voelt wat er gebeurd maar voor optimale prestatie ben je eigenlijk je ideale omslagpunt al voorbij. Je hoort het namelijk niet te voelen. Wanneer het vermogen van de low-cam inzakt moet de high-cam inkomen.
Ik snap jullie punt wel... Alleen bij de EE8 komt het echt als een knal (het is ja of nee) en bij een DC2 DC5 enzovoort is het wat geleidelijker en misschien wel voor de rede die jullie vertellen...
Dit is wat ik zelf heb mee gemaakt bij verschillende EE8's en EE9's ...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!