JDM DC2 + JDM DC5

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

JDM DC2 + JDM DC5

Post by Delta_lima »

Vorige week, heb ik Demian ontmoet met zijn DC5, wat een prachtmachine!
Samen een stukje gereden, en uiteraard wat foto's gemaakt:

Image

Image

Image

Image
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Mooie shoot.

Erg mooie auto's man
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Erg mooie foto's!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Mooie shoot ja!
Het zijn beide erg mooie auto's.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Bekend straatje :lol:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ja jammer dat jij er niet was! :D
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Deze week wel :wink:
rene h
Posts: 6
Joined: Sun Jul 18, 2010 6:26 pm

Post by rene h »

Die zie ik vaker rijden :D (dc5)
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

rene h wrote:Die zie ik vaker rijden :D (dc5)


Wie de @#$% ben jij dan?! :lol:

Demian.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Mooie auto's 8) hoe rijd een DC5 nu in verhouding tot een DC2?
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Volgens mij rijdt een Dc5 een stuk soepeler wat minder rouw en een minder abrupte Vtec dus ik snap dat mensen de Dc2 prettiger vinden.
Simpele indruk van het simpele rijden.

Demian.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Mooi gezegt! Al veranderd hoe de vtec in komt haast bij elk model... Kijk maar naar die eerste modelletjes EE8 EE9 daar krijg je gewoon nek klachte van :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

Post by Type-Q »

Heb zelf een EE8 gehad, vind de 'vtec-kick' niet groter dan bij een DC2...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hangt ook van het blok af he

een b18 is geen k20!!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Hangt ook helemaal van de ecu afstelling af (mappen)
Bij een heel goed afgestelde B-series motor voel je de Vtec vaak niet eens meer als Kick in je rug.

Er zijn redelijk wat tuners die net voor het inschakelen van de Vtec bewust een klein dipje maken zodat je Vtec ervaring stukken groter is.
Het zit puuur tussen de oren want sneller ben je er niet door.


EDIT man man wat een taal fouten heb ik weer gemaakt... note to myself... niet typen als je naar de kl#ten bent.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat is juist de reden waarom je de hele VTEC voelt. Marketing technisch verhaal.

Je voelt wat er gebeurd maar voor optimale prestatie ben je eigenlijk je ideale omslagpunt al voorbij. Je hoort het namelijk niet te voelen. Wanneer het vermogen van de low-cam inzakt moet de high-cam inkomen.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik snap jullie punt wel... Alleen bij de EE8 komt het echt als een knal (het is ja of nee) en bij een DC2 DC5 enzovoort is het wat geleidelijker en misschien wel voor de rede die jullie vertellen...

Dit is wat ik zelf heb mee gemaakt bij verschillende EE8's en EE9's ...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked