Custom x-Brace
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Ik ben het met Jo& eens over de krachten goed laten uitkomen bij de rearstrutbar...Je hebt mijn tekening ook gezien rikky.
Hoe het daar getekend staat bedoelde Jo& denk ik en zo lijkt het me echt veel steviger.
En qua gewicht ben ik het met Fab eens.
het moet wel functioneel zijn, dus sterk..maar ook niet te zwaar gaan worden...alu is 1/3 van het gewicht van staal.
Hoe het daar getekend staat bedoelde Jo& denk ik en zo lijkt het me echt veel steviger.
En qua gewicht ben ik het met Fab eens.
het moet wel functioneel zijn, dus sterk..maar ook niet te zwaar gaan worden...alu is 1/3 van het gewicht van staal.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
[quote="iVTEC-fab"]aah nu snap ik de bedoeling.
zomaar:
Staal & Rvs ronde Buis 25x3 weegt ca. 1,63 Kg/meter
Aluminium in 25x3 weegt ca. 0,56 Kg/meter
gewicht is altijd een hot issue in je bolide ]
Goth your point... En vind het eigenlijk wel een goed idee :thumbs:
En @ Vince en Jo& klopt misschien wel wat jullie zeggen maar ooit een X-brace gezien... Vind de bevestigingen op de meeste niet echt steverig oogen dan op deze...
Maar het duurt nog even en denk er nog even goed over na wat ik er mee wil...
zomaar:
Staal & Rvs ronde Buis 25x3 weegt ca. 1,63 Kg/meter
Aluminium in 25x3 weegt ca. 0,56 Kg/meter
gewicht is altijd een hot issue in je bolide ]
Goth your point... En vind het eigenlijk wel een goed idee :thumbs:
En @ Vince en Jo& klopt misschien wel wat jullie zeggen maar ooit een X-brace gezien... Vind de bevestigingen op de meeste niet echt steverig oogen dan op deze...
Maar het duurt nog even en denk er nog even goed over na wat ik er mee wil...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Heb de titel even veranderd... Omdat er gelukkig meer mensen mee denken
Ik begin even met een nieuw concept... En zat te denken aan zoiets inplaats van om de hele schockbreker heen...
Wat is het verschil nou tussen op de schockbreker of er compleet langs of maar aan 1 kant??
Maakt het veel verschil?

Ik begin even met een nieuw concept... En zat te denken aan zoiets inplaats van om de hele schockbreker heen...

Wat is het verschil nou tussen op de schockbreker of er compleet langs of maar aan 1 kant??
Maakt het veel verschil?
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Ik zou hem om de hele strut heen pakken.
In hoeverre het uit maakt weet ik niet maar kan me indenken dat de strut, zoals op bovenstaande foto, de andere kant nog op kan bewegen. Niet voor niets dat bijna alle merken ze er omheen maken.
Waarom niet een APE X-bar? Veel goedkoper krijg je ze niet, ze zijn bewezen goed en leveren goede kwaliteit. Mits jij namelijk ongelofelijk goed kan tekenen en degene die het gaat maken/lassen goed weet waar hij mee bezig is zal het wel loslopen maar als je hem niet opspanbaar maakt (waar ik even vanuit ga, gezien je verhaal) ben ik heel benieuwd of dat goed gaat komen.
Besides, denk ik niet dat aluminium de gewenste sterkte gaat geven.
In hoeverre het uit maakt weet ik niet maar kan me indenken dat de strut, zoals op bovenstaande foto, de andere kant nog op kan bewegen. Niet voor niets dat bijna alle merken ze er omheen maken.
Waarom niet een APE X-bar? Veel goedkoper krijg je ze niet, ze zijn bewezen goed en leveren goede kwaliteit. Mits jij namelijk ongelofelijk goed kan tekenen en degene die het gaat maken/lassen goed weet waar hij mee bezig is zal het wel loslopen maar als je hem niet opspanbaar maakt (waar ik even vanuit ga, gezien je verhaal) ben ik heel benieuwd of dat goed gaat komen.
Besides, denk ik niet dat aluminium de gewenste sterkte gaat geven.
mr. X wrote:Ik zou hem om de hele strut heen pakken..
In hoeverre het uit maakt weet ik niet maar kan me indenken dat de strut, zoals op bovenstaande foto, de andere kant nog op kan bewegen. Niet voor niets dat bijna alle merken ze er omheen maken..
Dit was ik inderdaad al van plan ja om dezelfde rede...
mr. X wrote:Waarom niet een APE X-bar? Veel goedkoper krijg je ze niet, ze zijn bewezen goed en leveren goede kwaliteit. Mits jij namelijk ongelofelijk goed kan tekenen en degene die het gaat maken/lassen goed weet waar hij mee bezig is zal het wel loslopen maar als je hem niet opspanbaar maakt (waar ik even vanuit ga, gezien je verhaal) ben ik heel benieuwd of dat goed gaat komen..
Omdat ik persee de OEM stang er tussen wil hebben (of te minste een look a like die misschien langer is) ... En hij word zeker opspanbaar...
Cad tekenen steld voor mij geen drol voor ik doe het namelijk ook 40 uur in de week... En ik heb al een goede pro alu lasser dus dat is niet zo het probleem...
mr. X wrote:Besides, denk ik niet dat aluminium de gewenste sterkte gaat geven.
Mwha weet het toch zo net niet alu kan ook heel sterk zijn... Maar staal is sterker dat is een feit...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Ohja, vergeten! CAT tekenen biedt wel uitkomst hier.
Ik zou het persoonlijk hierbij houden. Heb er vroeger wel eens over gedacht en dit is het meest simpele om te maken:
(Copyright APE)
Als je het mij vraagt donder je die OEM strut eruit, maakt de opstaande poten van de 'base-plate' wat hoger zodat de buis die van toren tot toren loopt ook mooi door het OEM gat komt. Dat ziet er lekker uit denk ik. Maargoed, to each his own natuurlijk en ben wel benieuwd hoe je dat gaat oplossen zonder je OEM strut te 'ditchen' en in je plastic kappen te snijden.
Ik zou het persoonlijk hierbij houden. Heb er vroeger wel eens over gedacht en dit is het meest simpele om te maken:
(Copyright APE)

Als je het mij vraagt donder je die OEM strut eruit, maakt de opstaande poten van de 'base-plate' wat hoger zodat de buis die van toren tot toren loopt ook mooi door het OEM gat komt. Dat ziet er lekker uit denk ik. Maargoed, to each his own natuurlijk en ben wel benieuwd hoe je dat gaat oplossen zonder je OEM strut te 'ditchen' en in je plastic kappen te snijden.
mr. X wrote:Ohja, vergeten! CAT tekenen biedt wel uitkomst hier.
Ik zou het persoonlijk hierbij houden. Heb er vroeger wel eens over gedacht en dit is het meest simpele om te maken:
(Copyright APE)
Als je het mij vraagt donder je die OEM strut eruit, maakt de opstaande poten van de 'base-plate' wat hoger zodat de buis die van toren tot toren loopt ook mooi door het OEM gat komt. Dat ziet er lekker uit denk ik. Maargoed, to each his own natuurlijk en ben wel benieuwd hoe je dat gaat oplossen zonder je OEM strut te 'ditchen' en in je plastic kappen te snijden.
Ik teken met AutoCAD technisch teken programma...
Al het plastic achter gaat er toch uit... Gewoon lekker leeg is wel zo mooi :roll: Dus het mag gewoon laag blijven...
Maar misschien dat ik dit wel even mee neem en nog uit werk... Want het kijkt ook wel gaaf als het er nog OEM uit ziet... dan moet ik alleen nog een 2de handse hoedeplank zien te scooren (of een zelf maken natuurlijk)
Ik denk nog even verder...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Rik
is zoiets niet een goed idee?
http://www.japperformanceparts.co.uk/pd ... =100870784
volgens mij is dat een beetje jou iedee maar dan al uitgewerkt.
Of is dit het verkeerde?
is zoiets niet een goed idee?
http://www.japperformanceparts.co.uk/pd ... =100870784
volgens mij is dat een beetje jou iedee maar dan al uitgewerkt.
Of is dit het verkeerde?
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am