FN2 verkocht voor Ford Focus ST 2007==> 260pk & 480nm

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Ik weet idd dat jullie teveel regels hebben.

Maar dit maakt het een stuk duidelijker..

Snap alleen niet waarom je voorop dat persee een grote plaat zou doen als hij achter toch al klein is...
'98 JDM Integra Type-R
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=8158

Ter info: K & N Apollo Airbox staat te koop voor 150euro
slechts 8.000km max. gereden.

Vragen ==> pm
Bieden==> pm & ander topic

DE PANEELFILTER IS VERKOCHT.

'k ga de wagen volledig origineel houden.
Maar...
In de plaats ga ik de "originele" luchtfilter wel frequenter vervangen als "standaard voorzien".
+/- 15.000km max.

Dat is natuurlijk wel kostelijk.
Maar een propere luchtfilter is ook "veel" vermogen.

Het geluid van een kelk, etc ga 'k natuurlijk wel missen :(
Zelfs de paneelfilter gaf een zeer lichte soundwinst
(zeer lichte flow op uitlaat)

'k heb het budget niet voor extra te tunen om te remappen op de testbank hé
(bouwen aan nieuwe woning ;) )

Cya!
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Die groene Focus RS.. Zo mooi... ik geef er mijn pinkie voor. :D
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

t0n wrote:Die groene Focus RS.. Zo mooi... ik geef er mijn pinkie voor. :D

De oranje "standaard" focus ST is van een kameraad:
225pk getuned tot 315pk (intercooler, uitlaat & remappen)

De groene RS 305pk is getuned tot 375pk :shock:
(of die versnellingsbak het aankan is iets anders...)

Ik heb al meermaals met een focus ST gereden
Persoonlijk vind ik het een iets té comfortabele wagen.
(kan ook een pluspunt zijn)

Omdat de snelheidssensatie ietsje ontbreekt.

Dat maakt de FN2 zo zalig extreem :twisted:
Je voelt hem beenhard optrekken en "botsen" 8)
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Mag ik vragen wat je hebt moeten betalen voor de K&N inclusief het plaatsen er van? Weten misschien sommige leden waar ik dit in de buurt van Noord Holland kan laten doen met een gerust hart? :P

Ps. ik lees dat je deze verkoopt? :roll:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

SteefO wrote:Mag ik vragen wat je hebt moeten betalen voor de K&N inclusief het plaatsen er van? Weten misschien sommige leden waar ik dit in de buurt van Noord Holland kan laten doen met een gerust hart? :P

Ps. ik lees dat je deze verkoopt? :roll:


Ik had dit laten plaatsen bij Inter-tuning in bertem.
Dat is belgië

De K &N apollo kostte 280euro (had ik ergens anders gekocht).
De plaatsing 50euro denk ik

Tust me:
Je gaat pleziez hebben aan je k& n.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

ik wil die verkoop niet boycotten hé, maar die k&n apollo had toch ook nadelen hé, geen pk winst blijft hetzelfde. + in lage toeren had je minder pk ofzo iets hé. dus infeite alleen maar negatief. Positieve is de sound die je had want die was bangelijk!
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Little Viper wrote:
SteefO wrote:Mag ik vragen wat je hebt moeten betalen voor de K&N inclusief het plaatsen er van? Weten misschien sommige leden waar ik dit in de buurt van Noord Holland kan laten doen met een gerust hart? :P

Ps. ik lees dat je deze verkoopt? :roll:


Ik had dit laten plaatsen bij Inter-tuning in bertem.
Dat is belgië

De K &N apollo kostte 280euro (had ik ergens anders gekocht).
De plaatsing 50euro denk ik

Tust me:
Je gaat pleziez hebben aan je k& n.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.


Oke, maar wat zijn jou ervaringen? Waarom verkoop je deze eigenlijk? Heb mogelijk wel interesse in die van jou namelijk.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Type R CW wrote:ik wil die verkoop niet boycotten hé, maar die k&n apollo had toch ook nadelen hé, geen pk winst blijft hetzelfde. + in lage toeren had je minder pk ofzo iets hé. dus infeite alleen maar negatief. Positieve is de sound die je had want die was bangelijk!


Waarom zouden mensen deze aanschaffen dan? Puur en alleen om het geluid?
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

SteefO wrote:
Type R CW wrote:ik wil die verkoop niet boycotten hé, maar die k&n apollo had toch ook nadelen hé, geen pk winst blijft hetzelfde. + in lage toeren had je minder pk ofzo iets hé. dus infeite alleen maar negatief. Positieve is de sound die je had want die was bangelijk!


Waarom zouden mensen deze aanschaffen dan? Puur en alleen om het geluid?

Er hebben helaas niet veel mensen deze aangeschaft!
Ik hou je niet tegen, ik zeg gewoon mijn ervaringen. Heb al redelijk wat getest op de fn2 mjah
En zijn dynorun heeft het ook bewezen!
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

SteefO wrote:
Oke, maar wat zijn jou ervaringen? Waarom verkoop je deze eigenlijk? Heb mogelijk wel interesse in die van jou namelijk.


K & N apollo:

De gasrepons is véél agressiever (zeker in hoge)
De Vtec is veel intenser om van te genieten (harder).

In de lage toeren heb ik met een originele mapping inderdaad verlies van een 3talpk in de lage toeren t.o.v. een gemiddelde FN2 curve.

In de hoge toeren daarentegen zie je (en voel je) duidelijk dat de curve van de FN2 LANGER blijft doortrekken tot +/- 8.350 :twisted:
Én heb ik pk winst

Bij de originele luchtfilter zal je sneller opschakelen naar een volgende versnelling (omdat het vermogen sneller weg is in de hoge toeren).

Dat maakt de originele filter niet slechter,
maar de open luchtfilter wel beter in de hoger toeren :wink:

En inhalen of hernemen met de Type R is nog altijd cool(er) in de hoger toeren 8)

Originele luchtfilter:

In de heel lage toeren en middentoeren (bv in de fille) zal een originele luchtfilter aangenamer zijn om te cruisen.

De FN2 blijft ook egaler doortrekken.
==> iets minder "bruut", maar geen "dipjes"

-Indien je op de FN2 een CAI plaatst zal de luchtmassadebietmeter een kleine "herberekening" (ken juiste term niet :o ops: ) maken.

Dit zal je met om het even welke CAI hebben op de FN2
(de wagen is extreem geprogrammeerd).
Dat dit enkel bij de K & N zou zijn is nonsens.

Een remapping op maat (Flashpro) werkt dit weg.
==> betere afstelling.

Aangezien ik niet het budget heb om op maat te tunen (wegens bouw huis),
heb ik gekozen om de FN2 mechanisch originele te houden.

Tot slot om positief te eindigen:

-Er zijn ook meerdere members die positef spreken over de apollo,
zij hebben allen enkele pk winst.

-Een inductiekit die géén verlies geeft is al niet slecht :-)
Want een CAI kan even goed veel verlies geven.

Ik hoop dat dit lang verhaal je wat heeft geholpen :wink:

Doe gerust een bod via pm: spijt zal je niet hebben, zeker niet als je verder gaat tunen 8)

Greets
Bart
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

@ steefo:
Deze curve toont het verschil tussen mijn FN2 en de gemiddelde originele FN2
Mijn FN2 is de ZWARTE curve die langer in hoge toeren rijdt.
Image

Deze curve toont MIJN FN2 MÉT WIELpk's, mét K & N apollo:
Image

-Ik heb 200 t/min VTEC winst t.ov. een gemiddelde FN2 :twisted:
==> hij blijft vermogen hebben tot +/- 8.350 t/min.
Een gemiddelde Type R heeft geen vermogen meer vanaf +/- 8.200
(dit bekijken ze op hun geschiedenis-curves)
-Mijn FN2 met K & N had een 3tal pk winst
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Paneelfilter & k &n apollo zijn verkocht.

Klanten tevreden :wink:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Een gemiddelde Civic type R dan toch ;-)
Al de rest klopt wel wat je zegt van dat je langer kan rijden zonder opschakelen.
Een gemodde Integra blijft al gouw vermogen maken tot 8600 RPM.
Daarom is een integra uiteindelijk ook sneller als de FN2 en omdat ie lichter is natuurlijk.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Hallo

Met enige vertraging is de belettering op mijn FN2 uitgevoerd 8)

Het is radicaal, dus ik kan mij voorstellen dat meerderen dit "niet mooi" zullen vinden
Zelf ben ik zeer tevreden over de plaatsing en de look

150euro all in

ps: de wagen is vuil & het zijn wel geen goede pics

*Motorisch gezien staat mijn wagen terug origineel
*Vanvoor staan er FERODO DS2500 sportremblokken op

Vtec greets

Hallo

Met enige vertraging is de belettering op mijn Civic Type R uitgevoerd 8)

Het is radicaal, dus ik kan mij voorstellen dat meerderen dit "niet mooi" zullen vinden :wink:

Zelf ben ik zeer tevreden over de plaatsing en de look :D

150euro all in

ps: de wagen is vuil & het zijn wel geen goede pics

*Motorisch gezien staat mijn wagen terug origineel
*Vanvoor staan er FERODO DS2500 sportremblokken op

Vtec greets :wink:

Image
Image
Image
Image
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Het is niet mijn smaak maar het ziet er wel netjes uit!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Rikky wrote:1 foto gefixt! Het is niet mijn smaak maar het ziet er wel netjes uit!!


Thanks
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Why?
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Benjdmin wrote:Why?


Becease some people like that....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Rikky wrote:
Benjdmin wrote:Why?


Because some people like that....


Precies.
Ook niet mijn ding maar ziet er netjes uit.
Locked