Custom x-Brace
Custom x-Brace
Hallo,
Ik wil zelf iets gaan laten maken van alu nu moet ik voor de tekening alleen de dikte van de buizen weten en hoe dik de wanden kunnen zijn...
En dan praat ik over buizen zonder dat ze afgedraait moeten worden...
Ik ben op internet opzoek geweest maar kon er eigenlijk zo goed als niks over vinden.
Kan iemand mij helpen aan deze afmetingen...
Groetjes,
Rikky.
Ik wil zelf iets gaan laten maken van alu nu moet ik voor de tekening alleen de dikte van de buizen weten en hoe dik de wanden kunnen zijn...
En dan praat ik over buizen zonder dat ze afgedraait moeten worden...
Ik ben op internet opzoek geweest maar kon er eigenlijk zo goed als niks over vinden.
Kan iemand mij helpen aan deze afmetingen...
Groetjes,
Rikky.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil wrote:Rik...
Ik denk dat als je niet verteld waarvoor het gebruiken wil dat men je ook niet goed gaat kunnen adviseren..
( Ik weet waarmee je bezig bent maar ik heb geen flauw benul hoe dik zoiets zou moeten zijn )
Oh dat komt wel goed... Ik moet alleen de diktes weten :lol:
Kijk ik heb buizen van 30mm en dan wil ik weten hoe dik deze wand kan zijn... 1 mm of 5 mm of daar tussen in... Uit eindelijk komt het hier op het forum maar ik wil eerst zekerheid hebben voordat ik dadelijk weer wat op het forum post voordat er iets van komt...
Belletje naar een lokale buizenboer en je weet genoeg.
Bij ons in de buurt heb je www.staalmarkt.nl en je kan wellicht informeren bij Breedveld staal, onder andere ook clubsponsor.
Bij ons in de buurt heb je www.staalmarkt.nl en je kan wellicht informeren bij Breedveld staal, onder andere ook clubsponsor.
- vtec vince
Jo& wrote:Vergeet niet dat er tolerantie op het materiaal zit afhankelijk van de fabriek kwaliteit etc.
Je kunt niet op de mm nauwkeurig ervanuit gaan dat alles klopt.
Dus de ene buis in de andere schuiven als het theoretich klopt is niet vanzelfsprekend.
Nee dat snap ik... Ik heb zelf ook een half jaar in de metaal gewerkt (alleen nooit met alu) en daar was dit ook zo :wink: maar dit komt goed :thumbs: het word vantevore even afgedraaid maar ik moet wel een perfecte maat weten :roll:
Bedankt in iedergeval voor deze waarschuwing :wink:
Jo& wrote:Als je het materiaal weet en offerte opvraagd, vraag mij eens. Aluminium is niet onze core business, maar we kunnen er zeker wat mee.
Tevens denk ik dat jij als particulier sowieso hele slechte prijzen zal krijgen mocht je het ergens mogen kopen.
Een hele goede kennis van me zus en zwager heeft een eigen alu bedrijf :roll: Anders was het behoorlijk prijzig geweest... Dus dit is een mazzeltje!
Kunnen jullie alu lassen want het bewerken doe ik toch zelf... Ik moet alleen een lasser en een draaier hebben en iemand die natuurlijk het materiaal levert...
En via die kennis kan ik dat allemaal geregeld krijgen :wink:
Rikky wrote:Jo& wrote:Als je het materiaal weet en offerte opvraagd, vraag mij eens. Aluminium is niet onze core business, maar we kunnen er zeker wat mee.
Tevens denk ik dat jij als particulier sowieso hele slechte prijzen zal krijgen mocht je het ergens mogen kopen.
Een hele goede kennis van me zus en zwager heeft een eigen alu bedrijf :roll: Anders was het behoorlijk prijzig geweest... Dus dit is een mazzeltje!
Kunnen jullie alu lassen want het bewerken doe ik toch zelf... Ik moet alleen een lasser en een draaier hebben en iemand die natuurlijk het materiaal levert...
En via die kennis kan ik dat allemaal geregeld krijgen :wink:
Dan zou ik zeggen laat hem dat lekker regelen!
Rond 30 heb je ook x2,5 en x5 (standaard maten)
x2,5 is risico-achtig dun als je gaat lassen.
Standaard pijp is 6060 T6 kwaliteit, maar dat zal voor jou een zorg zijn denk ik.
p.s.: Pijp rond 35x5 heb ik bossen van op voorraad, als je slechts een stukje nodig heb kan je dat hierzo ook oppikken, no probs.
Wij kunnen lassen... we doen niet anders :s
www.vannoorloos.nl (wij bouwen aluminium bootjes)
Standaard pijp is 6060 T6 kwaliteit, maar dat zal voor jou een zorg zijn denk ik.
p.s.: Pijp rond 35x5 heb ik bossen van op voorraad, als je slechts een stukje nodig heb kan je dat hierzo ook oppikken, no probs.
iVTEC-fab wrote:Rond 30 heb je ook x2,5 en x5 (standaard maten)
Ik zelf zit te twijfelen tussen dia 30mm of 25mm omdat ik 30mm nogal grof vind... Ik zal zo even tekening uploaden wat ik precies bedoel...
En ik kom wel aan een metertje of 5... Maar ik ga eerst even zaterdag praten met iemand en dan hoor je nog wel... en 35mm vind ik erg groot...
Jo& wrote:Ik weet niet of die bevestiging op je bestaande strutbar voldoende stevigheid biedt.
Je kan ook de buis verstek zagen en zo laten eindigen op je bestaande strut bevestiging. Lijkt me voor de kracht overbrenging beter.
Evt. rechthoekige buis.
Maar ik ben geen expert, just mho.
Welke bevestiging? Jij bedoeld die bevestigings hoeken? Die worden opnieuw gemaakt mij gaat het alleen om die rechthoekige buis :wink:
En kan ook nog goed zijn dat ik het ga maken van staal... Ik weet de materiaal keuze nog niet echt... alleen metaal is geleik weer zo zwaar... Maar wel sterker...