Gaskleppie wrote:Toch ben ik van mening dat R888's absoluut niet onveiliger zijn dan menig jaar rond band. Pas bij diepe plassen kan je aquaplaning krijgen. Zolang je je rubber op de weg houd heb je BAKKEN meer grip dan welke allround band dan ook. zelf tot in de sneeuw!
daar ben ik het niet mee eens: heb afgelopen winter met de R888 gereden
en absoluut niet prettig rijden met sneeuw/ besneeuwd wegdek a 2 cm.
vrachtwagens reden sneller als ik en ben zelfs een keer doorgeschoten op een rotonde a 5 km/u.
bij heavy rain vind ik ook dat R888 sneller last hebben van aquaplanning
tegenover de RE50A's (bridgestone potenza)
in de zomer gewoon R888 erop plakken maar in de heavy wintermaanden sneeuwbanden erop zetten.
Nou, dan weet ik niet wat je wielstanden zijn maar als je je wielen vrij standaard uitlijnd is er meestal weinig aan de hand.
Zeker de R888 is zeer goed in de winter. Dat hoor ik ook van legio lui die er mee rijden.
Je bent de eerste die een negatieve ervaring hebt in de winter.
Die zijn ook alleen voor de Japanse markt bedoeld.
Ja? Hebben ze in Japan geen regen dan? :razz: Enige wat dan 'Japans' zou kunnen zijn is de goedkeuring niet voor Europa geldig is.[/quote:11vbqys2]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Heb ze wel heel vaak op autos gemonteerd gezien, die ik binnenkreeg uit Japan. Dus ze worden blijkbaar wel goed verkocht. Heb er zelf nooit echt mee gereden, maar hoe performen ze bij droog weer dan?
Die zijn ook alleen voor de Japanse markt bedoeld.
Ja? Hebben ze in Japan geen regen dan? :razz: Enige wat dan 'Japans' zou kunnen zijn is de goedkeuring niet voor Europa geldig is.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Heb ze wel heel vaak op autos gemonteerd gezien, die ik binnenkreeg uit Japan. Dus ze worden blijkbaar wel goed verkocht. Heb er zelf nooit echt mee gereden, maar hoe performen ze bij droog weer dan?[/quote:2y65qjec]
OK!
Ze performen op droog ook dramatisch, vind ik. Ze piepen al als je naar een bocht kijkt, maar piepen wil verder niet zo veel zeggen. Ze hebben gewoon weinig grip en tractie. Slechter dan bijvoorbeeld de RE050s. Ze zijn ook tamelijk goedkoop, volgens mij, dus je moet er ook niet te veel van verwachten. Deze gaan er overigens binnenkort af voor Yokohama A048s.
Je kon mij echt opvegen toen ik mee reed en we een rotonde rond gingen. En dat ging op normale snelheid.
Misschien heten ze daarom Playz, voor de echte player die net doet alsof hij hard aan het rijden is maar stiekem aan het cruisen is. Japanners zijn tot wel gekkere dingen in staat.
Gaskleppie wrote:Nou, dan weet ik niet wat je wielstanden zijn maar als je je wielen vrij standaard uitlijnd is er meestal weinig aan de hand. Zeker de R888 is zeer goed in de winter. Dat hoor ik ook van legio lui die er mee rijden. Je bent de eerste die een negatieve ervaring hebt in de winter.
probleem is dat er zout gestrooid word per regio :wink:
over de middenpeelweg was gewoon niet gestrooid en de sneeuw ging in de groeven zitten en hoopte zit op tot buiten de band.
ik reed gewoon met slicks met ijs/sneeuw op de band.
ok...
Wat jij nu omschrijft had ik ook in Belgie jaren geleden. En dat was met gewone sportieve banden. Dan kunnen ze die ook wel verbieden.
Als ze nu de burger willen beschermen tegen zichzelf kunnen ze alles wat bedoeld is om hard mee te gaan wel verbieden. Dus Ferrari, Porsche, Lamborgini, Aston Marton, Lotus, opdoeken die merken. Die maken toch alleen maar gevaarlijke auto's...