Bandenfabrikanten lobbyen momenteel tegen de beslissing van Brussel, maar aangezien bijna alle constructeurs van bovenvermelde wagens nu al een vrijwaringsclause bij aankoop laten onderteken (â€ja, ik weet dat deze banden niet op nat functioneren…â€), is het weinig waarschijnlijk dat ze hun slag zullen thuis halen. Temeer daar het EU-parlement geen onderscheid kan/wil maken tussen slechte banden en gecompromitteerde. Voor hen geldt enkel de constatatie dat beide tot vijf autolengtes meer nodig hebben om bij regen van 100km/u af te remmen.
Type R CW wrote:Toch rij ik ermee ze, dat ze de boom in kunnen hier. Belgie word precies meer en meer een apenland! Wij mogen bijna niks meer van tuning!
:lol: het wordt steeds gekker.
Maar de arme harige vrienden hierin betrekken is nou ook weer niet nodig
Toch ben ik van mening dat R888's absoluut niet onveiliger zijn dan menig jaar rond band.
Pas bij diepe plassen kan je aquaplaning krijgen. Zolang je je rubber op de weg houd heb je BAKKEN meer grip dan welke allround band dan ook. zelf tot in de sneeuw!
Eens met jou, Frank. Ik heb er ook mee in de sneeuw (!!!) gereden en het gaat ook gewoon.
Veiliger dan Wanli en dat soort meuk in ieder geval! En dan heb ik op de EK9 nu notabene Bridgestone Playz zitten. Die zaten er trouwens al op toen ik hem kocht. Waarbij je dan zou denken dat Bridgestone over het algemeen goede banden maakt. Deze hebben echter totaal geen grip of tractie in de regen. Echt heel, heel erg slechte banden.
Oftewel: bij de zogenaamde allround banden zit er pas echte rommel tussen. En dat zou dan wel mogen? Lijkt me niet.
Veiliger dan Wanli en dat soort meuk in ieder geval! En dan heb ik op de EK9 nu notabene Bridgestone Playz zitten. Die zaten er trouwens al op toen ik hem kocht. Waarbij je dan zou denken dat Bridgestone over het algemeen goede banden maakt. Deze hebben echter totaal geen grip of tractie in de regen. Echt heel, heel erg slechte banden.
Oftewel: bij de zogenaamde allround banden zit er pas echte rommel tussen. En dat zou dan wel mogen? Lijkt me niet.
Die zijn ook alleen voor de Japanse markt bedoelt.
Gaskleppie wrote:Toch ben ik van mening dat R888's absoluut niet onveiliger zijn dan menig jaar rond band. Pas bij diepe plassen kan je aquaplaning krijgen. Zolang je je rubber op de weg houd heb je BAKKEN meer grip dan welke allround band dan ook. zelf tot in de sneeuw!
Een discussie die ik al meerdere malen heb getracht te winnen. Klopt helemaal. Een fatsoenlijke semi slick presteert beter dan menig zomer band en niet alleen met mooi weer.
Ik deel de mening dat er waarschijnlijk legio meuk banden op de markt te koop zijn die veel slechter zijn dan een goede semi slick die idd geen lange opwarmtijd nodig heeft.
Hoe dan ook moet je je rijgedrag aanpassen aan het wegdek en de weersomstandigheden.
Rikky wrote:Zeker waar maar ze moeten weer iets bedenken in die maanden dat ze daar zitten...
Wat bedoel je?
De mensen die deze regels bedenken... Ze moeten iets doen daar dus komen ze maar met zo'n regels aan zonder dat ze eigenlijk weten waar ze over praten...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Rikky wrote:Zeker waar maar ze moeten weer iets bedenken in die maanden dat ze daar zitten...
Wat bedoel je?
De mensen die deze regels bedenken... Ze moeten iets doen daar dus komen ze maar met zo'n regels aan zonder dat ze eigenlijk weten waar ze over praten...
Oh.
Mjah nja ik denk niet dat er een groep mensen is die alleen aan banden regels denkt :wink:
Wat bedoel je?
Oh. Mjah nja ik denk niet dat er een groep mensen is die alleen aan banden regels denkt :wink:[/quote:dfqe2g0b]
Zeker waar... Maar ze roepen iets en dan is mijn vraag weten ze wel waarover ze spreken...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Wat bedoel je?
Oh. Mjah nja ik denk niet dat er een groep mensen is die alleen aan banden regels denkt :wink:
Zeker waar... Maar ze roepen iets en dan is mijn vraag weten ze wel waarover ze spreken...[/quote:3hhsn50b]
Je mag er vanuit gaan dat er hele dikke boekwerken, verslagen, analyses en advizen worden geschreven voor een regel wijzigd.
Alleen kan dat allemaal helaas nog gebaseerd zijn op een incorrecte aanneming, kansberekening oid.
hier in belgie zijn er verschillende die zonder probleem met hun R888 door de keuring rijden...
nu ja hier ist echt een klote land ben eens benieuwd wat ze van mijn olie cooler gaan zeggen :roll:
mr. X wrote:Dus mensen weten niet waarover ze lullen. Klaar.
Zelfde geldt voor het mooie file probleem. Leg er maar 2 stroken bij! Dat zal de file wel oplossen...... NOT
Maar dat komt weer omdat niet alleen de mensen die de regels en oplossingen verzinnen debiel zijn.... maar ook 80% van de mensen die gebruik maken van die 5 stroken...