FN2 uit productie!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Arno

FN2 uit productie!

Post by Arno »

Honda stopt in Europa met de verkoop van de Civic Type-R. Die auto kan niet voldoen aan de Euro 5-emissie-eisen.
In het Engelse Swindon stopt per 1 oktober de productie van de Europese Civic Type-R. De auto kan niet voldoen aan de Euro 5-emissie-eisen, die per 1 januari 2011 van kracht worden. Tegen die tijd moeten ook alle bestaande modellen aan de nieuwe normen voldoen. Vanaf 1 september 2009 geldt de uitstootbeperking al voor nieuw geïntroduceerde modellen.
In Swindon gaat men wel verder met de bouw van de Type-R voor landen als Zuid-Afrika en Australië. Pas in het staartje van 2012 of aan het begin van 2013 komt de nieuwe Civic op de markt. Of daar ook een snel model van zal verschijnen, is nog even de vraag. Wellicht neemt Honda uitgebreid de tijd om de hoogtoerige 2,0-liter VTEC bestand te maken tegen de eisen van de tijd en zien we ‘m in de volgende generatie gewoon weer terug.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14726/Emissie-eisen-kosten-Honda-Civic-Type-R-de-kop

Dat word dus een hybrid aangedreven R :roll:
Rikster

Post by Rikster »

He! ik was eerder :wink:
Arno

Post by Arno »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Type R CW

Post by Type R CW »

Hoe belachelijk is dat jah! Komaan, binnenkort worden we verplicht van met een 1000tje te rijden!
Spons

Post by Spons »

Dat zegt mij eerlijk gezegd alleen maar meer dat ik mijn R moet houden
Lucas79

Post by Lucas79 »

De tijd van leuke auto's is voorbij... :cry: (denk dat ik mijn FN2 maar voor € 5.000,00 meer te koop zet als die zo zeldzaam wordt :wink: )

Ik vraag me wel af hoe dat dat gaat met Porsche, Ferrari, Lamborghini, Maserati, enz. enz... gaan die nu allemaal failliet?
Deus Ex Machina!
Rikky

Post by Rikky »

Spons wrote:Dat zegt mij eerlijk gezegd alleen maar meer dat ik mijn R moet houden

Inderdaad :D

unicorn wrote:De tijd van leuke auto's is voorbij... :cry: (denk dat ik mijn FN2 maar voor € 5.000,00 meer te koop zet als die zo zeldzaam wordt :wink: )

Ik vraag me wel af hoe dat dat gaat met Porsche, Ferrari, Lamborghini, Maserati, enz. enz... gaan die nu allemaal failliet?

Nee die mogen dat natuurlijk wel, want de mensen die deze regels bedenken kunnen toch niet zonder leuke auto???
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Arno

Post by Arno »

Die verhoudingen deugen allemaal voor geen reet.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Als de volgende CTR een hybride gaat worden, wordt mijn FN2 een klassieker. :-)
SteefO

Post by SteefO »

In plaats van afschrijving hebben wij straks elk jaar een beschrijving omdat ze erg schaars worden na een tijd hahaha :lol:
DC2

Re: FN2 uit productie!

Post by DC2 »

Honda stopt in Europa met de verkoop van de Civic Type-R. Die auto kan niet voldoen aan de Euro 5-emissie-eisen.
In het Engelse Swindon stopt per 1 oktober de productie van de Europese Civic Type-R. De auto kan niet voldoen aan de Euro 5-emissie-eisen, die per 1 januari 2011 van kracht worden.Tegen die tijd moeten ook alle bestaande modellen aan de nieuwe normen voldoen. Vanaf 1 september 2009 geldt de uitstootbeperking al voor nieuw geïntroduceerde modellen.
In Swindon gaat men wel verder met de bouw van de Type-R voor landen als Zuid-Afrika en Australië. Pas in het staartje van 2012 of aan het begin van 2013 komt de nieuwe Civic op de markt. Of daar ook een snel model van zal verschijnen, is nog even de vraag. Wellicht neemt Honda uitgebreid de tijd om de hoogtoerige 2,0-liter VTEC bestand te maken tegen de eisen van de tijd en zien we ‘m in de volgende generatie gewoon weer terug.

Misschien domme vraag, maar wat houdt dit precies in? Slaat het op de rondrijdende FN2's?? Gevolgen voor de eventuele import van een FN2 uit bijv. Duitsland? In ieder geval weer triest nieuws....
LCR

Post by LCR »

Te koop: ATR.....highly tuned, Z label (maar dat geeft natuurlijk niet), zeer zeldzaam, nooit mee geblazen.
100.000 euro's.
Inruil hybride NIET MOGELIJK!!!
:lol:
Katana

Post by Katana »

Hetzelfde gebeurde met de ATR in 2001, kon ook niet meer aan de nieuwe norm voldoen :cry:
Dirk V

Post by Dirk V »

LCR wrote:Te koop: ATR.....highly tuned, Z label (maar dat geeft natuurlijk niet), zeer zeldzaam, nooit mee geblazen.
100.000 euro's.
Inruil hybride NIET MOGELIJK!!!
:lol:

:worshippy:

Zonde, deze wagens worden zo ie zo vanwege de prijs niet erg veel verkocht en nu stopt men ook nog eens met de productie. Mijn ATR blijft dus voorlopig lekker nog wel even voor mijn deur staan!
Katana

Post by Katana »

Ik snap het niet. Het enige wat er uit mijn uitlaat komt zijn
baby-poepjes :dunno:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

unicorn wrote:De tijd van leuke auto's is voorbij... :cry: (denk dat ik mijn FN2 maar voor € 5.000,00 meer te koop zet als die zo zeldzaam wordt :wink: )

Heel simpel! Turbo!
Een turbo heeft geen hoge cams nodig om vermogen te maken. Daarnaast kunnen ze kleinere motoren bouwen waardoor het verbruik en uitstoot naar beneden gaat terwijl je wel dik vermogen hebt als die turbo erin staat te pompen.

Hoog toerige NA motoren gaan waarschijnlijk uitsterven. Door de hoge cams en hoge compressie's werken ze laag toeren niet effectief en vervuilen ze te veel. Een turbo is dan een mooie manier om net te doen of hij zuinig is en toch veel vermogen te hebben. De keerzijde is dat je met een losse rechtervoet absoluut een hoger verbruik hebt dan een NA motor met net zo veel vermogen.
Dus ja, wat is vervuilender?

Ze zouden die zuinigheids testen eens beter moeten doen en steekproeven moeten nemen met productie auto's. Dan komen er ineens hele andere waarden naar boven en is minimaal de helft van de 20% auto's ineens niet meer 20%
Maargoed, ondertussen worden wel de pure rijders auto's de nek omgedraaid en das erg jammer.....
Katana

Post by Katana »

Mooi, tijd voor een SC
LCR

Post by LCR »

Katana wrote:Mooi, tijd voor een SC

X2
(nadat ik in de SC CTR heb gezeten :wink: )
XavCTR

Post by XavCTR »

Zonde! :cry:
Dirk V

Post by Dirk V »

Was het niet zo dat het complete gamma een gemiddelde emissie moet behalen? Subaru heeft hiervoor nog een Sirion omgebouwd als zijnde een Justi. Volgens mij is Honda al groen genoeg en moeten sportieve modellen, welke overigens maar in relatief kleine aantallen verkocht worden, gewoon mogelijk zijn. Die emissie-eisen vind ik zo ie zo al een vaag verhaal. Waar blijft de pret?
Locked