Open luchtfilter voor civic R fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Type R CW wrote:Intertuning is de beste firma in belgie voor je fn2 af te stellen. Daar ben je SAFE

x2, blijf maar bij kempower weg
daxcer

Post by daxcer »

ik ga het nog even bekijken.
Is geen noodzaak maar dacht een fijn afstelling kan nooit kwaad.
en op een testbank kan je toch meer zien dan gewoon de garage denk ik.

Het is gewoon dat die tuners misschien altijd verwachten dat je vanalles gaat veranderen aan je auto en als ik dan kom voor iets vrij simpel denken die misschien wat komt die hier doen :o ops:
Sinister

Post by Sinister »

Da zal de eerste vraag zijn, wat ge wilt bereiken bij IT.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Flashpro kan ook op een stock FN2.
Gijs

Post by Gijs »

Best eerst alles kopen en dan laten afstellen. Scheelt je het geld van een remap.

Er zijn nog legio andere opties dan IT.

Zo is er CPL en TDI North/South in de UK.

En dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om je auto te laten afstellen via internet tuners (wel wideband nodig voor EP3, FN2 geen idee maar ik vermoed het zelfde). Mijne is zo afgesteld geweest, voor echte finetuning draaide die 235 pk op de bank bij IT. Zou nog eens terugmoeten als er weer eens een dyno dag is. :-)
Sinister

Post by Sinister »

Jij hebt een EP3 dat is een verhaal apart. En CPL is zeker een verhaal apart, daar moet je zeker niet zijn voor je FN2.
Gijs

Post by Gijs »

Sinister wrote:Jij hebt een EP3 dat is een verhaal apart. En CPL is zeker een verhaal apart, daar moet je zeker niet zijn voor je FN2.

Was het verschil dan ? Krijg je in een FN2 geen wideband in ofwat? :-)

En er zijn er toch nog die naar CPL rijden met hun FN2 en die gelukkig zijn, of is enkel IT goed genoeg om een FN2 te laten afstellen?
Sinister

Post by Sinister »

Ja en een EP3 heeft een map sensor geen MAF zoals de FN2.
Deze gooit constant roet in het eten omdat er geen vaste waardes meer zijn.
En dan over CPL, inderdaad die kunnen de FN2 niet deftig afstellen zonder schokken van de motor. Volgens mij werken die met standaard mappen die ze ergens online vinden voor af te stellen op MAF. IT stelt de FN2 af vanaf 0 op MAP en dan werkt hij tenminste deftig en zonder horten.
donkeykong

Post by donkeykong »

bij cpl hebben ze ook een zelf gemaakte air intake :)
Sinister

Post by Sinister »

Ja die kunt ge nog beter bestellen en ergens anders laten afstellen dan, wa zijt ge der mee als ze het nog nieens zonder schokken kunnen afstellen.
Gijs

Post by Gijs »

Sinister wrote:Ja en een EP3 heeft een map sensor geen MAF zoals de FN2.
Deze gooit constant roet in het eten omdat er geen vaste waardes meer zijn.
En dan over CPL, inderdaad die kunnen de FN2 niet deftig afstellen zonder schokken van de motor. Volgens mij werken die met standaard mappen die ze ergens online vinden voor af te stellen op MAF. IT stelt de FN2 af vanaf 0 op MAP en dan werkt hij tenminste deftig en zonder horten.

Alee, nogal raar dat er niemand op het Engelse Civic Type R forum daar ook maar over klaagt.

Als CPL toch zo'n prutsers zijn, één simpele vraag, waarom komen er hier geen Engelsmannen voor hun afstelling, als het hier toch zo goed is...
En andersom gebeurd zo vaak.

Ieder zen mening en hij doet wat hij wilt met zijn wagen, ik gaf alternatieven om het gedaan te krijgen.
Sinister

Post by Sinister »

Omdat de meesten daar met de parts van CPL zelf werken wsl.
Maar van zodra je met eigen parts afkomt en ze dat moeten afstellen kunnen ze er blijkbaar geen ruk meer van
Locked