HID Bi-Xenon H4 Kit Aansluiting op Civic EP3 2002

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

HID Bi-Xenon H4 Kit Aansluiting op Civic EP3 2002

Post by TypitalianR »

HID Bi-Xenon H4 Kit Aansluiting op Civic EP3 2002

Hallo iedereen :D

Ik heb een vraagje.. Ik heb onlangs een Bi-Xenon kit H4 aangeschaft voor mijn Honda Civic Type R uit 2002.
En in de standaard koplampen ingebouwd.

Deze set:


Image

Image

MAAAAR heb een probleem.
Het systeem is dus bi-xenon..
Als je groot licht gebruikt verandert het lampje van positie in zijn Fitting zodat er meer lichtbeeld ontstaat door het verschuiven van het lampje in de fitting zelf....

Maaaaarr nu komt het! Hij staat constant op groot licht.

Nou heb ik bekeken naar de stekker aansluitingen en zie dat de plus en min op het lampje dus niet verwisselbaar zijn, maar er zit een extra stekkertje op de fitting rood/zwart (plus/min)

Dit is het lampje:

Image


Deze stekker:
Image

Als ik dimlicht aan zet komt daar spanning op te staan.
Waardoor het lampje al direct in zijn grootlicht positie springt.

Terwijl daar pas spanning op moet komen te staan als ik de schakelaar in mn auto gebruik voor groot licht.
Bij het Xenon kitje zit een relais achtig kastje.

Ik heb nu dat stekkertje los gehaald aan beide zijdes zodat het lampje in zijn Dimlicht positie blijft staan.
Maar heb nu geen groot licht meer!

Heeft iemand hier enig ervaring mee zodat hij/zij mij kan uitleggen hoe dat te verhelpen is. Voordat ik zelf draden ga doorknippen en solderen.... en prutsen :wink:

Hoor het graag van jullie !!

Ciao !!! :D
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Phoe lang geleden dat ik Bi-xenon heb gehad, en je foto's werken niet.

In princiepe zou het plug en play moeten zijn.

Lijkt me dat je 2 stekkers hebt, 2 massa en 2 12v aansluitingen.

Even meten welke draad spanning geeft als je dimlicht en grootlicht aan klikt.

Als hij constant op grootlicht blijft staan, schakelt het relaiskastje niet?
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

Het relais schakelt juist wel. Dat is het probleem. Hij schakelt verkeerd.

Heb al gemeten.
En de stekker die je op foto 3 ziet. Daar komt spanning op te staan als ik dimlicht aan doe.. En als ik groot licht ingeschakel via schakelaar in auto. Dan gaat der spanning er vanaf.

Terwijl op dat moment EIGENLIJK spanning EROP moet komen te staan.
Dat is het probleem .Hoop via deze weg erachter probeer te komen.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

Het relais schakelt juist wel. Dat is het probleem. Hij schakelt verkeerd.

Heb al gemeten.
En de stekker die je op foto 3 ziet. Daar komt spanning op te staan als ik dimlicht aan doe.. En als ik groot licht ingeschakel via schakelaar in auto. Dan gaat der spanning er vanaf.

Terwijl op dat moment EIGENLIJK spanning EROP moet komen te staan.
Dat is het probleem .Hoop via deze weg erachter probeer te komen.

(fotoos heb ik erop gezet zodat iemand missch de set optisch herkend ! )
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

punt één is bij mij dat het geen Bi xenon is... :wink:
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

D_ToXx wrote:punt één is bij mij dat het geen Bi xenon is... :wink:


Het is inderdaad niet "officeel" BI-Xenon.
Het groot licht ontstaat doordat het lampje naar achteren schiet..


Moet toch wel één iemand zijn die dit toevallig ook een keer heeft mee gemaakt :cry:
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ik ken wel een keer kijken.
moet je wel een keer hier na toe crossen.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

Opgelost..... :D

(verwijder post maar )
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Misschien is het goed om hier te posten wat het probleem was zodat andere dit probleem makkelijk kunnen oplossen :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Draadje omgekeerd aangesloten?
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

Jeps Draden verwisseld.

Blijkt nu dat je het stekkertje van de Massa moest plaats moest veranderen in de grote 3 Polige stekker.. Van Midden naar Rechtsonder in de 3 Polige-stekker als je hem van voren bekijkt.
Heel klein iets....
Maarjah ik durfde niet zomaar de massakabel te veranderen van positie. Anders klapt de zooi missch kapot...

MAar .........dus gewoon de massa kabel van positie verwissellen.
De 2 plus kabels maakt niet uit welke positie ze zitten.

Ciao !!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Is een bekend probleempje bij sommige kits, hangt er vanaf welke je hebt, sommige zitten de polen goed sommige moet je ff omwisselen.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Thanks voor de uitleg!! :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

en meten is weten :wink:
Locked