Open luchtfilter voor civic R fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ctrzilverfn2
Posts: 12
Joined: Wed Jul 28, 2010 2:13 pm

Open luchtfilter voor civic R fn2

Post by ctrzilverfn2 »

Vraagje in mijn vorige typeR(ep3) had ik een kn 57ikit zitten.
Nu na de overstap naar de fn2 mis ik toch wat gebrom onder de kap nu heb ik al wat rond gekeken en gelezen maar word er nog niet echt wijzer van in de zin van hoe,wat,waar en welke kan hier iemand een goed advies geven????????

mvgr ctrzilverfn2
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik maak custom short ram intakes speciaal ontwikkeld voor de FN2.
Het is de enige intake in zijn soort met een gemodificeerde MAF voor correcte AFR`s.

Geen kans op een CEL, geen heatsoak, beter verbruik, meer trekkracht.
De inlaat kan in een paar minuten geinstalleerd worden en weer verwijderd indien nodig.
Bovendien maakt deze inlaat een hard geluid bij volgas.

Link:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... yavLOy4gaQ

Mocht je nog wat info willen stuur me even een pm.

Paul.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Post by daxcer »

Zat eigenlijk een beetje met dezelfde vragen :

1) ik vraag me ook af waar je het beste terecht kan om je wagen te laten afstellen op een testbank ?

2) die open luchtfilters zuigen toch altijd de warme lucht vanonder de motorkap vandaan ?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Om je eerste vraag te beantwoorden; afstellen van de FN2 ecu kan tot nu toe alleen met de Hondata Flashpro. Hiemee is het mogelijk alles aan de motor te optimaliseren, eventueel in combinatie met enkele high performance onderdelen.
Mijn inlaat werkt goed in combinatie met de standaard ecu. De FN2 ecu heeft tot op zekere hoogte een leervermogen en wanneer de juiste onderdelen worden ingebouwd reageert de computer er op.

Zo gauw de auto begint te rijden ontstaat er een luchtstroom waarbij koele lucht via de ventilatiegaten in de grille de motorruimte instroomt over het motorblok heen en via de uitlaattunnel warme lucht afvoert.
De motorkap is zo gevormd dat er genoeg volume in de motorruimte wordt opgebouwd om mijn short ram intake van koele lucht te voorzien.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Inter-tuning (exztra) is de enige verdeler in Benelux van Hondata

Daar heb ik mijn Flashpro laten afstellen, transformeert de auto

Je hebt niet veel extra vermogen, maar vooral veel meer koppel en pk in middentoeren en vtec op 3800 toeren en red line op 8800 :twisted:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Idd, ik zou eerder opteren voor een gruppy m of mugen airbox of voor het goedkoper te houden een injen intake. Je zult wel allensinds meer plezier beleven door je auto af te stellen met flashpro. Zeker een aanrader van dit te doen bij Inter-Tuning (exztra).

Als geld geen probleem is zou ik zekers opteren voor een mugen airbox.

Grtz
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Post by daxcer »

voor mij is het vooral te doen om de motor zo zuiver mogelijk te laten lopen en denk dan eventueel nog aan een paneelfilter van K&N maar zeker geen grotere veranderingen.

heb jaren geleden bij Kempower een testbank afstelling laten doen met toen nog de crx en dat beviel me heel goed.
Samen met de paneelfiter had ik er 10 pk bij maar draaide vooral de motor heel mooi op stationaire en voelde net iets levendiger aan en verbruikte bovendien nog minder

Nu reageert Kempower niet meer op mails en lees ik hier en daar wat ontevreden reacties op het net.

Inter tuning ken ik nog van in het begin bij de crx club.
Maar had toen ook niet zo een goede reputatie
nu ja tijden veranderen hé

@ christopher :
vind je de transformatie geslaagd of is het vtec gevoel compleet weg ?
en is dat veilig om de ecu volledig te herprogrammeren ?
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Ik heb ook mijn auto volledig veranderd (rij ook met fn2)
- Toda header
- RRC
- Invidia
en flashpro

Als ik iets zowiezo zou laten doen is het de flashpro, zekers een serieuze verandering, de auto loopt veel zuiverder en beter als standaard! IT heeft er heel wat ervaring mee dus zekers een aanrader!
Als je vragen hebt hoor ik het wel :)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja, de Flashpro is zeker aan de raden, zo had honda de FN2 zelf moeten maken

Auto rijdt veel vlotter, herneemt beter, trekt harder, maakt een mooi geluid, verbruikt minder, flashpro is herprogrammeerbaar en aanpasbaar aan updates(airbox, exhaust manifold,...) en er is een vtec window zodat je op snelweg niet constant in vtec rijdt

Groeten
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

daxcer wrote:voor mij is het vooral te doen om de motor zo zuiver mogelijk te laten lopen en denk dan eventueel nog aan een paneelfilter van K&N maar zeker geen grotere veranderingen.

heb jaren geleden bij Kempower een testbank afstelling laten doen met toen nog de crx en dat beviel me heel goed.
Samen met de paneelfiter had ik er 10 pk bij maar draaide vooral de motor heel mooi op stationaire en voelde net iets levendiger aan en verbruikte bovendien nog minder

Nu reageert Kempower niet meer op mails en lees ik hier en daar wat ontevreden reacties op het net.

Inter tuning ken ik nog van in het begin bij de crx club.
Maar had toen ook niet zo een goede reputatie
nu ja tijden veranderen hé

@ christopher :
vind je de transformatie geslaagd of is het vtec gevoel compleet weg ?
en is dat veilig om de ecu volledig te herprogrammeren ?

Feit is dat Inter Tuning nog steeds bestaat, waar anderen al lang failliet zijn, dat ik er altijd terecht kan met mijn problemen zonder kosten en voor raad. En kempower ja, als je je wilt blauw betalen voor net hetzelfde ergens anders dan moet je daar zijn, voor zover ik weet gebruiken zij trouwens hetzelfde als IT: unichip en hondata voor hondas.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Post by daxcer »

ChristopheR wrote:Ja, de Flashpro is zeker aan de raden, zo had honda de FN2 zelf moeten maken

Auto rijdt veel vlotter, herneemt beter, trekt harder, maakt een mooi geluid, verbruikt minder, flashpro is herprogrammeerbaar en aanpasbaar aan updates(airbox, exhaust manifold,...) en er is een vtec window zodat je op snelweg niet constant in vtec rijdt

Groeten


wat gebeurt er dan bij zo'n flashpro ?
wordt een ander ecu gestoken of is het een andere afstelling die wordt ingelezen in de bestaande computer ?
betekent het dan dat je constant vanaf 3800 toeren je vtec aanspringt en wat is dat Vtec window ?

Ja sorry voor de noob vragen :o ops: maar vraag het liever aan de experts hier :lol:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De flashpro staat je toe volgens een bepaald protocol in te breken in de programmering van je ecu en daar alle parameters naar believen te wijzigen, bv. brandstofcurves, ontstekingscurves, cam angles, sensorinstellingen, etc. Als je enkele high performance onderdelen op je wagen gaat installeren kun je de werking van die onderdelen optimeren door middel van het remappen van de ecu via de flashpro.

Vtec kun je door flashpro ook instellen voor elk willekeurig toerental.
vtec is belasting afhankelijk. Wanneer je geleidelijk en langzaam versnelt accelereert de motor op de low cam, ook voorbij een denkbeeldige 3800 rpm. Trap je echter het gas vol in, dan schakelt de computer over op de high cam, en dat kan al vanaf bijvoorbeeld 3800 rpm zijn.
Voorbij de 5200 rpm accelereert de motor altijd op de high cam.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Dat is correct uitgelegd :D
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Hier een reactie van een mede FN2 rijder.

Vergeet nooit 1 ding: Hoeveel vermogen je ook hebt, je hebt er niets aan als je het vermogen niet op de weg kunt krijgen.

De FN2 heeft standaard veel last van onderstuur, Redenen die ik ken hiervoor zijn:

- geen onafhankelijke achterwiel ophanging.
- te veel gewicht op de voorwielen.
- geen sper differentieel. (de 2010 CW uitvoering heeft deze wel)

dus zorg dat je daar wat aan doet. Ik heb zelf een Quaife LSD, waardoor ik vanaf midcorner vol kan accelereren. Hier een artikel van een gast die heel serieus bezig is met zijn fn2:

http://www.kseries-tech.com/forums/viewtopic.php?f=49&t=766

Tweede waar ik me aan geërgerd heb aan mijn FN2 is zijn totale gewicht in combinatie met de remmen. Ik had van begin af aan het gevoel dat je de rem veel te diep moet intrappen voor je een goed resultaat hebt. Ik heb zelf Ferodo DS2500 remblokken voor en achter wat het al wat beter maakt. Ik denk dat aluminium remleidingen het "sompige" effect verder verhelpen.

Doe er mee wat je wilt, maar mijn advies is dat je eerst de "handling" van de FN2 verbeterd voordat je aan het vermogen begint.

Grtz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Daar heb je een punt in, ik heb de LDS omdat ik de CW edition heb.
Infeite nooit last gehad van mijn auto!
Ook is het men eerste type r, dus kan het niet goed beoordelen.

Nu ik +225pk draai, is men volgende update zekers de remmen ze!
DS2500 is een aanrader.

Je moet zien waaraan je begint, als het gewoon voor wat geluid is, koop een miltek of invidia catback qua prijs goede catbacks!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Vergeet nooit 1 ding: Hoeveel vermogen je ook hebt, je hebt er niets aan als je het vermogen niet op de weg kunt krijgen.


Absoluut waar!
Ik had maar zo'n 180 pk eergisteren op Zandvoort maar heb zo'n beetje iedereen het snot voor zn oren gereden. Zelfs die zwaar geprepareerde M3 moest me voorlaten. LOL!

Eerst control, dan power!
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Post by daxcer »

culasse wrote:De flashpro staat je toe volgens een bepaald protocol in te breken in de programmering van je ecu en daar alle parameters naar believen te wijzigen, bv. brandstofcurves, ontstekingscurves, cam angles, sensorinstellingen, etc. Als je enkele high performance onderdelen op je wagen gaat installeren kun je de werking van die onderdelen optimeren door middel van het remappen van de ecu via de flashpro.

Vtec kun je door flashpro ook instellen voor elk willekeurig toerental.
vtec is belasting afhankelijk. Wanneer je geleidelijk en langzaam versnelt accelereert de motor op de low cam, ook voorbij een denkbeeldige 3800 rpm. Trap je echter het gas vol in, dan schakelt de computer over op de high cam, en dat kan al vanaf bijvoorbeeld 3800 rpm zijn.
Voorbij de 5200 rpm accelereert de motor altijd op de high cam.


Dan vraag ik me altijd af waarom Honda de wagen zo niet op de weg zet ?
Is die remapping wel zonder risico naar bertrouwbaarheid en slijtage van onderdelen ? blijf daar altijd wat sceptisch over :-?

Kan me heel moeilijk voorstellen dat wanneer je als constructeur een auto op de markt kan brengen die veel soepeler rijdt met een bepaalde set-up dat je dan kiest voor het slechtere alternatief daar moet toch ergens iets nadelig aan zijn denk ik dan direct.

Zoals ik ook al aanhaalde gaat het mij niet zozeer om zoveel mogelijk pk's eruit te halen ik ben er zeer tevreden over maar wil gewoon dat alles mooi op elkaar is afgesteld.

Wat zeg eerlijk we rijden stuk voor stuk auto's waar sommige enkel van dromen :roll:

Inter tuning of Kempower of ???
zoek iemand die te vertrouwen is
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De Hondata flashpro staat je toe alle parameters van de motor te wijzigen, je krijgt controle over alle facetten en werkingsmechanismen van de motor. Zodoende kun je de motor via remapping perfect krijgen.

Aan de andere kant kun je de motor ook in enkele seconden naar de bliksem helpen door een verkeerde programmering als je niet weet hoe je een remapping moet aanpakken.

Fabrikanten willen niet dat consumenten de blokkeringscodes in hun fabrieks ecu`s kraken en de zaak gaan herprogrammeren, mocht er iets misgaan worden ze geconfronteerd met garanties waar ze niet op zitten te wachten.
Daarom vervalt bij een Hondata flashpro de garantie op de motor.

De standaard programmering is een goed compromis, waarbij de motor eigenlijk onder alle omstandigheden wel goed funtioneert. Er zijn namelijk situaties waarbij brandstofkwaliteit, atmosferische omstandigheden, etc kunnen variëren en de motor kunnen beinvloeden. Daarom zit er een programma in die met al die wisselende situaties overweg kan.
Bovendien is milieu tegenwoordig een hot item en emissie eisen bepalen voor een groot deel de loopcultuur en prestaties van een motor.
ctrzilverfn2
Posts: 12
Joined: Wed Jul 28, 2010 2:13 pm

Post by ctrzilverfn2 »

Ja ja ok nu ben ik wat wijzer geworden dank u speciale dank aan culasse ik stuur je eerdaags een pm voor wat extra uitleg over jou intake...
mvgRRRRRRR.. ctrzilverfn2
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Intertuning is de beste firma in belgie voor je fn2 af te stellen. Daar ben je SAFE
Locked