Tegiwa imports

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
donkeykong

Tegiwa imports

Post by donkeykong »

Hierbij ff een linkje naar een leuke jdm goodies site.
Voornamelijk replica van heel veel soorten spullen.
Heb zelf de gruppe m replica gekocht, word volgende week hier verwacht :)

www.tegiwaimports.com
Tenck

Post by Tenck »

Die Gruppe M replica is zeker ook alleen voor RHD net als het origineel?
XavCTR

Post by XavCTR »

Toen ik ze sprak op Japfest waren ze bezig met een LHD...
LCR

Post by LCR »

Damn...kosten die harness barr for all honda's ECHT 10.000 pond LOL
DH

Post by DH »

Die wil ik wel checken.. 8)
Een keer samen de auto`s poetsen? :lol:
Als het de zelfde performance leverd waarom niet..
Wel jammer dat Replica`s de JDM industrie ondermijnen.
Zal balen zijn als GruppeM kapot gaat aan bedrijfjes uit bijvoorbeeld China die hun technologie gebruiken.
Er zit veel geld in de ontwikkeling waar anderen niks voor betalen..
Maargoed hetzelfde als CD`s en DVD`s branden... :wink:

Gekke shizz tegenwoordig somige auto`s worden tot op de detail nagebouwt.. :cry:

Image

Demian.
CyRaX

Post by CyRaX »

Uiteraard is de kans aanwezig dat bijvoorbeeld een Gruppe M het verliest van een namaak bedrijfje uit bijvoorbeeld China.

Maar aan de andere kant.....het is de keuze van de klant om bij Gruppe M de "real thing" te kopen.....óf zoals waarschijnlijk vaker gebeurt bij een "copy cat" voor misschien de helft van de prijs.

Ik weet overigens niet in hoeverre een copyright dit soort dingen tegen kan houden......en anders wordt er wel een klein iets aangepast waardoor de copyright niet meer van toepassing is..... :!:
mr. X

Post by mr. X »

Walgelijk als je het mij vraagt. Je hebt maar te betalen voor de ontwikkeling die in een product is gegaan en anders koop je het maar niet.

Zo maak je lekker de hele markt kapot.
LCR

Post by LCR »

Copieren houdt je toch niet tegen.......
Tja...dat copieren de markt kapot maakt.....poe poe....ik heb zoiets ook meegemaakt op zakelijk gebied. De gemeente zei doodleuk dat het 'marktwerking' :x heet
Doe geen moeite om zoiets tegen te houden...dat kan je toch niet :( .

Zoals CyRax al zei...je hoeft maar een dingetje te veranderen en voila....pass!
mr. X

Post by mr. X »

Je kan ze niet juridisch aanpakken. Wel kan je de producten niet kopen en ze zo boycotten...
Tenck

Post by Tenck »

Ik heb ook liever het origineel, ivm kwaliteit en state of mind, maar als Gruppe M geen LHD versie niet maakt wat moet je dan. Eigenlijk is het een doorontwikkeling van een bestaand product en vind ik dat Tegiwa een toegevoegde waarde heeft tov het originele product. Als Gruppe M niet door ontwikkelt is het logisch dat anderen in dat gat springen.
Rikky

Post by Rikky »

Hmm net gekeken en ik kom een X brace tegen voor een DC2... Wat is het originele product hiervan? zijn meer fabrikanten die zo'n X braces maken?

Verder ben ik meer van het origineel dan van de replica's...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
HONDA

Post by HONDA »

Dan ook stoppen met Rota's kopen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
donkeykong

Post by donkeykong »

Ach mensen, waar maak je je druk om?? het is geen massa productie ofzo en het komt ook niet uit china :)
Gruppe M heeft gewoon het patent erop, dus dit mag natuurlijk niet.

Maar ja er is ook bijna niemand die 800 euro wilt uitgeven voor alleen een air intake.

Ze maken ook wel hun eigen produkten hoor...en die LHD versie komt er ook wel ja, deze intake doet precies hetzelfde wat een orignele doet...dus ja kan je van die andere 400 euro weer iets anders kopen.

En zo kunnen we wel doorgaan met het hypocriete gedoe, games downloaden, muziek etc...you all know the game

En dat fanboy gedrag mag wel een beetje minder hoor :)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Tot op een dag alle oorspronkelijke fabrikanten over de kop gaan... en de copy cats geen idee hebben hoe ze zelf iets moeten ontwerpen
MLM

Post by MLM »

Komt ook doordat veel originele spullen overrated/overpriced zijn.

Was een paar jaar geleden bij de leverancier van Seibon op de koffie. Die vertelde ook dat bijvoorbeeld lugnuts van Mugen, Spoon en al die andere merken uit de zelfde fabriek in China. Kosten van een lugnut zijn 10 eurocent per stuk.
Rikky

Post by Rikky »

MLM wrote:Komt ook doordat veel originele spullen overrated/overpriced zijn.

Was een paar jaar geleden bij de leverancier van Seibon op de koffie. Die vertelde ook dat bijvoorbeeld lugnuts van Mugen, Spoon en al die andere merken uit de zelfde fabriek in China. Kosten van een lugnut zijn 10 eurocent per stuk.

Betwijfel dat een beetje... Wel eens een Mugen lugnut tegen over een OEM lugnut vast gepakt?

Maargoed het zou kunnen natuurlijk...
donkeykong

Post by donkeykong »

MLM wrote:Komt ook doordat veel originele spullen overrated/overpriced zijn.

kijk iemand die het begrijpt :)
Rikky

Post by Rikky »

Kijk ik snap dat wel... en als ik mooi spul goedkoper kan krijgen vind ik het ook prima... Maar persoonlijk vind ik het wel leuk dat er een merkje op staat...

Al kan je het 9 van de 10 keer beter zelf maken dan kopen (zie strutbars enzovoort)
DH

Post by DH »

Duitsland is tot op het hoogste nivo woest over de carcopy`s.
En met groeiende markten in Azie bijvoorbeeld China en India willen mensen misschien ook wel een SUV rijden voor 10% van de prijs.
Het kan later grote gevolgen hebben kijk maar naar de game industrie.
Gelukkig word het in het weste niet geaccepteerd mede omdat ze totaal onveilig zijn en uitelkaar vallen.
Zo gek word het wel mensen willen GELD!!
Als er voor alles in de JDM industrie een copie is zal het flink inzakken.
En komen er minder producten..word het duurder.
Zou aardig vercracked zijn als Spoon,JUN...you name it zouden omvallen in een moeilijke economische tijden met toedoen van copycat`s.
Op politiek moet het gebeuren wat dat betreft.

Maargoed replica headlichts. :roll: :wink:
Verder is het niet mijn keuze maar ik snap Marcel wel.
Hangt ook een beetje van het produckt af..Als mensen met Jojo R888 Banden,Trembo brakes in Fake~ata gordels van het cirquit afvliegen weet je dat de grens is berijkt...

http://www.youtube.com/watch?v=amFJwdg7 ... re=related

Image

Demian.
Locked